Forever 21: Βάζει “λουκέτο” σε 200 καταστήματα για να αποφύγει την πτώχευση

    Από: Startup Team

Σε μια προσπάθεια να αποφύγει την πτώχευση, η Forever 21 θα κλείσει 200 καταστήματα, επιχειρώντας να εξορθολογήσει τη δραστηριότητά της εν μέσω μιας δύσκολης περιόδου για τους παραδοσιακούς λιανέμπορους.

Η εταιρεία λιανεμπορίου ταχείας μόδας κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 11 του αμερικανικού Πτωχευτικού Κώδικα τον Σεπτέμβριο και κλείνοντας 200 καταστήματα επιχειρεί την αναδιάρθρωσή της που ίσως της επιτρέψει να παραμείνει “ζωντανή”.

Μια διάταξη του άρθρου 11 επιτρέπει στους επί ξυρού ακμής λιανοπωλητές να “λύνουν” εύκολα μισθώσεις και να κλείνουν καταστήματα με χαμηλότερο κόστος.

Σύμφωνα με το CNN, η Forever 21 θα εγκαταλείψει τις περισσότερες διεθνείς αγορές της, συμπεριλαμβανομένης της Ασίας, της Ευρώπης και του Καναδά, και θα επικεντρωθεί στις ΗΠΑ, το Μεξικό και τη Λατινική Αμερική.

Εξάλλου, το τρέχον έτος δεν ήταν ιδιαίτερα καλό εν γένει για τους παραδοσιακούς λιανέμπορους που διαθέτουν φυσικά καταστήματα, με τα “λουκέτα” κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 να είναι περισσότερα από ό,τι στο σύνολο του 2018.

Και τα εμπορικά κέντρα, όπου η Forever 21 έχει την τάση να τοποθετεί τα καταστήματα της, έχουν κλείσει και μειωθεί σημαντικά από τις εκατοντάδες που ήταν τα τελευταία 20 χρόνια.

Εντυπωσιακοί αριθμοί:  Η Forever 21 έχει 800 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, με τα 549 να βρίσκονται στις ΗΠΑ. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί συνολικά σε κάτι περισσότερο από 1,14 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα μισθωμένου χώρου καταστημάτων και σε ετήσιο κόστος χρήσης 450 εκατ. δολαρίων.

Το υπόβαθρο: Η Forever 21 ιδρύθηκε από το ζεύγος Do Won και Jin Sook Chang το 1984. Έως το 2015 η εταιρεία έφτασε να εμφανίζει έσοδα 4 δισ. δολαρίων και απασχολούσε 43.000 άτομα. Αλλά η fast-fashion ή “μαζική γρήγορη μόδα”, ένα επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στην προώθηση ενδυμάτων χαμηλού κόστους που ακολουθούν τις τελευταίες τάσεις της μόδας και διατίθενται στην αγορά γρήγορα, κατέρρευσε το 2019.

Η Wet Seal, η Delia, η Aeropostale, η The Limited και η Payless ShoeSource υπέβαλαν επίσης αιτήσεις για υπαγωγή σε διαδικασία πτώχευσης φέτος. Τη θέση τους πήραν online λιανέμποροι όπως η Asos και η Lulus, οι οποίοι μπορούν να φτιάξουν και να πουλήσουν μοντέρνα ρούχα ακόμα πιο γρήγορα από τη Forever 21.

Παράλληλη εξέλιξη: Η Ariana Grande υπέβαλε αγωγή κατά της Forever 21 τον Σεπτέμβριο, απαιτώντας 10 εκατ. δολάρια, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία χρησιμοποίησε νωρίτερα φέτος σε μια καμπάνια στα social media ένα μοντέλο που έμοιαζε με την τραγουδίστρια. Η Grande ισχυρίζεται επίσης ότι η Forever 21 χρησιμοποίησε φωτογραφίες της και στίχους τραγουδιών της για δημοσιεύσεις της εταιρείας στο Instagram χωρίς να έχει σχετικά δικαιώματα.

Πηγή: Capital.gr