Τι μας διδάσκει το παράδειγμα της Μάρθας Στιούαρτ για το personal branding

    Από: Startup Team
personal branding

Από την κάβα Ανθίδης, το κοσμηματοπωλείο Εμβαλωμένος, τα μπισκότα Παπαδοπούλου, την καπνοβιομηχανία Καρέλια, τα σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, την κατασκευαστική εταιρεία Μπάμπης Βωβός, μέχρι εκατομμύρια ακόμη παραδείγματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, αναρίθμητες εταιρείες συνυφάστηκαν με τους ιδρυτές τους.

Κάποια στιγμή στην πορεία, πολλές από αυτές απογαλακτίστηκαν ή πωλήθηκαν. Τα McDonald’s για παράδειγμα, ήδη από το 1961, δεν έχουν σχέση με τους αδελφούς McDonald (οι οποίοι τα ίδρυσαν). Από την άλλη μεριά, υπάρχουν εταιρείες όπου το αποτύπωμα και το στίγμα του ιδρυτή είναι παντού. Με άλλα λόγια, εταιρεία και ιδρυτής, ιδρυτής και εταιρεία είναι και το αυτό.

Δείτε τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί, στο άρθρο μου που ακολουθεί, με αφορμή το ντοκιμαντέρ του Netflix για τη ζωή της Μάρθας Στιούαρτ.

Μάρθα Στιούαρτ, qu’est-ce que c’est?
Η Μάρθα Στιούαρτ (γεννημένη το 1941) είναι Αμερικανίδα επιχειρηματίας, συγγραφέας και τηλεοπτική προσωπικότητα, και ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του American Dream εν δράσει. Ξεκίνησε ως μοντέλο και χρηματίστρια, και μέσω της αγάπης της για τη μαγειρική και τη διακόσμηση, κατάφερε να δημιουργήσει μία αυτοκρατορία lifestyle.

Το 1990 κυκλοφόρησε το περιοδικό Martha Stewart Living, ενώ παρουσίαζε τηλεοπτικές εκπομπές στην προ Internet εποχή, με οδηγίες για μαγειρική, κηπουρική και DIY που καθήλωναν εκατομμύρια τηλεθεατές στις οθόνες τους. Η προσωπική της επωνυμία εκτόξευσε την επιχείρησή της σε αρχική δημόσια προσφορά 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όταν εισήχθη στο χρηματιστήριο το 1999.

Η στιγμή της πτώσης
Το 2004, η Μάρθα Στιούαρτ καταδικάστηκε για συμμετοχή σε εμπιστευτική χρηματιστηριακή συναλλαγή (insider training). Συγκεκριμένα, πούλησε μετοχές της εταιρείας ImClone Systems, λίγο πριν την πτώση της αξίας τους, βάσει εμπιστευτικής πληροφορίας που είχε λάβει. Η Στιούαρτ, μετά από δίκη, κρίθηκε ένοχη και καταδικάστηκε σε 5 μήνες φυλάκιση, 5 μήνες κατ’ οίκον περιορισμό και πρόστιμο.

Όταν αντιμετώπισε τα παραπάνω νομικά προβλήματα, η επωνυμία της δέχτηκε τεράστιο χτύπημα, με αποτέλεσμα η αξία της εταιρείας να πέσει κατακόρυφα. Όταν πούλησε την εταιρεία της το 2015, συγκέντρωσε 353 εκατομμύρια δολάρια, μόλις ένα κλάσμα της κορυφαίας αποτίμησης της IPO των 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο λόγος; Η αξία της επιχείρησης ήταν βαθιά συνδεδεμένη μαζί της.

Διαβάστε περισσότερα εδώ