Όταν βλέπετε ένα βίντεο στο YouTube ή στο TikTok, στο αεροπλάνο ή στο αυτοκίνητο, αυτό που διασφαλίζει ότι η αναπαραγωγή του περιεχομένου που παρακολουθείτε ούτε θα “παγώσει” ούτε θα “λαγκάρει” είναι η τεχνολογία της νεοφυούς εταιρείας HeadSpin. Παρότι όμως κινείται στη σκιά των δημοφιλών πλατφορμών ροής περιεχομένου, η HeadSpin κέρδισε πρόσφατα τον τίτλου του “μονόκερου” (σ.σ. όρος που προσδίδεται σε τεχνολογικές επιχειρήσεις με αξία τουλάχιστον 1 δισ. δολαρίων).
Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τρίτη ότι συγκέντρωσε το ποσό των 60 εκατ. δολαρίων κατά τον τρίτο γύρο χρηματοδότησής της, στον οποίο ηγήθηκαν η Dell Technologies Capital και η Iconiq Capital, ενώ συμμετείχαν επίσης οι Tiger Global Management, Kearny Jackson και Alpha Square Group. Ο νέος αυτός γύρος χρηματοδότησης υπερδιπλασίασε την αποτίμηση της HeadSpin, που πλέον ανέρχεται σε 1,16 δισ. δολάρια.
Η HeadSpin ιδρύθηκε το 2015 από τους Manish Lachwani και Brien Colwell. Οι δρόμοι των δύο μετέπειτα συνιδρυτών της HeadSpin διασταυρώθηκαν όταν ο συνιδρυτής της Yahoo, Jerry Yang, γνώρισε τον Lachwani -που μόλις την προηγούμενη χρονιά είχε πουλήσει μια λύση cloud για φορητές συσκευές στη Google-, στον Colwell -ο οποίος εκείνη την εποχή εργαζόταν για μια startup εταιρεία που είχε “χορηγό” την Y Combinator, έχοντας προηγουμένως εργαστεί σε πρότζεκτ για λογαριασμό της εταιρείας ανάπτυξης λύσεων ασφαλείας Palantir και της πλατφόρμας ανταλλαγής πληροφοριών Quora.
Το δίδυμο εξασφάλισε την πρώτη του χρηματοδότηση πριν ακόμη η εταιρεία τους αποκτήσει όνομα. “Νονός” της εταιρείας φέρεται να είναι η κόρη του Lachwani, Anya, η οποία λέγεται ότι εμπνεύστηκε την επωνυμία HeadSpin όταν κάποια στιγμή παραπονέθηκε στον πατέρα της ότι ενώ βρισκόταν σε ένα αεροδρόμιο δεν μπόρεσε να “φορτώσει” την εφαρμογή του YouTube στο τάμπλετ της.
Η δραστηριότητα της HeadSpin εστιάζει σε αυτό που χαρακτηρίζεται “διαχείριση εμπειρίας” και έχει στόχο να συνδράμει εφαρμογές και συσκευές ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα σε διαφορετικά περιβάλλοντα (συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων). Η εταιρεία αρχικά επικεντρώθηκε σε εφαρμογές φορητών συσκευών. Πλέον, όμως, συνεργάζεται με παρόχους ασύρματων δικτύων για τη μετάβασή τους στη 5G εποχή, με εταιρείες που παράγουν κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών για διασφάλιση της λειτουργίας τους σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, ακόμη και με μεγάλους οργανισμούς προκειμένου να ελέγξει εάν οι εφαρμογές τους κατά τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους λειτουργούν κανονικά.
Η νεοφυής εταιρεία αναφέρει ότι έχει περισσότερους από 1.000 εταιρικούς πελάτες, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται οι Airbnb, Google (που έχει επενδύσει επιπλέον στην εταιρεία μέσω του επενδυτικού της βραχίονα), Microsoft, TikTok, Uber και Walmart, με τους μεγαλύτερους από αυτούς να πληρώνουν έως και 5 εκατ. δολάρια ετησίως για τις υπηρεσίες της.
