Μείωση των επενδύσεων σε χαμηλό 7 ετών.
Σύμφωνα με στοιχεία της έγκυρης αμερικανικής Έρευνας CMO, μακροβιότερης μη εμπορικής έρευνας σχετικά με τον τομέα του μάρκετινγκ, οι επενδύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μειωθεί φέτος στο χαμηλότερο επίπεδό τους, εδώ και 7 χρόνια. Η έρευνα αφορά τις ΗΠΑ, ωστόσο καθώς ό,τι συμβαίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες (καλό ή κακό) εξαπλώνεται στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο, τα ευρήματα μας κάνουν να σταθούμε και να αναρωτηθούμε.
Μήπως τα social media δεν δουλεύουν;
Μήπως το social media μάρκετινγκ έχει χάσει την αίγλη του;
Μήπως να ανασύρουμε εκείνες τις μπροσούρες από τη δεκαετία του 90 που σκονίζονται σε κάποιους φοριαμούς στο υπόγειο;
Όχι ακόμα!
Δείτε την ανάλυση μου για τη μείωση της διαφημιστικής επένδυσης στα social media και τι μπορεί να σημαίνει αυτό, στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Γιατί συμβαίνει;
Υπάρχουν 5 βασικές παράμετροι που εξηγούν την κάμψη. Ας τις δούμε μία προς μία.
#01. Συνωστισμός διαφημιζομένων
Η αύξηση των εσόδων της Meta από 40 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017 σε 114 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σίγουρα ζωγράφισε ένα πλατύ χαμόγελο στο πρόσωπο του Mark και των μετόχων. Για τους διαφημιζόμενους όμως; Δεν είμαι καθόλου σίγουρος.
Όταν συνωστίζεσαι μαζί με άλλους δέκα ανταγωνιστές σου, με τους οποίους έχετε περίπου το ίδιο μήνυμα, σε ένα χώρο μερικών τετραγωνικών εκατοστών στο κινητό του πελάτη, αρχίζεις να αμφιβάλλεις για το ποιος είσαι και που πας. Κατά συνέπεια, αρχίζεις να ξοδεύεις λιγότερο.
#02. Μειωμένη προσοχή καταναλωτών
Έχετε καταλάβει τι έχει συμβεί στον καταναλωτή τα τελευταία 12 χρόνια; Αυτό που στην αρχή ήταν ένας ωραίος τρόπος να περνάει την ώρα του με τους φίλους του, εξελίχθηκε σε ένα Λεβιάθαν τουλάχιστον εφτά πλατφορμών κατά μέσο όρο, όπου όλες ζητούν την προσοχή του, όλες φωνάζουν “είμαι εδώ”, και πολλές κραυγάζουν.
Ο καταναλωτής ανοίγει το κινητό ή την ταμπλέτα του. Να μείνει στο Facebook; Να πεταχτεί στο Instagram; Να περάσει μία βόλτα από το Tik Tok; Να τσεκάρει πέντε – έξι tweets στο X; Να δει και δυο τρία βίντεο στο YouTube; Τελικά, πού να πρωτοπάει ο έρμος; Μάλλον στον καναπέ του ψυχαναλυτή για να προστατεύσει την ψυχική του ευεξία!
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ότι το εύρος της προσοχής του καταναλωτή έχει μειωθεί δραστικά. Δεν βλέπει πια τα μηνύματα στα social media, αποτελούν μέρος της ταπετσαρίας.
Διαβάστε εδώ περισσότερα