Έρευνα Klarna για Black Friday: Οι Έλληνες θα δώσουν προτεραιότητα στα προϊόντα τεχνολογίας, ενώ παραμένουν επιφυλακτικοί σε σχέση με τις προσφορές

    Από: Startup Team
klarna

Το 38,2% των καταναλωτών προτίθεται να αγοράσει προϊόντα τεχνολογίας και το 58,7% προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές, αντανακλώντας μία τάση προς το online shopping.

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, δημοσίευσε τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που υλοποίησε σχετικά με τις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη φετινή Black Friday. Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2024 σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές. Η έρευνα δείχνει ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών (86,7%) προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday.

Τα τεχνολογικά είδη πρωταγωνιστούν στις φετινές αγορές

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν η βασική προτεραιότητα για τους Έλληνες καταναλωτές, με το 38,2% να δηλώνει ότι θα επενδύσει στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά τη φετινή Black Friday. Ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (33,7%), τα χριστουγεννιάτικα δώρα (22,1%), τα είδη σπιτιού (19,1%) και τα προϊόντα ομορφιάς (15,8%). Μόνο το 22,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει πρόθεση να κάνει αγορές κατά τη Black Friday, αλλά δεν γνώριζε τι θα ήθελε να αγοράσει.

Budget: Πόσα σκοπεύουν να ξοδέψουν οι Έλληνες καταναλωτές

Η πλειοψηφία των καταναλωτών (29,4%) σχεδιάζει να δαπανήσει από 101-250€, δείχνοντας μία ισορροπημένη προσέγγιση παρά τις οικονομικές πιέσεις, ενώ το 25,3% στοχεύει σε αγορές μεταξύ 51-100€. Το 18,9% σκοπεύει να δαπανήσει 251-500€ και το 8,9% 501-1.000€. Λιγότεροι καταναλωτές προγραμματίζουν δαπάνες από 1.001-2.000€ (2%) ή ακόμα και πάνω από 2.000€ (1,2%). Τέλος, το 7,2% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα ξοδέψει λιγότερα από 50€. Η Black Friday παραμένει ένα σημαντικό καταναλωτικό ορόσημο, με τους Έλληνες να επενδύουν σημαντικά ποσά παρά την οικονομική πίεση.

Το online shopping κυριαρχεί στη Black Friday

Το 58,7% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά και αγοράζει προϊόντα online, ενισχύοντας τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα, το 25% αναζητά προσφορές online, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, μόλις το 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.

Οι απόψεις των καταναλωτών για τη Black Friday

Οι αντιλήψεις των Ελλήνων καταναλωτών για τη Black Friday αποκαλύπτουν μία ισορροπία μεταξύ προσδοκιών και επιφυλάξεων. Το 42,3% σχεδιάζει να συγκρίνει τις τιμές για να εξασφαλίσει πραγματικές εκπτώσεις, το 34,5% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ το 33,9% σκοπεύει να αγοράσει μόνο προϊόντα που θα αγόραζε ούτως ή άλλως, αλλά σε χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα, το 20,5% θεωρεί τη Black Friday εξαιρετική ευκαιρία για προσφορές, το 19,7% αναμένει μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ένα αξιοσημείωτο 19,5% δηλώνει ότι απέφυγε πρόσφατα αγορές, περιμένοντας τις χαμηλότερες τιμές της Black Friday.

Ωστόσο, οι καταναλωτές εμφανίζονται και επιφυλακτικοί: Το 32% αμφιβάλλει για τη γνησιότητα των εκπτώσεων, ενώ το 7,2% φοβάται ότι θα ξοδέψει περισσότερα από όσα σχεδίαζε.

«Η φετινή έρευνα της Klarna για τη Black Friday αποτυπώνει την αλλαγή στη νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι επιδεικνύουν ισορροπία μεταξύ της αξιοποίησης των προσφορών και της προσοχής στο πόσα θα δαπανήσουν. Στην Klarna συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους καταναλωτές με ευέλικτες λύσεις πληρωμών, όπως οι άτοκες δόσεις, που εξασφαλίζουν μια απρόσκοπτη και ασφαλή αγοραστική εμπειρία και κατά τη Black Friday» δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.

Σχετικά με την Klarna:

Από το 2005 η Klarna έχει αποστολή να δυναμώσει το εμπόριο με επίκεντρο τις ανάγκες του καταναλωτή. Με περισσότερους από 150 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και 2 εκατομμύρια συναλλαγές την ημέρα, οι ηθικές και βιώσιμες λύσεις πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης της Klarna φέρνουν την επανάσταση στον τρόπο που οι καταναλωτές αγοράζουν και πληρώνουν online, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ψωνίζουν πιο έξυπνα με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ευκολία. Πάνω από 500.000 παγκόσμιοι συνεργάτες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group και Nike, έχουν ενσωματώσει την καινοτόμο τεχνολογία και τις λύσεις marketing της Klarna για να ενισχύουν την ανάπτυξή τους και την αφοσίωση των καταναλωτών. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το klarna.com/gr/.

Σχετικά με την έρευνα:

Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν βασιστεί σε δείγμα άνω των 1,000 Ελλήνων καταναλωτών ηλικίας μεταξύ των 18-77 ετών. Την έρευνα διεξήγαγε η εταιρεία ερευνών Appinio τον Νοέμβριο του 2024. Το μέγεθος του δείγματος, το οποίο διάλεξε η εταιρεία ερευνών, αποτελεί εθνική αντιπροσώπευση και περιέχει χρήστες της Klarna όσο και μη χρήστες της Klarna.