Στη λίστα των υποψήφιων ελληνικών νεοφυών εταιρειών, των οποίων η κεφαλαιοποίηση θα μπορούσε –σε κάποια χρόνια από τώρα– να αγγίξει το 1 δισ. δολ., εντάσσεται η Epignosis, το λογισμικό της οποίας βρίσκεται στο ραντάρ μεγάλων επιχειρήσεων ήδη από το 2012.
Εχοντας εφεύρει λογισμικό μέσω του οποίου οι εταιρείες παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους εργαζομένους τους, η Epignosis του Θάνου Παπαγγελή και του Δημήτρη Τσίγκου αναπτύσσεται με ρυθμούς άνω του 50% ετησίως, ενώ τα έσοδά της φέτος αναμένεται να προσεγγίσουν τα 25 εκατ. δολ. από 15 εκατ. που ήταν το 2019. Πρόκειται ουσιαστικά για μια άνοδο που συνδέεται άρρηκτα με τις αλλαγές που έχει φέρει η πανδημική κρίση τόσο στον τρόπο ζωής και εργασίας όσο και στον τρόπο εκπαίδευσης. H Epignosis συγκαταλέγεται ανάμεσα σε εκείνες τις επιχειρήσεις που είδαν τον τζίρο τους να εκτοξεύεται εν μέσω κορωνοϊού, αφού η ζήτηση για ψηφιακές λύσεις ιδίως από τον Μάρτιο ήταν ιδιαιτέρως υψηλή. «Με το ξέσπασμα της πανδημίας, διαπιστώσαμε πως πολλές εταιρείες, που επένδυαν μέχρι πρότινος συστηματικά στην εκπαίδευση των εργαζομένων μέσω φυσικής παρουσίας, στράφηκαν σε λύσεις σαν τη δική μας. Γι’ αυτό οι εταιρείες που εγγράφηκαν στην πλατφόρμα δοκιμάζοντας δωρεάν την υπηρεσία μας ξεπέρασαν τις 14.000 τον Μάρτιο, πολλές από τις οποίες έγιναν πελάτες μας», αναφέρει ο κ. Παπαγγελής, ιδρυτής και CEO της εταιρείας. «Την περίοδο εκείνη, η αύξηση των πελατών μας ήταν 2,5 φορές πάνω από αυτήν που συνηθίζαμε να βλέπουμε. Η πανδημία λοιπόν, εκτός από τα σημαντικά προβλήματα που δημιούργησε, επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης της οικονομίας».
Εν τω μεταξύ, η Epignosis έχει κατορθώσει συνολικά να συγκεντρώσει, μέσα από δύο επενδυτικούς γύρους, ένα από τα υψηλότερα ποσά χρηματοδότησης που έχει ποτέ αντλήσει ελληνική startup. «Τη διετία 2017-2018 σηκώσαμε περίπου 57 εκατ. δολ. από δύο αμερικανικά funds, το PeakSpan Capital και το Insight Partners που έχει έδρα στη Νέα Υόρκη και διαχειρίζεται περίπου 30 δισ. δολ. κεφάλαια. Στην παρούσα φάση δεν δρομολογούμε κάποιον άλλον γύρο χρηματοδότησης, δεδομένου ότι η Epignosis είναι κερδοφόρος και μπορεί να συντηρείται και να αναπτύσσεται με ίδια κεφάλαια», σημειώνει ο κ. Παπαγγελής. Σε περίπτωση μάλιστα που εξακολουθήσει να κινείται ανοδικά, η εταιρεία δεν αποκλείεται να μπει σύντομα στο στόχαστρο ενός μεγάλου παίκτη της αγοράς που ενδιαφέρεται να την εξαγοράσει. Αλλο επόμενο πιθανό βήμα είναι να δρομολογήσει η ίδια την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο.
