Επικαιρότητα

McCANN Athens και Fanta δημιουργούν το F*academy

H F* Αcademy by Fanta ήρθε για να δώσει στους νέους της Ελλάδας τη δυνατότητα να ανοίξουν τους ορίζοντές τους και να διευρύνουν τις γνώσεις τους σε μαθήματα… πέρα από τα συνηθισμένα. Οι άνθρωποι της ΜcCann και της The Coca Cola Company δίνουν στο adbusiness όλες τις λεπτομέρειες για την 1η digital και data driven ακαδημία στη χώρα μας.

Τι ακριβώς είναι το F* Αcademy by Fanta και πώς προέκυψε η ιδέα για αυτό; Ποιοι συνεργάστηκαν για την δημιουργία της;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΛΩΡΟΠΟΥΛΟΣ, BRAND MANAGER, THE COCA-COLA COMPANY

To F* Αcademy by Fanta φιλοδοξεί να είναι η 1η edutainment πλατφόρμα στην Ελλάδα, που συνδυάζει γνώση και διασκέδαση μέσα από πρωτότυπο περιεχόμενο που στοχεύει αποκλειστικά στη νέα γενιά.

Είναι ένα πρόγραμμα που φέρνει στη ζωή τη Μαγεία του Μάρκετινγκ καθώς συνδέεται άμεσα με τις ζωές των καταναλωτών μας, εξυπηρετώντας έναν πραγματικό σκοπό (purpose), προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες (experiences) και απαντώντας σε ένα πραγματικό tension. Από εκεί δηλαδή που ξεκίνησαν όλα… όταν μέσα από ένα workshop με τη συμμετοχή Ελλήνων εφήβων αναγνωρίσαμε ότι: Οι Έλληνες έφηβοι δεν πιστεύουν ότι το σχολείο τους παρέχει τις γνώσεις για όλα αυτά που θα θέλανε πραγματικά να ασχοληθούν στο μέλλον.

H Fanta λανσάροντας το the F* Αcademy δημιουργεί μία εκπαιδευτική και διασκεδαστική πλατφόρμα για να μπορούν να μάθουν οι έφηβοι όλα αυτά τα θέματα με τα οποία θα μπορούσαν είτε να ασχοληθούν επαγγελματικά στο μέλλον είτε απλά να αποτελέσουν το χόμπι τους. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι δάσκαλοι στην ακαδημία της Fanta είναι έφηβοι και νέοι οι οποίοι γνωρίζουν και ασχολούνται με τα συγκεκριμένα θέματα. Συνεπώς, ένας έφηβος μπορεί να δει τους αγαπημένους του YouTube creators να μοιράζονται τις γνώσεις τους και τα μυστικά τους στο κανάλι του F* Αcademy στο YouTube μέσα από έναν διασκεδαστικό τρόπο.

Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ταλαντούχα ομάδα της McCANN Athens, η οποία ανέλαβε όλο τον συντονισμό του project σε συνεργασία με κορυφαία agencies στην Ελλάδα.

Ποιος ήταν ακριβώς ο ρόλος της McCANN;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΡΙΔΗΜΑΣ, BUSINESS DIRECTOR, McCANN

H ομάδα της McCANN ανέλαβε να μετουσιώσει σε project τη μεγάλη ιδέα της δημιουργίας της 1ης edutainment πλατφόρμας στην Ελλάδα. Για να γίνει αυτό, δημιουργήσαμε την F* Squad, μία ομάδα integrated ανθρώπων η οποία σχεδίασε λεπτομερώς την αρχιτεκτονική της ιδέας από τα πρώτα της βήματα μέχρι και σήμερα, τον τρόπο υλοποίησής της και συντόνισε όλους τους εμπλεκόμενους συνεργάτες προς ένα κοινό όραμα και αποτέλεσμα.

Ποια ακριβώς passion points προέκυψαν και ποιοι creators αναδείχθηκαν;

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, MANAGING DIRECTOR, MRM/McCANN

Το πιο σημαντικό είναι το πώς προέκυψαν τα pillars και πώς έγινε η επιλογή των creators. Θέλαμε οι ίδιοι οι νέοι να μας πουν ποια είναι τα passion points τους! Μέσα από ένα workshop το οποίο συνδιοργανώσαμε με την Digital Minds, συλλέξαμε ψηφιακά δεδομένα αλλά και real-time feedback και data από teenagers 12-18, μέσα από τα οποία προέκυψαν τα pillars αλλά και οι creators. Μια καινοτόμα έρευνα αγοράς για τους teens, από όπου κάναμε validate και με στοιχεία από την Google, τα passion points για το περιεχόμενο που παράγουμε στις 2 πρώτες seasons του F* Αcademy.

Οι teens μέσα από μια διαδικασία digital και non-digital voting, επέλεξαν τους creators που θα είχαν τον ρόλο των F*Αcademy «καθηγητών» και αυτοί που προέκυψαν για τα content pillars του Season 1 ήταν: Για τα YouΤube Lessons οι 2J & Cat Von K , Science for Dummies οι Vibrator & Nerzhul, στο Gaming οι Panos Dent & Miss Madden, Graffiti Manos & Same84, στα Singing Lessons Natasha Key & Illeoo και στα Trickshots Manuella & Bilyolo. Στο Season 2 έχουμε νέα content pillars και αυτά είναι Skating, Dancing, Instagram Beauty, Art & Doodles και Stand Up comedy, τα οποία θα παρουσιάζουν νέοι creators που δεν είδαμε στο Season 1.

