Τον άμεσο εκσυγχρονισμό των κρατικών υπηρεσιών στα πρότυπα των αναπτυγμένων κρατών έχει ζητήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τα αρμόδια υπουργεία, κάτι που μοιάζει αρκετά φιλόδοξο, αν εξετάσει κάποιος την υστέρηση της χώρας σε αυτόν τον τομέα.
Στόχος είναι να έχει προετοιμαστεί το Ψηφιακό Δημόσιο αυτός μέχρι το 2021. Κεντρικό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια θα παίξει ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος και έχει αναλάβει να συντονίσει την πλήρη διαλειτουργικότητα μεταξύ των κρατικών υπηρεσιών. Έχει λάβει την εξουσιοδότηση να ξεκινά διαδικασίες απλοποίησης σε όλα τα υπουργεία, με τα οποία θα συνεργάζεται.
Η αρχή σχεδιάζεται να γίνει με διασύνδεση όλων των Μητρώων που βρίσκονται διάσπαρτα στο ελληνικό Κράτος, σε ένα ενιαίο Μητρώο. Το σχέδιο θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως το 2023.
Στην κατεύθυνση αυτή, το σχέδιο προβλέπει και τα εξής βήματα:
– «Ψηφιακό κλειδί» στο Δημόσιο: Οι νέες ταυτότητες θα λειτουργούν σαν ένα «ψηφιακό κλειδί», το οποίο θα δίνει στον πολίτη τη δυνατότητα να αποκτά πρόσβαση σε πολλές υπηρεσίες
– Ηλεκτρονικές αιτήσεις: Πολλές υπηρεσίες των ΚΕΠ θα είναι προσβάσιμες μέσω υπολογιστή ή κινητού, ακόμα και εκτός ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών
– Από το 2020 κάθε γέννηση θα δηλώνεται μόνο μία φορά στη Δημόσια Διοίκηση. Τα παιδιά θα αποκτούν αμέσως ασφάλιση και θα εγγράφονται μόνο την πρώτη φορά στην εκπαίδευση. Έκτοτε, θα προχωρούν αυτόματα στην επόμενη βαθμίδα.
– Οι γονείς θα έχουν πρόσβαση στις επιδόσεις του και δεν θα χρειάζεται να εξεταστεί η γνησιότητα των τίτλων σπουδών του.
-
Απλοποιούνται και ψηφιοποιούνται γραφειοκρατικές διαδικασίες όπως δήλωση γεννήσεως, βάπτιση, εγγραφή ή αποφοίτησή από σχολεία και πανεπιστήμια, έκδοση και επανέκδοση ταυτότητος ή διπλώματος οδήγησης κλπ εγγραφή σε εκλογικούς καταλόγους, έκδοση ΑΦΜ, έναρξη επαγγέλματος, ασφάλιση ή την συνταξιοδότηση, έως και το τέλος του κύκλου ζωής του.
Οι κυβερνητικές κατευθύνσεις προς την ψηφιοποίηση αφορούν και στις τράπεζες, τις τηλεφωνικές εταιρείες και τους ιδιωτικούς φορείς, για τα θέματα στα οποία νομίμως μπορούν να υποβάλλουν αιτήματα στοιχείων πελατών τους
Πηγή: Ethnos.gr