Επικαιρότητα

Γιατί δεν δουλεύει το ψηφιακό σας μάρκετινγκ;

5 λόγοι που κάνουν το marketing στα ψηφιακά μέσα να μην αποδίδει.

Πιστεύετε στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Ξοδεύετε ένα σημαντικό κομμάτι του budget σας σε αυτό. Η σελίδα σας είναι ενημερωμένη και η πολιτική σας cookies επικαιροποιημένη. Το eshop σας είναι φτιαγμένο με σύγχρονα εργαλεία και η διαδικασία πώλησης είναι σχετικά γρήγορη και φιλική προς τον χρήστη. Κάνετε κάποια Google Ads και παίρνετε συμβουλές από τον φοιτητή ανιψιό σας που γνωρίζει κάποια πράγματα από SEO.

Και όμως, παρά τις προσπάθειές σας, το ROI σας (Return On Investment) είναι μέτριο, μικρό, ασήμαντο ή και μηδαμινό. Τι μπορεί να συμβαίνει; Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί 5 λόγους που κάνουν το μάρκετινγκ στα ψηφιακά μέσα να μην αποδίδει όσο θα έπρεπε.

#01. Δεν δοκιμάζετε/αναλύετε αρκετά

Το σημερινό, κατακερματισμένο τοπίο του ψηφιακού μάρκετινγκ σε σχέση με το “μονολιθικό” καθεστώς του εικοστού αιώνα, είναι σαφώς πιο πολύπλοκο. Έχει όμως και εργαλεία που ο marketeer προ 30 ετών δεν τα έβλεπε ούτε στον ύπνο του. Κάποια από τα πιο σημαντικά από αυτά είναι οι δοκιμές Α/Β, καθώς και οι ψηφιακές αναλύσεις (όπως για παράδειγμα τα Google Analytics) και έρευνες.

Κάποτε, ο επιχειρηματίας επέλεγε μία καμπάνια επικοινωνίας, με γνώμονα τη διαίσθησή του ή το προσωπικό του κριτήριο (ή αυτό της γυναίκας του ή της κόρης του), καθώς δεν είχε άλλο τρόπο τσεκάρει την αποτελεσματικότητά της (πέρα φυσικά από τις πανάκριβες και χρονοβόρες έρευνες καταναλωτών). Όμως, αυτές οι εποχές έχουν περάσει πλέον ανεπιστρεπτί. Σήμερα, από τις πρώτες κιόλας μέρες, ακόμα και ώρες μιας ψηφιακής καμπάνιας, μπορείτε να κάνετε δοκιμές και αναλύσεις και εντοπίσετε τυχόν προβλήματα στα αρχικά στάδια. Δοκιμάστε, αναλύστε, πουλήστε.

#02. Δεν γνωρίζετε αρκετά

Κάποια πράγματα στο ψηφιακό μάρκετινγκ φαίνονται απλά και όμως δεν είναι. Για παράδειγμα, εάν έχετε ένα κατάστημα που εξειδικεύεται στη γαλλική patisserie πόσο δύσκολο είναι να γράψετε ένα άρθρο για λόγους SEO για το μπλογκ σας, χρησιμοποιώντας λέξεις – κλειδιά; Θα τους τρελάνετε στα μακαρόν και στην πραλίνα!

Όμως, η αλήθεια είναι ότι, δυστυχώς, αυτό δεν είναι αρκετό. Γνωρίζετε την επίδραση των ορφανών σελίδων στην κατάταξη αναζήτησης; Γνωρίζετε τι συμβαίνει εάν μία μηχανή αναζήτησης όπως η Google αντιληφθεί το περιεχόμενό σας ως κακής ποιότητας; Είναι το περιεχόμενό σας φιλικό προς κινητά τηλέφωνα; Σας συνιστώ να αναθέσετε το SEO σας σε εξειδικευμένους, εξωτερικούς συνεργάτες.

