
Το επιχειρείν και οι επιστήμες είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα; Οι φαρμακοβιομηχανίες, όπου κάθε φάρμακο, από το παυσίπονο που πήρατε το πρωί για να αντέξετε στο γραφείο μέχρι τα φάρμακα για τη χοληστερίνη που παίρνει ο θείος σας στο χωριό, είναι αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας.
Φυσικά, οι επιστήμες είναι δεκάδες. Στο άρθρο μου αυτό, θα αναφερθώ στη νευροεπιστήμη, γνωστή και ως νευροβιολογία, που μελετά το νευρικό σύστημα και τον εγκέφαλο. Η συγκεκριμένη επιστήμη που παραδοσιακά αναγνωρίζεται ως κλάδος της βιολογίας, έχει εξελιχθεί στις μέρες μας σε ένα λαμπρό διεπιστημονικό πεδίο που συνεργάζεται με τη γνωσιακή επιστήμη, την ψυχολογία, την επιστήμη των υπολογιστών και πολλά ακόμη.
Ποια είναι λοιπόν η σχέση της νευροεπιστήμης με το επιχειρείν; Δείτε περισσότερα, μέσα από ένα υποθετικό παράδειγμα λανσαρίσματος μία νέας cola!
Γενικά: νευροεπιστήμη και νευρομάρκετινγκ
Η νευροεπιστήμη προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς οι καταναλωτές λαμβάνουν αποφάσεις, αντιλαμβάνονται τις μάρκες και αντιδρούν στα ερεθίσματα μάρκετινγκ. Αυτό το πεδίο που συχνά αναφέρεται ως νευρομάρκετινγκ (όρος που επινοήθηκε μόλις το 2002 από τον Ολλανδό καθηγητή έρευνας μάρκετινγκ Ale Smidts) εφαρμόζει τεχνικές όπως η λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) και το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG) για τη μελέτη των αποκρίσεων του εγκεφάλου
Νευροεπιστήμη και product development
Με τις τεχνικές που αναφέρω παραπάνω, καθώς και αρκετές ακόμη που οι ειδικοί του νευρομάρκετινγκ έχουν στη φαρέτρα τους, το product development μίας επιχείρησης, που πολλές φορές είναι το άλφα και το ωμέγα για την επιτυχία, αποκτά νέα διάσταση. Χάρη στη νευροεπιστήμη, εσείς και οι product managers σας μπορείτε να αποκτήστε ανεκτίμητες γνώσεις για τη σχέση του προϊόντος που θέλετε να λανσάρετε με τον καταναλωτή.
Παράδειγμα; Ας πούμε ότι εγώ θέλω να λανσάρω μία νέα κόλα στην αγορά, την 41Cola. Εξαιρετικό όνομα! Με τη βοήθεια της νευροεπιστήμης, μπορώ να πειραματιστώ με διαφορετικές γεύσεις, διαφορετικές συσκευασίες και διαφορετικά χρώματα, μέχρι να βρω αυτά που θα προκαλέσουν τις πιο θετικές συναισθηματικές αντιδράσεις.
Νευροεπιστήμη και αποτελεσματικότητα διαφήμισης
Έστω ότι λάνσαρα την 41Cola και τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά. Ξεκινώ λοιπόν την πρώτη μου διαφήμιση, η οποία, πιστή στις αρχές που διδάσκω εδώ και δεκαετίες στους πελάτες μου, δημιουργεί brand awareness και επιθυμία για δοκιμή στον καταναλωτή. Τα αποτελέσματα ήδη φαίνονται στις πωλήσεις!
Όμως χάρη στη νευροεπιστήμη, έχων πλέον στη διάθεσή μου την ευχέρεια κατανόησης των τμημάτων του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται από συγκεκριμένες διαφημίσεις Έτσι, μπορώ να δημιουργήσω ακόμη πιο αποτελεσματικές εκστρατείες που θα δημιουργήσουν αυτό που ψάχνω: ακόμη περισσότερες θετικές συναισθηματικές αντιδράσεις.
Διαβάστε εδώ περισσότερα