Πρώτος σταθμός Αττική, επόμενος σταθμός Θεσσαλονίκη και μεσοπρόθεσμα η υπόλοιπη Ελλάδα. Αυτός είναι ο σχεδιασμός του ομίλου «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματός του, με τον όμιλο να ανεβαίνει σχετικά αργά στο τρένο του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, αλλά να επιδιώκει να συγκεντρώσει τους περισσότερους… επιβάτες.
Η ομάδα που έχει αναλάβει να «οδηγήσει» την εταιρεία ΕΥΣ σε αυτή τη νέα εποχή, σε αυτό το ταξίδι, έχει ξεκινήσει εντατική δουλειά έχοντας «ανομολόγητο πόθο» ο σχεδιασμός να έχει υλοποιηθεί έως το τέλος του 2020. Επισήμως ο όμιλος αποφεύγει –για την ώρα τουλάχιστον– να ανακοινώσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση του σχεδίου «sklavenitis.gr», κρατώντας, κατά την πάγια πρακτική του, χαμηλό προφίλ.
Το πρώτο βήμα
Για να λειτουργήσει στην πλήρη του μορφή το ηλεκτρονικό κατάστημα λιανικής της ΕΥΣ (το The Mart που αποτελεί τη δραστηριότητα του ομίλου στην κατηγορία cash & carry διαθέτει ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα), θα απαιτηθούν κατ’ αρχάς σημαντικές επενδύσεις σε δύο κυρίως πεδία: στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και σε κέντρα διανομής για την κάλυψη των παραγγελιών που θα γίνονται ηλεκτρονικά.
Η εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr την οποία ανακοίνωσε η ΕΥΣ στις 20 Ιανουαρίου αποτελεί απλώς το «κλειδί» για την είσοδο του ομίλου στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Και παρά τα όποια θετικά στοιχεία έχει η πλατφόρμα πάνω στην οποία λειτουργεί το caremarket.gr, θα απαιτηθεί σημαντική τεχνολογική αναβάθμισή της έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η έγκαιρη, αποτελεσματική και ασφαλής διεκπεραίωση των παραγγελιών, οι οποίες σε βάθος χρόνου θα γίνονται σχεδόν από όλη τη χώρα και επομένως θα είναι πολλαπλάσιες των σημερινών, ενώ θα διατίθενται και πολύ περισσότεροι κωδικοί προϊόντων σε σύγκριση με σήμερα. Αυτή ακριβώς η τεχνολογική αναβάθμιση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η οποία θα πρέπει να είναι όχι μόνο λειτουργική και εύχρηστη για τον καταναλωτή, αλλά να έχει και πλήρη διασύνδεση με τις αποθήκες και τα κέντρα διανομής του ομίλου, αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μία από τις μεγάλες επενδύσεις στις οποίες θα προχωρήσει η ΕΥΣ.
Ηδη οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ανάπτυξη αυτών των συστημάτων φέρεται να λαμβάνουν θέση για να διεκδικήσουν το έργο. Επενδύσεις σχεδιάζονται, επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, σε διανεμητικά κέντρα για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών. Τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος θα συνεχίσει να εξυπηρετεί σε πρώτη φάση το μικρό διανεμητικό κέντρο που διέθετε και υπό το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς το caremarket.gr και το οποίο βρίσκεται στον Γέρακα Αττικής.
Εντός της Αττικής σχεδιάζεται η δημιουργία ακόμη 3-4 διανεμητικών κέντρων, ενώ ανάλογο μοντέλο αναμένεται να εφαρμοστεί για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών στη Θεσσαλονίκη, όταν, βεβαίως, η δραστηριότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος επεκταθεί και εκεί.
Η λειτουργία, αλλά κυρίως η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος θεωρείται ότι ίσως κάνει ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για τη δημιουργία ακόμη ενός κέντρου logistics, σχέδιο που έτσι κι αλλιώς μελετά ο όμιλος ήδη από το 2018. Σήμερα διαθέτει έξι συνολικά κέντρα –κάποια εκ των οποίων «κληρονόμησε» από τον «Μαρινόπουλο»– στην Ελευσίνα, στα Σπάτα, στα Οινόφυτα, στην Οινόη, στον Δρυμό Θεσσαλονίκης και στο Ηράκλειο Κρήτης.
Δικά του προϊόντα
Πέραν των επενδύσεων σε ψηφιακές υποδομές, διανεμητικά κέντρα και αποθηκευτικούς χώρους, ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας για την ΕΥΣ είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα να διαθέτει αποκλειστικά το χαρτοφυλάκιο προϊόντων του ομίλου. Σήμερα, εκτός από τα επώνυμα προϊόντα, στο caremarket.gr διατίθενται έξι σειρές-σήματα ιδιωτικής ετικέτας της ΕΥΣ: τα τρόφιμα Μαράτα, τα αλλαντικά Buenas, τα ζαχαρώδη – σνακ Bonora, τα απορρυπαντικά Drolio, τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς Sette, τα είδη μιας χρήσης (πλαστικές σακούλες) Frogo και τα είδη νοικοκυριού (σφουγγάρια, πλαστικά γάντια κ.λπ.) Kitten. Ταυτόχρονα, όμως, διατίθενται ακόμη προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του ομίλου αγορών ΕΛΟΜΑΣ, βάσει των συμφωνιών που είχαν οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες του caremarket.gr
H ΕΥΣ διαθέτει σήμερα 497 καταστήματα (υπό τα σήματα «Σκλαβενίτης», «Χαλκιαδάκης» και The Mart), απασχολεί 28.235 εργαζομένους, ενώ σε καθημερινή βάση εξυπηρετεί 586.950 πελάτες.
Ραγδαία ανάπτυξη
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν το 2018 σε 28,5 εκατ. ευρώ –χωρίς ΦΠΑ– σημειώνοντας αύξηση 47,5% σε σύγκριση με το 2017, όταν ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είχε διαμορφωθεί σε 19,5 εκατ. ευρώ. Το 2016 ανήλθε στα 14,8 εκατ. ευρώ. Τον Νοέμβριο του 2019 ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν ήταν 40,6%. Συνολικά στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτη της IRI, προβλέπεται ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ θα φτάσουν το 2022 σε περίπου 58 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση το 2022 σε σύγκριση με το 2018 54%. Παγκοσμίως, το 2018 ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ ήταν 20,3% σε σύγκριση με το 2017 (σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Kantar) και οι πωλήσεις αυτές αντιστοιχούν σε ποσοστό 5,1% του συνολικού τζίρου του λεγόμενου οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Πηγή: Καθημερινή