Η ειλικρίνεια στο επιχειρείν. Ένα από τα μεγαλύτερα assets

    Από: Startup Team
sarantaenas

Πώς να κτίσετε την εταιρική σας κουλτούρα κτίζοντας στην ειλικρίνεια.

Ζούμε σε έναν κόσμο όπου τα πάντα γύρω μας μεταβάλλονται με επιταχυνόμενο ρυθμό. Οι πόλεις γίνονται έξυπνες. Οι συσκευές εξυπνότερες. Το Internet of Things* υπόσχεται να συνδέσει τα πάντα. Το ChatGPT παράγει καθημερινά τεραμπάιτς περιεχομένου. Τα πάντα αλλάζουν! Τα πάντα… εκτός από ένα.

Την ανθρώπινη φύση.

Οι άνθρωποι πάντα θα αναζητούν αναγνώριση, σεβασμό, ένα “ευχαριστώ” εκει που πρέπει, μία συγνώμη εκεί που χρειάζεται, και πάνω από όλα αντιμετώπιση με ειλικρίνεια, ανεξάρτητα από το αν είναι πελάτες, υπάλληλοι ή συνεργάτες. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

*Internet of Thingsδίκτυο διασυνδεδεμένων συσκευών και αντικειμένων που συλλέγουν δεδομένα μέσω ενσωματωμένων αισθητήρων, χάρη στους οποίους επικοινωνούν και εκτελούν εργασίες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Οι συνθήκες σήμερα

Από τη στιγμή που η τεχνολογία ξεπέρασε ένα συγκεκριμένο κατώφλι, και με τη βοήθεια μίας παγκόσμιας πανδημίας, ο τρόπος επαφής άλλαξε άρδην. Η χειραψία αντικαταστάθηκε από ένα πληκτρολόγιο και η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο αντικαταστάθηκε από βιντεοκάμερες.

Σήμερα, ένας επιχειρηματίας μπορεί να συνεργάζεται με έναν προμηθευτή κλείνοντας δουλειές δεκάδων εκατομμυρίων Ευρώ, χωρίς να τον έχει δει ποτέ με σάρκα και οστά. Τα επιχειρηματικά ταξίδια στο Τόκιο ή τη Νέα Υόρκη μπαίνουν όλο και περισσότερο στη ναφθαλίνη.

Δεν είναι εύκολο, για έναν επιχειρηματία, αλλά και για οποιονδήποτε άνθρωπο που ζει και εργάζεται σε έναν τέτοιο “γυάλινο πύργο” να θυμάται ότι απέναντί του έχει ανθρώπους και όχι πίξελς ή αριθμούς. Και όταν το επιχειρείν αρχίζει να μοιάζει με videogame, δεν απέχει πολύ η στιγμή που θα έρθει η επιθυμία να κάνεις cheat στο παιχνίδι. Για αυτό, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι η ειλικρίνεια είναι ένα από τα μεγαλύτερά σας assets.

Εσείς και οι άνθρωποί σας

Η ειλικρίνεια αρχίζει από την εταιρεία, ακόμη και πριν την πρόσληψη. Μην υπόσχεστε σε κάποιον εξαιρετικό υποψήφιο ένα μισθό, τον οποίον τη στιγμή που φθάνει η ώρα της πρόσληψης τσεκουρώνετε 20% επειδή “έχετε κάποιες δυσκολίες”. Μην υπόσχεστε ένα καινούριο εταιρικό αυτοκίνητο που επειδή “αργεί να εκτελωνιστεί”, αντικαθιστάτε με ένα Corsa εικοσαετίας. Μην τάζετε ένα γωνιακό γραφείο που καταλήγει να είναι ένα ακόμη cubicle.

Επιπλέον, να είστε πάντα ειλικρινείς με το job description. Εάν στη μικρή ξενοδοχειακή μονάδα που διαθέτετε, αναζητείτε ρεσεψιονίστ, επιβεβαιώστε ότι ο νέος σας υπάλληλος θα είναι ρεσεψιονίστ και μόνο, και δεν θα κάνει στα ρεπό του τον κηπουρό και τον ναυαγοσώστη.

