Την τρίτη της δεκαετία υποδέχθηκε η Aegean σε μια φαντασμαγορική τελετή, στην οποία παρουσίασε τα τρία πρώτα της αεροσκάφη της παραγγελίας μαμούθ, καθώς και τα νέα της «χρώματα». Παρουσία της πολιτικής ηγεσίας της χώρας η υποδοχή των τριών πρώτων αεροσκαφών τύπου Α320 neo σηματοδότησε το πέρασμα της εταιρείας σε μια νέα εποχή, κατά τη διάρκεια της οποίας έντονες και συγκινητικές ήταν οι αναφορές στον ιδρυτή της Aegean Θεόδωρο Βασιλάκη, «ο οποίος δεν βρίσκεται πλέον κοντά μας» όπως ανέφερε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας πόσο περήφανος θα ήταν εάν έβλεπε την εξέλιξη της εταιρείας σήμερα.
Επισημαίνοντας πως η κυβέρνηση και η σωστή επιχειρηματικότητα συναντώνται στο ίδιο κοινωνικό μήκος κύματος αλλά και ότι η παρουσία του στην τελετή παραλαβής των νέων αεροσκαφών της Aegean είναι και πολιτική, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη γιγάντια παραγγελία των 46 αεροσκαφών στην οποία προχώρησε η Aegean, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη επένδυση στις αερομεταφορές της χώρας. Τόνισε, μάλιστα, ότι η παραγγελία αυτή παραπέμπει σε ηρωικούς καιρούς του παρελθόντος κι έκανε αναφορά στο 1930 όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος ίδρυε την Ελληνική Πολιτική Αεροπορία αλλά και στη χρυσή εποχή των αεροπορικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα, τότε που ο Αριστοτέλης Ωνάσης δημιουργούσε και έστελνε στις πέντε ηπείρους την Ολυμπιακή Αεροπορία. «Αξιος συνεχιστής αυτής της παράδοσης ενός αιώνα είναι η Aegean». Παράλληλα, σημείωσε ότι η κυριαρχία της Aegean παραμένει ένα μεγάλο παράσημο για τους 3.100 εργαζομένους και τις 2.000 που απασχολούνται στην επίγεια εξυπηρέτηση. «Τους αξίζουν, σας αξίζουν συγχαρητήρια για την εταιρεία την οποία έχετε χτίσει».
Με την επισήμανση ότι η εταιρεία δεν είναι τα σίδερα αλλά οι άνθρωποί της, ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης ευχαρίστησε και συνεχάρη τους εργαζομένους. «Σήμερα η ιστορία συναντά το μέλλον» τόνισε και ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης. «Μεγαλώσαμε, ωριμάσαμε, βιώσαμε τοπικές και διεθνείς κρίσεις, κάναμε λάθη αλλά με επιμονή πετύχαμε πολλά, ίσως περισσότερα από όσα περίμενε ο ιδρυτής της εταιρείας» συμπλήρωσε κάνοντας και ο ίδιος αναφορά στον πατέρα του. Δεν παρέλειψε να επισημάνει, ωστόσο, ότι παρά το γεγονός πως η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δημιούργησε ένα πλαίσιο για τη βελτίωση των υποδομών των αερομεταφορών, οι υπόλοιπες υπηρεσίες υποχώρησαν (αεροναυτιλία, παροχή υποστήριξης του κλάδου με σχολές, εκπαίδευση κ.τ.λ.). Απηύθυνε παράκληση να αντιστραφεί αυτή η τάση της αρνητικής ανάπτυξης. «Απαιτείται σχεδιασμός, βούληση και ενέργειες. Δεν είναι θέμα κονδυλίων», σημείωσε.
Αναλυτικά στοιχεία για την Aegean και τη θυγατρική της Olympic Air παρέθεσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι «πρόκειται για μια τεράστια συμβολή στον τουρισμό και στην οικονομία συνολικά». Επεσήμανε επίσης ότι μίλησε για σωστή επιχειρηματικότητα και το εννοεί γιατί αν και ο κλάδος χαρακτηρίζεται από μεγάλη εποχικότητα, το 90% των εργαζομένων της Aegean απασχολείται και τους χειμερινούς μήνες. Περισσότεροι από τους μισούς είναι κάτω των 35 ετών και 600 από αυτούς συμμετέχουν στα κέρδη της εταιρείας με τη μορφή μπόνους. Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι η παρουσία του σηματοδοτεί την έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στις επενδύσεις καθώς «σε αυτές υστερούμε ακόμη κατά 8 μονάδες του ευρωπαϊκού μέσου όρου». Και παράλληλα όπως είπε, «δηλώνει το ενδιαφέρον μας για νέες καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας και υπογραμμίζει τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών στην αύξηση των δημοσίων εσόδων και στην τόνωση των ασφαλιστικών ταμείων. Να, λοιπόν, γιατί η κυβέρνηση και η σωστή επιχειρηματικότητα συναντώνται στο ίδιο κοινωνικό μήκος κύματος. Γιατί παράγοντας νέο πλούτο η δεύτερη, επιτρέπει στην πρώτη να τον διανείμει δίκαια προς όφελος όλων», δήλωσε.
Η επιλογή
Τρία από τα συνολικά 46 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo και Α321neo παρέλαβε χθες η εταιρεία. Tα αεροσκάφη Α320neo είναι εξοπλισμένα με τη νέα γενιά κινητήρων GTFTM της Pratt & Whitney. Τα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo με κινητήρες τεχνολογίας νέας γενιάς και Sharklets παρέχουν εξοικονόμηση έως 15% στην κατανάλωση καυσίμου, μείωση εκπομπών ρύπων και θορύβου, ενώ μπορούν να προσφέρουν ανάλογα με τον ακριβή τύπο και τις προδιαγραφές, πρόσθετη εμβέλεια από 600 έως και 1.500 χλμ. (δηλ. από 1-2 ώρες επιπλέον πτήση). Σημειώνεται ότι η απόφαση της εταιρείας να επενδύσει στον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους ήταν αποτέλεσμα μακροχρόνιου σχεδιασμού και διαπραγμάτευσης μεταξύ των δύο μεγάλων κατασκευαστριών εταιρειών, της γαλλογερμανικής Airbus και της Boeing. Υστερα από μήνες συζητήσεων η Aegean κατέληξε τελικώς στη λύση των A320neo και Α321neo, απορρίπτοντας την εναλλακτική της που ήταν τα Boeing 737 max. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πέραν της επιλογής του κινητήρα η Airbus επικράτησε στη μάχη μεταξύ των δύο μεγάλων λόγω της διάθεσης του Α321neo, το οποίο είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας και εμβέλειας χωρίς να εμφανίζει αντίστοιχο τύπο αεροσκάφους η Boeing. Στην πορεία μάλιστα αποδείχθηκε ότι η εναλλακτική επιλογή θα απέβαινε τουλάχιστον προβληματική, με την καθήλωση του συγκεκριμένου τύπου αεροσκαφών από την Boeing. Η Aegean πρόκειται να παραλάβει συνολικά 46 αεροσκάφη μέχρι το 2024, ενώ χθες παρουσίασε και το νέο λογότυπό της.
Πηγή: Καθημερινή