Τα startups που θέλουν να αλλάξουν την ελληνική φιλοξενία

    Από: Startup Team

Στα μέσα της δεκαετίας που μόλις έκλεισε, με την κρίση και τα συμπαρομαρτούντα της να έχουν υποβάλει την ελληνική οικονομία σε ασφυκτικό εναγκαλισμό, η νεοφυής επιχειρηματικότητα, όπως μεταφράστηκε στη χώρα μας το μαγικό οικοσύστημα των startups, εμφανίστηκε ως το όχημα που θα μας οδηγήσει στο μέλλον – κι εν πολλοίς τα κατάφερε. Πρωτοπορίες όπως το Taxibeat και ο Douleutaras, ελληνικές μετεγγραφές όπως το skroutz αλλά και εισαγόμενα απόνερα από διεθνή κύματα όπως η AirBnB ή το Uber ανακάτεψαν την τράπουλα, εμβολιάζοντας την ελληνική αγορά με την κινητικότητα που αποζητούσαν οι παραδοσιακοί δίαυλοι αγοραπωλησίας αγαθών και υπηρεσιών.

Διεθνή funds, δραστήριοι angel investors και θεσμικοί παίκτες δημιούργησαν ένα ζωηρό, εναλλακτικό επιχειρηματικό star system, το οποίο καλλιέργησε το έδαφος για στοχευμένους επιταχυντές κι εκκολαπτήρια ιδεών, χάρη στα οποία ευνοήθηκε η περαιτέρω ανάπτυξη της σκηνής σε πολλαπλούς τομείς. Όμως, όσο παράξενο κι αν ακούγεται για μια χώρα στην οποία ο τουρισμός αποτελεί τον σημαντικότερο οικονομικό πυλώνα, ποτέ δεν είχε ενεργοποιηθεί μια εστιασμένη δράση στον τομέα της φιλοξενίας και των ταξιδιωτικών εμπειριών. Μέχρι τώρα.

 Κατερίνα Σαριδάκη, διευθύντρια του Capsule Travel & Hospitality Accelerator
Κατερίνα Σαριδάκη, διευθύντρια του Capsule Travel & Hospitality Accelerator

«Κοιτάζοντας στο εσωτερικό της χώρας και λαμβάνοντας υπόψη όλους τους εξωτερικούς και διεθνείς παράγοντες, διαπιστώσαμε ότι χρειάζεται να δούμε τη μεγάλη εικόνα: την “επόμενη μέρα” του τουρισμού στην Ελλάδα», σημειώνει η Κατερίνα Σαριδάκη, διευθύντρια του Capsule Travel & Hospitality Accelerator. Ο στόχος της πρωτοβουλίας ήταν ακριβώς αυτός: να ενώσει τον «εθνικό πρωταθλητή» μας, όπως χαρακτηρίζει τον κλάδο, «με το ζωντανό κύτταρο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας –το φορέα δηλαδή των υγιών και δημιουργικών δυνάμεων που διαθέτει ο τόπος μας– για να υπάρξουν αλλαγή, καινοτομία και μια φρέσκια πνοή στον τρόπο με τον οποίο γίνονται τα πράγματα».

Κι εγένετο το CapsuleΤ: μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, που θα συγκεντρώσει καινοτόμες ιδέες και θα φέρει σε επαφή τους δημιουργούς τους με διακεκριμένους επαγγελματίες του τουρισμού, ώστε η μαγιά της έμπνευσης να ζυμωθεί με την εμπειρία της πρακτικής, οδηγώντας σε πλατφόρμες κι εργαλεία που θα βοηθήσουν την ελληνική τουριστική βιομηχανία να προχωρήσει προς το μέλλον.

