Η Startup επιλογή της ημέρας (15/07/15): Transifex

    Από: Startup Team

Σήμερα η startup επιλογή της ημέρας έγινε με αφορμή την ανοδική πορεία της ελληνικής startup, Transifex, και την χρηματοδότηση που δέχθηκε στις 7 Ιουλίου 2015 (4 εκατ. δολάρια) στον πρώτο γύρο χρηματοδοτήσεων της. Πριν όμως προβούμε στις λεπτομέρειες αυτής τής startup, είναι αναγκαίο να μάθουμε κάποιες βασικές πληροφορίες για αυτήν την πολλά υποσχόμενη ελληνική startup.

Transifex από το 2009 εως το 2015

Η Startup επιλογή της ημέρας (15/07/15): Transifex

Στη συνέντευξη του στο Fortune Greece μιλώντας για την Transifex, ο Δημήτρης Γλέζος (ιδρυτής και διευθύνοντας σύμβουλος της Transifex) είπε: «Έγραψα τις πρώτες γραμμές του κώδικα του Transifex σαν εθελοντής στο έργο Fedora, τη δημοφιλή διανομή Linux. Οι γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης του Fedora δυσκόλευαν πολύ τη μετάφραση του λειτουργικού αυτού συστήματος σε πολλές γλώσσες. Έτσι γεννήθηκε το Transifex, μια μεταφραστική πλατφόρμα για λογισμικό και ψηφιακό περιεχόμενο με ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξης. Ήταν όνειρο μου εξ αρχής το Transifex να γίνει δημοφιλές, αλλά ήταν πολύ δύσκολο να φανταστώ να έχουμε μια εταιρεία με 32 άτομα σε δύο ηπείρους και τόσο μεγάλη επιρροή στον κόσμου του λογισμικού».

Λεπτομερέστερα, μετά από το Fedora ο κ. Γλέζος αποφάσισε να εγκαταλείψει το διδακτορικό του και να μετατρέψει το Transifex από εργαλείο για την κοινότητα του ανοιχτού λογισμικού σε εταιρεία το 2009, δεν είχε καθόλου διαθέσιμα κεφάλαια. Αναζητώντας υποστήριξη, βρήκε ένα πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που αφορούσε τη «δημιουργία – υποστήριξη νέων καινοτόμων επιχειρήσεων, κυρίως υψηλής έντασης γνώσης (Spin-off και Spin-out)». «Ηταν από τις τολμηρές προτάσεις για επιχορηγήσεις, περιλάμβανε χρηματοδότηση και για ανθρώπινο δυναμικό» θυμάται, «και είχαμε καταφέρει να αποσπάσουμε 1 εκατομμύριο ευρώ». Τα χρήματα αυτά, ωστόσο, ποτέ δεν έφτασαν στην εταιρεία. «Ηταν τόσο περίπλοκη η γραφειοκρατία, τόσο χρονοβόρες οι εγκρίσεις, που δεν ταίριαζε σε μια εταιρεία που αναπτυσσόταν γρήγορα. Οπότε δεν προσπαθήσαμε καν» λέει ο ιδρυτής της Transifex.

Εν συνεχεία, η έδρα της Transifex μεταφέρθηκε στο Μένλο Παρκ της Sillicon Valley, όπου και έκανε το άλμα της ως startup, ενώ η βασική της ομάδα έρευνας και ανάπτυξης παρέμεινε στο Νέο Ηράκλειο. Επιπρόσθετα, παρά το οικονομικό δράμα που ζει η χώρα, η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει τον αριθμό των εργαζομένων στο γραφείο της Αθήνας, φτάνοντας τα 25 άτομα ώς το τέλος του 2015 (Job Offers).

Με απλά λόγια τι προσφέρει η Transifex;

Το Transifex αναπτύσσεται ραγδαία ως πλατφόρμα που παρέχει υπηρεσίες «τοπικοποίησης» – μετάφρασης διαδικτυακού περιεχομένου, με άλλα λόγια. Aπευθύνεται σε εταιρείες πληροφορικής βοηθώντας τες να διαχειριστούν τη διάθεση περίπλοκων έργων λογισμικού σε δεκάδες γλώσσες και να έρθουν σε επαφή με μεταφραστές. Το Transifex εμπεριέχεται σε κατηγορίες όπως το Crowdsourcing, Translation, Developer Tools και SaaS.

