Του Τάσου Βελιάδη
Τον τελευταίο χρόνο αρκετά νέα άτομα (όχι δεν γέρασα ακόμα) έρχονται να με συναντήσουν και να ζητήσουν τη συμβουλή μου για την startup που θέλουν να ετοιμάσουν ή να με ρωτήσουν αν μου αρέσει η ιδέα τους. Η αλήθεια είναι ότι πάρα πολλές φορές έχω συναντήσει άτομα που έχουν πάρα πολύ καλές ιδέες και θέληση να δουλέψουν. Το θέμα όμως για μένα δεν είναι μόνο η ιδέα. Έχοντας δουλέψει αρκετά χρόνια στη διαφήμιση βλέπω ότι μια ιδέα όσο καλή και να είναι πάντα πρέπει να συνοδεύεται από ένα πλάνο προώθησης.
Το πρόβλημα όμως που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι νέοι που αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια startup είναι διπλό.
Από τη μια μεριά ένα μεγάλο ποσοστό startups έχουν περιορισμένο budget ενώ από την άλλη μεριά πολλές φορές το παραδοσιακό marketing δεν λειτουργεί για ένα μεγάλο ποσοστό απ΄ αυτές καθώς οι καταναλωτές έχουν πάρα πολλές επιλογές αλλά πολύ λίγο χρόνο για να τις δουν όλες τις διαφημίσεις.
Αν λοιπόν αποφασίσετε να δημιουργήσετε τη δικιά σας startup θα πρέπει να σκεφτείτε το ποσό που θα χρειαστεί για να προωθήσετε την ιδέα σας.
Το σημαντικότερο βήμα είναι να δημιουργήσετε τη στρατηγική σας βασισμένοι πάντα πάνω σε κάποιο insight. Βρείτε ποιό ακριβώς είναι το κοινό σας, ποιες είναι οι ανάγκες του και βασιστείτε πάνω στο συγκεκριμένο insight για να διαφημίσετε τη startup σας στα social media.
Γνωρίζοντας το κοινό σας πλέον μπορείτε να επιλέξετε τις πλατφόρμες που θα το στοχεύσετε για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα. Αυτή τη στιγμή το Facebook στην Ελλάδα είναι το πιο δημοφιλές social network, ωστόσο καλό είναι να μελετήσετε προσεκτικά τις ενέργειες που θα κάνετε για την προώθηση καθώς σίγουρα δε θέλετε να πετάξετε λεφτά χωρίς να έχετε κάποιο αποτέλεσμα.