 Guest Flip
Guest Flip

Ξεναγήσεις επαυξημένης πραγματικότητας, virtual καταβύθιση στη γαστρονομική ιστορία, προσωποποιημένες εναλλακτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες αλλά και στοχευμένες υπηρεσίες φιλοξενίας ευάλωτων ταξιδιωτών είναι μόνο μερικοί από τους άξονες στους οποίους κινήθηκαν οι προτάσεις των startups που συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο του CapsuleT και η ανταπόκριση ήταν θεαματική. «Οι startups που μπήκαν στον πρώτο κύκλο είχαν μια ξεχωριστή εμπειρία, μια και ήρθαν σε άμεση επαφή με επαγγελματίες του χώρου, επισκέφθηκαν ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία, είχαν τη στήριξη και καθοδήγηση μεντόρων από τον ξενοδοχειακό κι επιχειρηματικό κλάδο και προέβαλαν την επιχείρησή τους σε διάφορα μέλη και συνεργάτες του τουριστικού τομέα», σημειώνει η κ. Σαριδάκη, ενώ επισημαίνει ότι «στην προσπάθειά του CapsuleT ανταποκρίθηκαν όλοι οι παράγοντες, υποστηρίζοντάς τη με υπηρεσίες ή εθελοντική στήριξη ως κριτές, μέντορες και εισηγητές σε σεμινάρια του προγράμματος, συμμετέχοντας ενεργά στο πρόγραμμα των επισκέψεων (on-site visits) στις επιχειρήσεις τους και δίνοντας πρόσβαση στα στελέχη τους»

Ηγέτες του κλάδου όπως οι Aldemar Hotels & Resorts, Aegean Airlines, όμιλος Temes, Athenaeum InterContinental, Hotel Grande Bretagne, Grecotel Hotels & Resorts, Sani/Ikos Group, Crowne Plaza, Yes! Hotel Group, Santikos Collection, Dolphin Capital Partners, Airotel Group, Dexamenes Seaside Hotel, Key Tours και Kyvernitis Travel υποδέχτηκαν τις εννιά ομάδες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τις υπηρεσίες τους, να συζητήσουν τη δυναμική και τις τυχόν παραλείψεις τους με πεπειραμένα στελέχη του κλάδου και να αποκτήσουν μια άμεση επαφή με τους επιμέρους τομείς στους οποίους φιλοδοξούν να ενταχτούν.

Παράλληλα, μέσα από workshops και συναντήσεις με επιλεγμένους μέντορες από τον επιχειρηματικό, τον ξενοδοχειακό και τον οικονομικό κλάδο, δόθηκε στις ομάδες η δυνατότητα να αναπτύξουν το κατάλληλο networking, που θα τις βοηθήσει στην περαιτέρω εξέλιξη της καινοτόμας ιδέας τους. «Όσο εκτυλισσόταν το πρόγραμμά μας και η αγορά είχε την ευκαιρία να αντιληφθεί ακριβώς τι κάνουμε και τι επιδιώκουμε με αυτό τόσο μεγαλύτερο ήταν το ενδιαφέρον για πιο συγκεκριμένες κι εστιασμένες δράσεις, που θα βοηθήσουν περισσότερο και τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, και τον τουριστικό κλάδο να προχωρήσουν στη νέα ψηφιακή εποχή και στα νέα ζητούμενα του ταξιδιώτη», προσθέτει η κ. Σαριδάκη, αναφερόμενη στον αντίκτυπο της πρωτοβουλίας του ΞΕΕ στον τουριστικό κλάδο.

 Hotel Stand
Hotel Stand

Η επταμελής επιτροπή αξιολόγησης του CapsuleT, αποτελούμενη από τους Αλέξανδρο Βασιλικό (πρόεδρος ΞΕΕ), Στεφανία Φλέγγα (managing director Yes! Hotels Group), Αλέξανδρο Αγγελόπουλο (managing director Aldemar Resorts), Κωνσταντίνο Ζήκο (CEO HotelBrain Group), Εμμανουέλα Μουσαμά (experience and communication director Moussamas Bros), Κατερίνα Σαντίκου (managing director Workathlon) και Αλέξανδρο Τρίμη (CEO & co-founder Welcome Pickups), ξεχώρισε τρεις από τις εννέα ομάδες, οι οποίες επιβραβεύτηκαν με έπαθλα χρηματοδότησης αλλά και –κυρίως– με τη σφραγίδα του CapsuleT ως εχέγγυ­ου της δυναμικής τους. Επιπλέον, η ομάδα που πρώτευσε θα έχει την ευκαιρία να επισκεφθεί το Google Startups Campus στη Βαρσοβία, όπου τα μέλη της θα έρθουν σε επαφή με Google experts που θα τους καθοδηγήσουν και θα τους υποστηρίξουν με ειδικά mentoring sessions, με τα σχετικά έξοδα καλυμμένα από την Google, χορηγό του CapsuleT.