Το όνομα της εταιρείας, που προέρχεται από την ελληνική λέξη «επίγνωση», μαρτυρά τον σκοπό για τον οποίο αυτή αναπτύχθηκε, βοηθώντας τους χρήστες να «έχουν συναίσθηση της πραγματικότητας, ακριβή δηλαδή γνώση. Κάτι που αποτελεί και στόχο κάθε ουσιαστικής εκπαίδευσης», συμπληρώνει ο κ. Παπαγγελής. «Εχουμε κατασκευάσει τρία προϊόντα που επιτρέπουν σε εταιρείες διαφόρων κλάδων να εκπαιδεύουν πιο αποτελεσματικά το προσωπικό τους. Το TalentLMS είναι το πιο δημοφιλές προϊόν μας και απευθύνεται σε μεσαίου μεγέθους εταιρείες με περίπου 500 έως 2.000 υπαλλήλους, το eFront απευθύνεται σε μεγαλύτερες εταιρείες που έχουν ειδικές απαιτήσεις σε παραμετροποίηση και ασφάλεια, ενώ το TalentCards είναι μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα την οποία χρησιμοποιούν εταιρείες με υπαλλήλους που δεν δουλεύουν μπροστά σε κάποιο υπολογιστή (πωλητές, νοσοκόμοι)».
Η Epignosis ήδη μετράει περίπου 7.500 πελάτες, ενώ με το λογισμικό της εκπαιδεύονται τώρα περίπου 4 εκατομμύρια εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο. Οι κύριες αγορές όπου δραστηριοποιείται είναι η Βόρεια Αμερική, η Αγγλία, η Αυστραλία αλλά και ο Καναδάς. «Από τότε που ξεκινήσαμε να δημιουργούμε το λογισμικό της Epignosis, στραφήκαμε προς το εξωτερικό, καθώς η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά με λίγες μεγάλες εταιρείες και με μικρές επενδύσεις στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Πολύ σύντομα δηλαδή ανακαλύψαμε ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε μια μεγάλη εταιρεία στον χώρο αυτό εάν δεν κάναμε άνοιγμα σε άλλες χώρες».
Το λογισμικό της Epignosis χρησιμοποιούν εταιρείες που απασχολούν από 100 υπαλλήλους μέχρι πολλές χιλιάδες. «Πολλοί πελάτες μας είναι μεσαίου μεγέθους εταιρείες, αλλά έχουμε και αρκετούς μεγάλους παίκτες όπως οι Amazon, Zoom, Schneider Electric, Glencore και Unilever». Στο δυναμικό της απασχολεί περίπου 110 εργαζομένους, διατηρώντας τμήμα έρευνας και ανάπτυξης στην Ελλάδα, αλλά και γραφεία σε Αμερική, Αγγλία και Κύπρο.
Στην Ελλάδα οι πελάτες της μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, αφού ακόμη η αγορά δεν είναι είναι τόσο εξοικειωμένη με τέτοιες λύσεις. «Ενα μεγάλο ποσοστό των πελατών μας προέρχεται από χώρες όπου το e-learning είναι ευρύτερα διαδεδομένο. Στην Ευρώπη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν έχει τόσο μεγάλη διείσδυση όσο έχει για παράδειγμα στην Αμερική. Εκεί δυνητικοί μας πελάτες αναρωτιούνται γιατί να προτιμήσουν εμάς έναντι κάποιου ανταγωνιστή μας, σε αντίθεση με επιχειρήσεις στην Ευρώπη που αναζητούν ακόμη το όφελος που μπορεί να έχουν από υπηρεσίες σαν τη δική μας», τονίζει ο κ. Παπαγγελής. Στην Ελλάδα, όπου η υιοθέτηση μοντέλων τηλεκπαίδευσης είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια, υπάρχει μια πολλά υποσχόμενη αγορά εταιρειών που δραστηριοποιείται σε κλάδους όπως το talent development και το e-learning (Schoox, LearnWorlds). Η δε Epignosis διεκδικεί παγκοσμίως μερίδιο από αυτήν την άκρως ανταγωνιστική αγορά, το μέγεθος της οποίας αγγίζει σήμερα τα 13 δισ. δολ. με πρόβλεψη να ξεπεράσει μέχρι το 2025 τα 25 δισ.
Πηγή: Καθημερινή