#03. Προσπαθείτε να καλύψετε τα πάντα

Αν με ρωτήσετε με ποιο μυθικό πλάσμα θα παρομοίαζα το ψηφιακό μάρκετινγκ, η απάντηση που μου έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό είναι η Λερναία Ύδρα! Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα να κάνεις και τόσες πολλές βάσεις να καλύψεις, που κάποιες φορές δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις.

Ωστόσο, αυτό που μπορώ να σας πω με σιγουριά είναι ότι εάν προσπαθήσετε να κάνετε τα πάντα για να νικήσετε το μυθικό πλάσμα του ψηφιακού μάρκετινγκ, θα χρειαστείτε και ένα μυθικό budget, που δεν ξέρω αν το έχετε.

Βάλτε μια άνω τελεία και σκεφτείτε ποια κανάλια είναι πιο αποτελεσματικά για να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε το σωστό κοινό. Είναι πιθανό τα Google Ads με στόχευση την επαρχία (και που ακριβώς στην επαρχία;) να μην είναι αυτό που χρειάζεστε αυτή τη στιγμή. Βάλτε ψηφιακές προτεραιότητες και μην “απλώνετε” υπερβολικά τις ενέργειές σας.

#04. Εστιάζετε αποκλειστικά στην πώληση

Θα με ρωτήσετε “μα σε τι άλλο θα έπρεπε να εστιάσω;” Είναι προφανές ότι ο στόχος του μάρκετινγκ είναι να ενθαρρύνει τους πελάτες να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες και ίσως φαίνεται λογικό να εστιάσετε όλες τις προσπάθειες και την ενέργειά σας στην προώθηση αυτού που πουλάτε. Όμως οι εποχές έχουν αλλάξει, και μαζί τους οι καταναλωτές.

Θα σας δώσω ένα απλό παράδειγμα. Εάν έχετε μία αλυσίδα κομμωτηρίων και προσφέρετε ακριβώς την ίδια υπηρεσία με μία άλλη αλυσίδα κομμωτηρίων, στην ίδια τιμή και στην ίδια τοποθεσία, με τη διαφορά να είναι ότι η άλλη αλυσίδα έχει προϊόντα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, θα χάσετε στη σύγκριση.

Για αυτό, μοιραστείτε τις αξίες και το ήθος της εταιρείας σας, μέσα από εταιρικά βίντεο, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο μπλογκ σας, στο newsletter σας, και σε όποιο άλλο ψηφιακό μέσα μπορείτε.

#05. Παραμελείτε τον πελάτη

Τελευταίο και σημαντικότερο. Όταν κάθεστε στο γραφείο μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, είναι εύκολο να παρασυρθείτε από το dashboard που έχετε μπροστά σας με τα διάφορα analytics, πολλά από αυτά μάλιστα σε real time. Όμως, οι πραγματικοί άνθρωποι δεν είναι κύκλοι και διαγράμματα. Εάν το ξεχάσετε αυτό, θα δείτε τα στατιστικά σας να ευημερούν, αλλά όχι τις πωλήσεις σας.

Μην νομίζετε ότι επειδή ξεκινήσατε ένα Facebook campaign στην περιοχή του ανταγωνιστή σας, ή επειδή οι μηχανές αναζήτησης βγάζουν πρώτο εσάς όταν κάποιος πληκτρολογεί το όνομα του ανταγωνιστή σας έχετε κερδίσει και το παιχνίδι. Είναι σαν να θεωρείτε ότι επειδή έχετε πρόσβαση στις καλύτερες ιατρικές υπηρεσίες, μπορείτε να τρώτε καθημερινά λιπαρά και να μην κουνιέστε από τον καναπέ σας.

Γνωρίστε τους πελάτες σας ψηφιακά, αλληλοεπιδράστε μαζί τους και μάθετε τι τους παρακινεί να λάβουν τις αποφάσεις που παίρνουν. Μόνο έτσι θα είστε έτοιμοι να δουλέψετε πάνω σε σωστές στρατηγικές επικοινωνίας.

πηγή