H SoftBank αποφάσισε να επενδύσει 940 εκατ. δολάρια στην Nuro, startup με έδρα στη Silicon Valley, η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή ρομποτικών οχημάτων για παραδόσεις, μία από τις μεγαλύτερες εισφορές από έναν και μόνο επενδυτή στον “αγώνα” που γίνεται η συγκεκριμένη τεχνολογία να αποκτήσει πλατιά διάδοση και χρήση.
Η εταιρεία με έδρα το Mountain View της California, “παιδί” δύο πρώην μελών της ομάδας του Project Αυτόνομων Οχημάτων της Google, τονίζει ότι οι πόροι οι οποίοι εισέρρευσαν από τη SoftBank θα της επιτρέψουν να επεκτείνει την υπηρεσία παραδόσεων την οποία ξεκίνησε την περασμένη χρονιά σε νέα πεδία και να προσθέσει νέους συνεργάτες, να μεγαλώσει τον “στόλο” των αυτόνομων οχημάτων της, να επιταχύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας της και να διευρύνει “σημαντικά” την ομάδα της.
Μαζί με τα 92 εκατ. που είχε προσελκύσει η Nuro το 2018, κυρίως από την Greylock Partners και την Gaorong Capital, η “νεαρή” εταιρεία έχει συγκεντρώσει κεφάλαια άνω του 1 δισ. δολαρίων.
“Έχουμε δαπανήσει τα τελευταία δυόμισι χρόνια για να συγκροτήσουμε μια καταπληκτική ομάδα, στο να θέσουμε σε λειτουργία την πρώτη αυτόνομη υπηρεσία μας, εργαζόμενοι με εκπληκτικούς συνεργάτες και δημιουργώντας τεχνολογία που βελτιώνει την καθημερινότητα των ανθρώπων”, αναφέρει ο συνιδρυτής της Nuro, Dave Ferguson, σε ανακοίνωσή του. “Αυτή η συνεργασία μάς δίνει την ευκαιρία να κάνουμε το επόμενο βήμα ως προς το όραμά μας όσον αφορά το τοπικό εμπόριο και την ευρεία εφαρμογή της τεχνολογίας μας”.
Οι μεταφορές και τα logistics αποτελούν ένα όλο και πιο διευρυνόμενο πεδίο για την τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων χωρίς οδηγό, με την σχετική τεχνολογία να αποδεικνύεται ωστόσο μεγαλύτερη πρόκληση απ’ όσο αναμενόταν αρχικά. Και μετά από μια σχετική κάμψη στη χρηματοδότηση σχετικών projects στο τέλος του 2018, μετά από δύο χρόνια σταθερού ρυθμού επενδύσεων, το 2019 ξεκίνησε με μια έκρηξη. Τα νέα για την Nuro έρχονται μετά τη συγκέντρωση 530 εκατ. δολαρίων από την Aurora, επίσης startup αυτόνομων οχημάτων της οποίας ηγείται ο Chris Urmson, πρώην συναδέλφου στην Google τόσο του Ferguson, όσο και του έτερου συνιδρυτή της Nuro, Jiajun “JZ” Zhu.
Σε αντίθεση με τα ρομποτικά projects οχημάτων μεγάλων αποστάσεων, με τα οποία καταπιάνονται οι TuSimple, Embark και η Waymo της Alphabet, η έμφαση της Nuro είναι στις τοπικές μεταφορές χαμηλού κόστους, με τη χρήση των σχεδιασμένων από την ίδια αυτόνομων οχημάτων χωρίς οδηγό, που έχουν μέγεθος κατά μέσο όρο το μισό από ένα κανονικό αυτοκίνητο.
Η εταιρεία άρχισε να τα λειτουργεί πέρσι σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα, με παραδόσεις οπωροκηπευτικών, γευμάτων και άλλων προϊόντων. Έχει ήδη συνεργασία με την Kroger για παραδόσεις οπωροκηπευτικών, κατοχύρωσε τις πατέντες της με την εταιρεία μεταφορών Ike και πραγματοποιεί δοκιμές μιας υπηρεσίας παραδόσεων στην Arizona.
“Η παγκόσμιας εμβέλειας ομάδα της Nuro έφερε την τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων της από το εργαστήριο στους δρόμους”, αναφέρει ο Michael Ronen, ανώτερο στέλεχος της SoftBank Investment Advisers. “Μόλις μέσα σε δύο χρόνια, ο Dave, ο Jiajun και η ομάδα της Nuro έχουν μετατρέψει μία φιλόδοξη ιδέα σε μια πραγματική επιχείρηση με τη χρήση ρομποτικής συνδέοντας τους εμπόρους λιανικής με τους καταναλωτές”.
Τα μικρά, ειδικού σκοπού οχήματα παραδόσεων της Nuro χρησιμοποιούν τον ίδιο σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό αισθητήρων lidar για εικόνες 3-D υψηλής ανάλυσης, σύγχρονες κάμερες και ραντάρ – όπως ακριβώς και τα αυτόνομα οχήματα της Waymo και της GM Cruise. Δεδομένου ωστόσο ότι αυτά δεν είναι υψηλών ταχυτήτων και δεν κινούνται σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, το μοντέλο της Nuro δεν χρειάζεται υλικά απαραίτητα για μεγάλες αποστάσεις, γεγονός που μειώνει το κόστος. Δεδομένου λοιπόν ότι είναι μικρότερο και δεν μεταφέρει ανθρώπους, χρειάζεται λιγότερα υλικά κατασκευής και δεν έχει ανάγκη αερόσακων, ζωνών ασφαλείας και άλλου ανάλογου εξοπλισμού που αφορά επιβάτες.
Πηγή: Forbes.com