“Οι προγραμματιστές επί του παρόντος δουλεύουν σε καθεστώς ‘Αγριας Δύσης’ όσον αφορά το οικοσύστημα των φορητών συσκευών. Είναι πολύπλοκο και κατακερματισμένο”, σημειώνει ο Lachwani. “Εάν η ‘εμπειρία χρήστη’ σε μια συγκεκριμένη περιοχή σε μια συγκεκριμένη συσκευή είναι ‘κακή’, το λογισμικό ανάλυσης δεδομένων μας μπορεί πραγματικά να εντοπίσει το πρόβλημα και να δώσει τη λύση που απαιτείται ώστε αυτό να διορθωθεί”, προσθέτει.
Ο ρυθμός ανάπτυξης της HeadSpin -η ίδια αναφέρει ότι διπλασιάζει τα έσοδά κάθε χρόνο, ενώ αναμένει ότι τα ετήσια επαναλαμβανόμενα έσοδά της θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. δολάρια στις αρχές του 2020- βοήθησε την εταιρεία να υπερδιπλασιάσει την αποτίμησή της, που ανέρχεται πλέον σε 1,16 δισ. δολάρια από 510 εκατ. δολάρια που ήταν κατά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της, σύμφωνα με την εταιρεία PitchBook που παρακολουθεί την αγορά των νεοφυών επιχειρήσεων.
Βοήθησε επίσης τη HeadSpin να προσελκύσει μεγάλα ονόματα του τεχνολογικού κλάδου. Ο βετεράνος του χώρου Nikesh Arora, που έχει περάσει από εταιρείες όπως η Palo Alto Networks και η Softbank, εντάχθηκε στο δυναμικό της HeadSpin αναλαμβάνοντας τη θέση του προέδρου του διοικητικού της συμβουλίου, μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας. Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος του LinkedIn, Jeff Weiner, καθώς και ανώτερα στελέχη των Facebook, Pinterest, Spotify, Stripe και Twitter συμμετέχουν ως ιδιώτες επενδυτές στην εταιρεία.
Παρότι δεν λείπουν οι επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες διαχείρισης και εκ των έσω αναλύσεις επιδόσεων ή εργαλεία παρακολούθησης εφαρμογών, όπως οι AppDynamics, New Relic, DataDog και Splunk, η HeadSpin ευελπιστεί ότι μπορεί να ξεχωρίσει χάρη αφενός στη μεγάλη εξειδίκευσή της στην εμπειρία χρήσης φορητών συσκευών και αφετέρου στο λογισμικό ανάλυσης δεδομένων που έχει αναπτύξει, το οποίο όπως υποστηρίζει μπορεί όχι μόνο να εντοπίσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένας πελάτης αλλά να του υποδείξει και πώς να το διορθώσει. “Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο επί του παρόντος παρέχουν μετρήσεις, εργαλεία ελέγχου και ειδοποίησης προβλημάτων, πληροφορίες που καλούνται στη συνέχεια να ‘διαβάσουν’ τα επιτελεία των επιχειρήσεων. Αλλά για τους περισσότερους εκ των πελατών τους, ο όγκος των πληροφοριών είναι τεράστιος”, σημειώνει ο επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων της HeadSpin, Rajeev Butani.
Πέραν αυτών, η εταιρεία επιδιώκει να επωφεληθεί από την “κούρσα” των παρόχων για την ανάπτυξη 5G ασύρματων δικτύων. Παρέχει φορητό εξοπλισμό δοκιμών που μπορεί να χωρέσει ακόμη και σε ένα σακίδιο πλάτης, ενώ έχει κυκλοφορήσει και φωτογραφίες οχημάτων με τον λογότυπό της που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πελάτες της για εξωτερικές δοκιμές των δικτύων τους.
Πηγή: Capital.gr