Ποιας ανταπόκρισης έχει τύχει μέχρι στιγμής το εγχείρημα; Πόσους subscribers «μετρά» αυτή την στιγμή το YouTube Channel;

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Η ανταπόκριση είναι μεγαλύτερη των προσδοκιών μας! Ποσοτικά και ποιοτικά ξεπερνάμε τους στόχους που εξαρχής είχαμε όλοι όσοι συμμετείχαμε στη δημιουργία του F* academy. Τo βασικό μας όχημα είναι το YouTube. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο κανάλι που δημιουργήσαμε, σε λιγότερο από έναν μήνα έφτασε τους 20k subscribers και σήμερα έχει φτάσει ήδη τους 30k subscribers και είμαστε μόνο στην αρχή του F* Αcademy. Η Fanta και το F* Αcademy μπήκαν σε χρόνο ρεκόρ στο TOP 13 των branded YouTube channels στην Ελλάδα και στο TOP 3 των youth branded καναλιών. Μέχρι σήμερα έχουν επιτευχθεί συνολικά 6,7M views ενώ το reach έφτασε τα 1,4M unique users, στοιχεία πολύ σημαντικά και ενθαρρυντικά για το μικρό διάστημα που βρίσκεται στον αέρα η πλατφόρμα του F* Αcademy!

Ποιες δράσεις και σε ποιες πλατφόρμες υλοποιούνται για την επικοινωνιακή υποστήριξη του F*Αcademy;

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Η καμπάνια αξιοποίησε όλα τα ψηφιακά μέσα, με στόχο το όσο μεγαλύτερο reach και engagement των teens. Στο YouTube και στο Instagram, κάναμε invite τους teenagers να εγγραφούν στο κανάλι μας για να δουν τα μαθήματα και τους αγαπημένους τους YouTube creators. Συνολικά για τον πρώτο κύκλο περιεχομένου δημιουργήσαμε 30 επεισόδια/μαθήματα. Ταυτόχρονα πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι ίδιοι οι creators, όπου μέσα από τα δικά τους κανάλια σε Instagram, YouTube και Facebook καλούσαν το δικό τους κοινό να παρακολουθήσει τα μαθήματα!

Ένα πολύ καλά σχεδιασμένο media plan από την ομάδα της Mindshare, βοήθησε τα μηνύματα και το content που δημιουργήσαμε σε συνεργασία με την Digital Minds αλλά και την Jetdrops όσο αφορά τα social media, να φτάσει στους νέους και να αφιερώσουν χρόνο στο να δουν το περιεχόμενο και να συνδεθούν με το brand της Fanta. Το roadshow που έγινε σε συνεργασία με την Chapter5 σε κεντρικά σημεία της Ελλάδας, λίγες ημέρες μετά το λανσάρισμα του F* Αcademy, έδωσε την ευκαιρία στο κοινό αυτό να δει από κοντά τους creators και να ζήσει από κοντά την εμπειρία του F* Αcademy.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε κατά τη διάρκεια του project;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΡΙΔΗΜΑΣ

Σε ένα τόσο διαφορετικό και πολύπλοκο project με τη συμμετοχή αρκετών συνεργατών, η μεγαλύτερη πρόκληση ως θεματοφύλακες της επικοινωνίας του brand ήταν η διαφύλαξη της ενιαίας ταυτότητάς του και η δημιουργία ενός αποτελέσματος που θα αντικατοπτρίζει τόσο την αλήθεια και τις αξίες της Fanta, όσο και την αλήθεια του κοινού μας.

Tι να περιμένουμε στο μέλλον από το F* Αcademy; ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΛΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Έχει ξεκινήσει ήδη ο σχεδιασμός για τα επόμενα στάδια του F* Αcademy by Fanta με ορίζοντα τριετίας. Στόχος μας είναι κάθε χρόνο να προσφέρουμε νέες και ενδιαφέρουσες εμπειρίες στους εφήβους στην Ελλάδα. Το 2020 θα είναι η χρονιά όπου θα προσκαλέσουμε τους εφήβους να δημιουργήσουν περιεχόμενο για την ακαδημία της Fanta. Άλλωστε το κομμάτι της συνδημιουργίας (co-creation) είναι μία από τα βασικές αξίες του Brand της Fanta.

ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ:

The Coca-Cola Company
Ντιάνα Μπίρμπα, Γιώργος Φλωρόπουλος, Ηλιάνα Σκορδή, Γιάννης Περαντάκος

McCANN
Ηλίας Παντελόπουλος, Γιώργος Τριδήμας, Αιμιλία Μιχαηλίδου, Όλγα Μπέλλος, Κατερίνα Παγκάλου, Γιώργος Κουβελίωτης, Κωνσταντίνος Τσαγάνης, Ιάκωβος Ανυφαντάκης, Χαϊλένα Τραγάκη, Παναγιώτα Δουλγερίδου, Σαββίνα Κούσουλα, Κωνσταντίνα Παπαδημητρίου, Ευθυμία Φωτίου

Digital Minds
Mindshare
jetdrops
Chapter5

Δείτε όλα τα επεισόδια του F* Academy εδώ

Πηγή: advertising.gr