Προσοχή όμως! Να έχετε στο μυαλό σας ότι ειλικρίνεια δεν σημαίνει αφιλτράριστη σκέψη. Στον εργασιακό χώρο, με τις αναρίθμητες εντάσεις που δημιουργούνται καθημερινά, η αφιλτράριστη σκέψη μοιάζει με μια ανοιχτή βρύση, όπου κάθε συναίσθημα και κάθε σκέψη ξεχύνεται χωρίς περιορισμό. Το αποτέλεσμα είναι ακόμη περισσότερες συγκρούσεις.

Η επαγγελματική ειλικρίνεια απαιτεί το να μοιράζεστε τη γνώμη σας ή να κάνετε την κριτική σας με έναν τρόπο που είναι μεν αληθινός για τον εαυτό σας, αλλά με προσοχή στους άλλους. Χρειάζεται πάντα να σταθμίζετε τον αντίκτυπο των λέξεων σας, λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο με τον οποίο αντηχούν στο περιβάλλον εργασίας. Το τακτ είναι απαραίτητο.

Εσείς και οι συνεργάτες σας

Η ειλικρίνεια πρέπει να διέπει τις σχέσεις σας και με τους συνεργάτες και προμηθευτές σας. Δεν είναι δυνατόν να είστε για παράδειγμα “εσωτερικά ειλικρινείς” με τους ανθρώπους σας και να κοροϊδεύετε όλους τους άλλους. Το… “μεταξύ κατεργαρέων ειλικρίνεια” δεν δουλεύει και είναι ο σίγουρος δρόμος για την καταστροφή.

Η ειλικρίνεια πρέπει να είναι ο τρόπος προσέγγισης από την πλευρά σας σε όλο το οικοσύστημα στο οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα: προμηθευτές, πωλητές, επιχειρηματικούς εταίρους, επενδυτές και, φυσικά, το Δημόσιο. Η έκφραση “ο λόγος σας συμβόλαιο” δεν είναι τυχαία. Είναι αυτό που πρέπει να είστε.

Εσείς και οι πελάτες σας

Εάν δεν είστε ειλικρινείς με τους πελάτες σας, θα ανακαλύψετε πολύ γρήγορα τα προβλήματα. Το κακό “word of mouth” που κάποτε περιοριζόταν στο στόμα με στόμα, τώρα γίνεται πλέον κινητό με κινητό. Πριν το καταλάβετε, η ανειλικρίνειά σας θα σας έχει κοστίσει σε φήμη, και φυσικά σε πωλήσεις.

Για να διατηρήσετε, να διατηρήσετε και να προωθήσετε τη βάση πελατών σας, “αγαπήστε” τους πελάτες σας όπως αγαπάτε τα μέλη της οικογένειάς σας. Δεν είναι “πελατάκια”, όπως έχω ακούσει πολλές φορές (και εκνευρίζομαι κάθε φορά που το ακούω), είναι η πηγή της οικονομικής σας ευμάρειας, και, εν πολλοίς, της προσωπικής σας ευτυχίας. Εάν καταφέρετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους, θα κερδίσετε και όλα όσα επιθυμείτε.

Εσείς και η κοινότητα

Τέλος, η ειλικρίνειά σας πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει και τον τρόπο που αντιμετωπίζετε την κοινότητα. Προσπαθήστε να μην προκαλείτε ενόχληση λόγω της δραστηριότητας της επιχείρησής σας στη γειτονιά σας. Αν το πάρκινγκ σας είναι καθαρό και το γκαζόν σας είναι περιποιημένο, κάνετε αμέσως μία δήλωση, χωρίς να χρειαστεί να μιλήσετε. Αναπτύξτε ειλικρινείς πρωτοβουλίες για την περιοχή σας, βοηθώντας τους απόρους, συμμετέχοντας σε προγράμματα κοινωνικής ευθύνης ή αναπτύσσοντας πράσινες ζώνες.

Επίλογος

Η ειλικρίνεια κάποτε ήταν γνωστή και ως “ντομπροσύνη” και ο ειλικρινής και δίκαιος επιχειρηματίας ως “ντόμπρος”. Η λέξη δεν χρησιμοποιείται πλέον ευρέως στις μέρες μας, αλλά αποδίδει εξαιρετικά αυτό που πρέπει να είστε: ευθύς, ειλικρινής, ντόμπρος. Και να θυμάστε ότι ο ντόμπρος επιχειρηματίας είναι και ο επιτυχημένος επιχειρηματίας!