«Η τεχνολογία προσφέρει καινοτόμα εργαλεία σε όλους τους τομείς που αγγίζουν το τουριστικό μας προϊόν», σημειώνει η κ. Σαριδάκη, «και σύμφωνα με τα όσα έχουμε δει το τελευταίο διάστημα, σε συναντήσεις που είχαμε με διά­φορες startups, υπάρχουν ιδέες που χρειάζονται στήριξη και καθοδήγηση προς αυτήν την κατεύθυνση», καταλήγει, εγκαινιάζοντας έτσι τον 2ο κύκλο του CapsuleT. Η περίοδο αιτήσεων θα είναι ανοιχτή έως τις 20/1 και ο νέος κύκλος θα τρέξει Μάρτιο με Μάιο του 2020, οπότε και οι startups που θα επιλεγούν θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ένα εντατικό πρόγραμμα σεμιναρίων καθοδήγησης (mentoring), συναντήσεων, εκδηλώσεων και βέβαια επισκέψεων σε ξενοδοχεία κι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό.

Περισσότερες πληροφορίες κι αιτήσεις συμμετοχής στο www.capsuletaccelerator.gr.

 Fisea
Fisea

Οι νικητές

Guest Flip
1ο Βραβείο – 10.000 ευρώ

Μέσα από την πλατφόρμα, οι ξενοδόχοι μπορούν να παρακολουθούν κριτικές των ξενοδοχείων τους από 30+ δια­φορετικές πλατφόρμες καθώς και αναλύσεις σε πάνω από 200 διαφορετικές κατηγορίες (π.χ. πρωινό, δωμάτιο, καθαριότητα κ.λπ.). Επιπλέον μπορούν να απαντήσουν στα reviews γρήγορα και προσωποποιημένα με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, να παρακολουθούν τον ανταγωνισμό και να λαμβάνουν reports της online επίδοσής τους.

Hotel Toolbox
2ο βραβείο – 5.000 ευρώ

Το Hotel Toolbox προσφέρει μια πλήρη εργαλειοθήκη με την οποία το ξενοδοχείο μπορεί να παρακολουθεί την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που προσφέρει, προκειμένου να επιτυγχάνει τη μείωση των λειτουργικών εξόδων μέσα από τον εντοπισμό προβληματικών πρακτικών σε τομείς όπως η εσωτερική επικοινωνία, η αποθήκευση της πληροφορίας σε κεντρικό επίπεδο και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών.

Hotel Stand
3ο βραβείο – 3.000 ευρώ

Η Hotel Stand βοηθά τους ξενοδόχους να εκσυγχρονίσουν τις υπηρεσίες υποδοχής επισκεπτών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ψηφιακά και να κάνουν κράτηση για ξεναγήσεις και δραστηριότητες που προτείνονται από το ξενοδοχείο, κάνοντας τις διακοπές ευκολότερες, ασφαλέστερες και πιο ευχάριστες. Οι ξενοδόχοι αμείβονται γι’ αυτήν την υπηρεσία κερδίζοντας προμήθεια κάθε φορά που ο επισκέπτης πραγματοποιεί κράτηση.

Fisea
Βραβείο κοινού

Η Fisea είναι μια πλατφόρμα μέσω της οποίας ο επισκέπτης μπορεί να έρθει σε επαφή με πακέτα αλιευτικών εκδρομών (δραστηριότητα, αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχείο, εστιατόρια), αξιολογώντας αλλά και συγκρίνοντας την αξιοπιστία τους. Στόχος της είναι η στροφή της προσοχής των αλιέων στη διενέργεια εκδρομών, αντί της υπεραλίευσης η οποία βλάπτει τις ελληνικές θάλασσες.

Πηγή: Αθηνόραμα