Κλάδοι ορισμένων βιομηχανιών και επιχειρήσεων ήδη βλέπουν θετικά νούμερα ανάπτυξης και κερδών και αυτό λόγω κορονοϊού.
Ο κορονοϊός έχει επηρεάσει τους τελευταίους δύο μήνες, όπου τα κρούσματα και οι θάνατοι άρχισαν να αυξάνονται, ολόκληρο τον πλανήτη.
Εκτός από την αγωνία του κόσμου για τον ιό και τα μέτρα προστασίας, οι πολιτικοί προσπαθούν να πάρουν μέτρα και για τη θωράκιση της οικονομίας απέναντι στον ιό.
Ωστόσο υπάρχουν και ορισμένοι κλάδοι της βιομηχανίας οι οποίοι έχουν κέρδη από τον κορονοϊό.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της Citi φαρμακευτικά προϊόντα και υγειονομική περίθαλψη, διαδικτυακή ψυχαγωγία και εκπαίδευση και ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν θετικούς δείκτες μετά την εξάπλωση του κορονοϊού.
Θετικά νούμερα βλέπουν οι εταιρείες με ιατρικές προμήθειες, υγειονομικής περίθαλψης μέσω internet, διαγνωστικών και παρασκευής αντιικών θεραπειών.
Παράλληλα όσες εταιρείες βιοφαρμάκων έχουν ανακοινώσει εμβόλια ή πρωτοβουλίες για ανάπτυξη φαρμάκων, βγαίνουν κερδισμένες, όπως επίσης και τομέας της φαρμακευτικής βιομηχανίας της Κίνας.
Αυξημένη δραστηριότητα παρουσιάζουν και οι υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω internet για online παιχνίδια, αλλά και την ενημέρωση, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.
Επίσης, η έξαρση του κορονοϊού έχει προκαλέσει προβλήματα και στα σχολεία, με αποτέλεσμα τα μαθήματα μέσω διαδικτύου να ελκύουν περισσότερους ενδιαφερόμενους.
Το διαδίκτυο μπορεί να δώσει λύσεις σε όσους δεν θέλουν να ψωνίσουν από καταστήματα, αποφεύγοντας τους χώρους όπου θα έρθουν σε επαφή με άλλα άτομα.
Έτσι, λοιπόν, αρκετοί στρέφονται προς το internet για να κάνουν τα ψώνια τους, μέσω διάφορων site ηλεκτρονικού εμπορίου.
Μεγάλη ζήτηση έχουν τα τρόφιμα, τα ποτά, τα συμπληρώματα διατροφής, οι μάσκες και τα προϊόντα υγιεινής. Βέβαια η αυξημένη ζήτηση μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων, θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα εφοδιασμού.
Η επιδημία του κορονοϊού θα μπορούσε να στερήσει τις αεροπορικές εταιρίες επιβατικών πτήσεων από έσοδα έως 113 δισ. δολάρια φέτος, όπως προειδοποίησε σήμερα φορέας του κλάδου, ποσό που είναι υπερτριπλάσιο της πρόβλεψης που έκανε πριν από μόλις δύο εβδομάδες καθώς ο ιός συνεχίζει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο.
Η προειδοποίηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) ήρθε την ώρα που η βρετανική περιφερειακή αεροπορική εταιρία Flybe αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο θύμα της μείωσης στη ζήτηση που προκάλεσε η κρίση.
Παράλληλα, η Norwegian Air ανακάλεσε τις προβλέψεις της για τη φετινή κερδοφορία, ενώ η αμερικανική εταιρία χαμηλού κόστους Southwest προέβλεψε πλήγμα 200-300 εκατ. δολαρίων στα λειτουργικά έσοδα πρώτου τρίμηνου.
«Υπάρχουν πολλές αεροπορικές εταιρίες που έχουν σχετικά περιορισμένα περιθώρια κέρδους και υψηλό χρέος και ένα σοκ στις ταμειακές ροές, όπως αυτό, θα μπορούσε σίγουρα να οδηγήσει ορισμένες σε πολύ δύσκολη κατάσταση», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της IATA Μπράιαν Πιρς σε εκδήλωση στη Σιγκαπούρη.
Αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο σπεύδουν να μειώσουν πτήσεις και να περικόψουν δαπάνες και προειδοποιούν για πλήγμα στα κέρδη τους, καθώς ο νέος ιός που ξεκίνησε από την Κίνα εξαπλώνεται, αυξάνοντας τους φόβους για πανδημία που μπορεί να βυθίσει την παγκόσμια οικονομία σε ύφεση.
Σε μια ένδειξη των δυσκολιών που η κατάσταση αυτή δημιουργεί για τις αεροπορικές εταιρίες, αεροσκάφος της Turkish Airlines επέστρεψε, ύστερα από εντολή που δόθηκε, στην Κωνσταντινούπολη χωρίς επιβάτες από τη Σιγκαπούρη αφού επιβάτης που έφθασε με το ίδιο αεροσκάφος την Τρίτη βρέθηκε θετικός στον ιό.
Η IATA προέβλεψε ότι το πλήγμα που θα υποστούν οι αεροπορικές εταιρίες επιβατικών πτήσεων σε απώλεια εσόδων από την κρίση θα είναι μεταξύ 63 δισεκ. και 113 δισεκ. δολαρίων φέτος, ανάλογα με την εξέλιξη του ιού. Στις 20 Φεβρουαρίου, είχε προβλέψει πλήγμα 29 δισεκ. δολαρίων.
Ο ιός που προκαλεί την ασθένεια COVID-19 έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 3.000 ανθρώπους, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο διεθνή ΜΜΕ και έχει προσβάλει δεκάδες χιλιάδες άλλους, κυρίως στην Κίνα. Αλλά τώρα έχει εξαπλωθεί σε πάνω από 60 άλλες χώρες, οδηγώντας στην επιβολή περιορισμών στα ταξίδια και όχι μόνο.
Η κατάρρευση της Flybe ήρθε μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες ύστερα από τη συμφωνία διάσωσης μεταξύ των ιδιοκτητών της και της βρετανικής κυβέρνησης.
Παρά τη δέσμευσή της να βελτιώσει τις συνδέσεις σε περιφερειακό επίπεδο, η βρετανική κυβέρνηση υπαναχώρησε από τη συμφωνία αυτή λόγω του μεγέθους του πλήγματος στη ζήτηση από την επιδημία του ιού.
Η κατάρρευση της εταιρίας, που εδώ και καιρό αντιμετωπίζει ζημίες, δεν θέτει μόνο περίπου 2.400 θέσεις εργασίες σε κίνδυνο, αλλά μπορεί να δημιουργήσει και σοβαρά προβλήματα σε κάποια περιφερειακά αεροδρόμια. Η Flybe μετέφερε περίπου 8 εκατ. επιβάτες τον χρόνο σε 81 αεροδρόμια και ανήκε σε κοινοπραξία των Virgin Atlantic, Stobart Group και Cyrus Capital. Η κατάρρευσή της ήρθε μία ημέρα αφού ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι δήλωσε στο Reuters ότι είναι «αναπόφευκτο» ότι η κρίση θα οδηγήσει σε χρεοκοπίες αεροπορικών εταιριών.
Πηγή: Newsbeast.gr