 

Συνοπτικά οι γύροι των χρηματοδοτήσεων.

Seed (Jun 24, 2014) – $2.5M

Investors:

New Enterprise Associates (Lead: ένα από τα γηραιότερα και μεγαλύτερα venture capital funds των Ηνωμένων Πολιτειών (που συμμετέχει και στη νέα επένδυση)

Arafura Ventures (VC)

RightVentures (VC)

Toba Capital (VC)

 

Series A (Jul 7, 2015) – $4M

Investors:

Toba Capital (Lead)

Arafura Ventures (VC)

Ilya Sukhar (Angel investor / ιδρυτής και CEO της εταιρείας υποδομών Parse)

New Enterprise Associates

Συνολικά η Transifex έχει συγκεντρώσει $6.5 εκατομμύρια σε 2 Rounds από 5 Investors.

Τα 4 εκατομμύρια δολάρια (Series A) αναμένεται να αξιοποιηθούν σε τομείς όπως το product development καθώς και για την ανάπτυξη του marketing και των πωλήσεων, ώστε να ενισχυθεί η πορεία της εταιρείας στην αγορά του localization automation.

Τι σκέφτηκαν άραγε οι ξένοι επενδυτές και τοποθετήθηκαν επενδυτικά στην εν λόγω πλατφόρμα; Γιατί πίστεψαν στις δυνατότητες της Transifex;

Η Startup επιλογή της ημέρας (15/07/15): Transifex

Αυτό που εντυπωσίασε τους χρηματοδότες ήταν το γεγονός ότι η εταιρεία έχει πετύχει μια σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, χωρίς να χρειαστεί εξωτερικά χρήματα, ενώ παρά τις όποιες προκλήσεις του οικονομικού περιβάλλοντος μεγαλώνει διαρκώς το μέγεθός της.

«Οι επενδυτές βλέπουν πολλές παραμέτρους σε μια εταιρεία πριν αποφασίσουν να επενδύσουν. Στο στάδιο που βρίσκεται το Transifex η ομάδα, οι πελάτες και ο ρυθμός ανάπτυξης είναι τα πιο βασικά. Το ότι το Transifex έχει σταθερά ανοδικά έσοδα είναι πολύ σημαντικό. Όπως λένε στο Silicon Valley, “revenue is king”».

Λίγα λόγια για ανταγωνιστές, συνεργάτες και διάσημους πελάτες.

Η Startup επιλογή της ημέρας (15/07/15): Transifex

Οι κύριοι ανταγωνιστές του είναι το PhraseApp, το POEditor, το Localize, το Smartling, το Crowdin και το OneSky.

Έχει συνεργάτες όπως το Facebook, την TextMaster, την Gengo και το UP Global.

Μεταξύ των εταιρειών που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Transifex είναι η Vodafone, η Nokia και η εταιρεία παροχής online μαθημάτων Coursera και ο εκδοτικός οίκος Oxford University Press. Τα εργαλεία της Transifex χρησιμοποιούνται επίσης ευρέως από την κοινότητα του ανοιχτού λογισμικού – από πασίγνωστα ονόματα όπως η Mozilla, η Bitcoin και η Creative Commons.  Όπως επίσης και την CloudFlare, το Prezi, το Telegram, το SoundCloud και την Eventbrite.

Το μέλλον της Transifex και των Localization Automation Platforms…

Σήμερα, για να έχει μία εταιρεία πρόσβαση στο 90% του παγκόσμιου διαδικτυακού καταναλωτικού κοινού, πρέπει να διαθέτει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε 25 γλώσσες. Ως το 2020, θα απαιτούνται 48 γλώσσες. «Η παγκόσμια αγορά μεταφράσεων έφτασε πέρυσι τα 40 δισ. δολάρια και αναμένεται να αυξάνεται για τα επόμενα χρόνια κατά 8% ετησίως» οπότε το μέλλον σε αυτόν τον τομέα δείχνει να είναι λαμπρό,  και της Transifex λαμπρότερο…

 

 

Original Info:

1) Crunchbase

2) Fortune Greece

3) Kathimerini