Τέλος στα σχέδια του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που ανέπτυσσε έβαλε ο δισεκατομμυριούχος σερ James Dyson, λέγοντας στους υπαλλήλους του πως η σχετική ιδέα δεν είναι εμπορικά βιώσιμη.
Η επιστολή στάλθηκε στους 500 υπαλλήλους της Dyson, η οποία είναι γνωστή για τις ηλεκτρικές σκούπες, και επιβεβαίωσε πως η εταιρεία θα σταματήσει τα σχέδια για την ανάπτυξη του ηλεκτρικού οχήματός της, για να επικεντρωθεί σε άλλα τεχνολογικά προϊόντα.
Ο Dyson πρόσθετε στην επιστολή του: “Η ομάδα που ανέλαβε την ανάπτυξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατέληξε σε ένα φανταστικό σχέδιο, αλλά δυστυχώς δεν είναι εμπορικά βιώσιμο”.
Η επιστολή επιβεβαιώνει πως ο Dyson δεν κατάφερε να βρει αγοραστή για το σχέδιό του, με τον ίδιο να υπογραμμίζει: “Δεν πρόκειται για αποτυχία του προϊόντος, ή για αποτυχία της ομάδας, που θα δυσκολευτεί να ακούσει και να αποδεχτεί αυτά τα νέα”.
Ο Dyson είχε ανακοινώσει το 2018 πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κατασκευαζόταν στη Σιγκαπούρη και θα παρουσιαζόταν στην αγορά το 2021. Οι αμερικανικές, οι κινεζικές και οι ιαπωνικές εταιρείες κυριαρχούν στην αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και η απόφαση του Dyson θα αντιμετωπιστεί σαν μια αποτυχημένη βρετανική επιχειρηματική κίνηση.
Ακόμη δεν έχουν υπολογιστεί οι θέσεις εργασίας που θα χαθούν, αλλά ο Dyson έχει επιβεβαιώσει πως το διοικητικό συμβούλιο προσπαθεί να βρει εναλλακτικές θέσεις εργασίας μέσα στην εταιρεία για να απορροφηθούν οι περισσότεροι από τους εργαζομένους στην ομάδα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επίσης, η Dyson θα συνεχίσει το επενδυτικό πρόγραμμά της στις νέες τεχνολογίες, ύψους 3,09 δισ. δολαρίων.
Αποτυχημένη κίνηση
Τον φετινό Ιούλιο η Dyson ξόδεψε, σύμφωνα με εκτιμήσεις, 54,24 εκατ. δολάρια για την αγορά ενός πανάκριβου ρετιρέ στη Σιγκαπούρη, δίνοντας το σήμα πως ο εφευρέτης και επιχειρηματίας ήταν έτοιμος να επεκτείνει στο εξωτερικό τις δραστηριότητές του που αφορούσαν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Εκπρόσωπος της Dyson επιβεβαίωσε στο Forbes: “Δεδομένων της απόφασης να μετακινηθούν τα κεντρικά γραφεία της διοίκησης στη Σιγκαπούρη και της επικέντρωσης στον επιχειρηματικό τομέα της περιοχής, ο σερ James Dyson απέκτησε μια ιδιοκτησία εκεί”.
Τον Οκτώβριο του 2018 η Dyson ανακοίνωσε την απόφασή της να κατασκευάσει το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητό της στη Σιγκαπούρη. Με τα πρώτα αυτοκίνητα να έχουν προγραμματιστεί να βγουν από την παραγωγή το 2021, ο Dyson είχε αναφέρει πως η απόφασή του βασιζόταν στη διαθεσιμότητα του τεχνικά ειδικευμένου προσωπικού, αλλά και στην εγγύτητα της Σιγκαπούρης σε σημαντικές αγορές, όπως της Κίνας.
Ωστόσο, στη Βρετανία, πολλοί εξεπλάγησαν από την απόφαση της Dyson, με τον δισεκατομμυριούχο να εκφράζεται ανοιχτά και δημόσια υπέρ του Brexit. Το 2017 ο σερ James είχε πει στο BBC πως ένα άτακτο Brexit θα πλήγωνε περισσότερο τους Ευρωπαίους από τους Βρετανούς.
Αναφορικά με την αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ, ο Dyson είχε πει: “Πιστεύω ότι είναι μια ευκαιρία, καθώς ο υπόλοιπος κόσμος ακμάζει ταχύτερα από τους Ευρωπαίους. Άρα, έχουμε την ευκαιρία να επεκταθούμε στον υπόλοιπο κόσμο και να κερδίσουμε από αυτό”.
Πηγή: Forbes.com