Επιχειρηματικότητα

Το «διαμάντι» της Τότεναμ – Τεχνολογικό θαύμα πίσω από το νέο γήπεδο

Τα εγκαίνια του έγιναν μόλις τον περασμένο Μάρτιο. Το γήπεδο της Τότεναμ στο Λονδίνο θεωρείται το πιο σύγχρονο στον κόσμο που χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμη τεχνολογική καινοτομία για να προσφέρει στους επισκέπτες του μία αξέχαστη εμπειρία.

Και αυτό το κάνει αφενός περιορίζοντας δραστικά τα πρακτικά προβλήματα που έχει ένα γήπεδο, με χαρακτηριστικότερο όλων τις πάσης φύσεως ουρές, και αφετέρου με τις υπηρεσίες διασύνδεσης σε κάθε σημείο του, απ’ τις κερκίδες ως τα εστιατόρια και τις παμπς που φιλοξενεί. Κάτι που θα το διαπιστώσουν σχετικά σύντομα και οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού που θα ταξιδέψουν στο Λονδίνο στο τέλος του μήνα για την πέμπτη αγωνιστική της φάσης των ομίλων του Champions League…

Για να συμβούν όλα αυτά που για τα δεδομένα των ελληνικών γηπέδων φαντάζουν σήμερα ουτοπία η Τότεναμ ένωσε δυνάμεις με έναν κολοσσό στον τεχνολογικό τομέα, την HP Enterprise. Και η συνεργασία απέδωσε πράγματα που για τα ελληνικά ποδοσφαιρικά δεδομένα φαντάζουν ουτοπία.

Για όλα αυτά το NM συνομίλησε με τον κ. Sanjeev Katwa, επικεφαλής Τεχνολογικό Διευθυντή της Τότεναμ στο περιθώριο του φετινού HP Discover More Athens, όπου και παρουσίασε τα αποτελέσματα της συνεργασίας που μετουσιώθηκαν στο πλέον σύγχρονο τεχνολογικά γήπεδο του κόσμου.  Το κόστος της επένδυσης του νέου γηπέδου συνολικά; 1 δισ στερλίνες!

Sanjeev Katwa, επικεφαλής Τεχνολογικό Διευθυντή της Τότεναμ

Ερ. Με ποιο σκεπτικό αποφασίσατε το νέο γήπεδο της ομάδας να φτιαχτεί με τα συγκεκριμένα στάνταρτς;

«Βασικός γνώμονας μας όταν σχεδιάζαμε το γήπεδο ήταν να χτίσουμε κάτι που θα πρόσφερε την καλύτερη εμπειρία στους φιλάθλους. Γενικά θέλουμε οι φίλαθλοι να περνάνε καλά. Να απολαμβάνουν το φαγητό, το ποτό τους και φυσικά το θέαμα. Παράλληλα με αυτά όμως θέλουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες που θα καλύπτουν τις ανάγκες και τις συνήθειες της εποχής. Για παράδειγμα όλοι οι φίλαθλοι θέλουν να είναι διασυνδεδεμένοι… να δουλεύουν τα smartphones τους, να έχουν πρόσβαση σε wifi… γενικώς ζητάνε μία premium εμπειρία. Και όλα αυτά αποτέλεσαν τον βασικό άξονα στο σκεπτικό που αναπτύξαμε όταν σχεδιάζαμε το γήπεδο»

Ερ. Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα σε ένα γήπεδο είναι οι ουρές. Τι κάνατε γι αυτό;

Κάναμε αρκετά πράγματα για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα. Δεν μπορούμε να τις εξαφανίσουμε αλλά τις περιορίσαμε και κάναμε πιο γρήγορους τους χρόνους αναμονής του φιλάθλου. Πρώτα απ’ όλα αποφασίσαμε να μην παίρνουμε χρήματα με τη μορφή ρευστού στο γήπεδο. Καθένας μπορεί να πληρώσει μόνο με την τραπεζική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο. Αυτό αυξάνει την ταχύτητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Επίσης κάναμε και άλλα. Όπως για παράδειγμα έχουμε περιορίσει μόλις στα έξι δευτερόλεπτα το χρόνο που απαιτείται για να γεμίσει ένα ποτήρι μπύρα. Το κάναμε βάζοντας τη μπύρα από κάτω προς τα πάνω.

Επομένως μπορούμε να κινηθούμε πολύ γρήγορα εξυπηρετώντας τους φιλάθλους. Επίσης έχουμε πολλές ψηφιακές οθόνες όπου πληροφορούμε τους φιλάθλους για τις ουρές και για το που και πώς μπορούν να εξυπηρετηθούν πιο γρήγορα.

Δημιουργήσαμε πολλές επιλογές για το φίλαθλο μέσα στο γήπεδο. Εξάλλου στην Αγγλία το να πηγαίνεις σε έναν αγώνα ποδοσφαίρου είναι μία γιορτή. Πίνεις, τρως και φυσικά απολαμβάνεις το άθλημα. Κάνουμε σίγουρο ότι η υποδομή μας μπορεί να αντιμετωπίσει τη μεγάλη ζήτηση.

Ερ. Το γήπεδο λέτε ότι προσφέρει διασύνδεση στους φιλάθλους. Πώς το καταφέρνει αυτό;

Έχουμε 1700 σημεία πρόσβασης wifi τα οποία αναπτύξαμε με τη βοήθεια της HP. Επίσης διαθέτουμε την Beacon Technology που βοηθά στον προσανατολισμό. Πάντα σου λέει που είσαι.

Επίσης έχεις και τις 4 μεγάλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και πλήρη κάλυψη μέσω του 4G. Ως αποτέλεσμα κατά μ.ο. 25.000 φίλαθλοι χρησιμοποιούν σε κάθε παιχνίδι το wifi μας.

Ερ. Φαντάζομαι όμως ότι θα γίνεται πραγματική μάχη για να προφυλαχθεί απ’ τους παρείσακτους…

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό αυτό. Κάνουμε πολλά τα οποία δεν μπορώ να σας παραθέσω για λόγους ασφαλείας. Εχουμε συγκεκριμένα εργαλεία για την αντιμετώπιση της απειλής. Έρχονται στο στάδιο. Έχουν εισιτήριο. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακό εισιτήριο στο τηλέφωνο. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν κινητο. Κοκ. Θέλουμε να έχουμε δυνατότητα οι φιλαθλοι να εξευρενήσουν και να πάνε σε περιοχές με μεγάλο ενδιαφέρον.

Δημιουργήσαμε προορισμούς μέσα στο γήπεδο που έρχονται οι φίλαθλοι να τα επισκεφθούν. Είτε αυτό συνδέεται με την ιστορία του γηπέδου και της ομάδας ή παμπς ή εστιατόρια.

Έχουμε το Goal Line Bar. 65 μέτρα μακρύ. Είναι το μακρύτερο μπαρ στην Ευρώπη. Φθάνει να σας πως ότι έχει 70 ταμειακές μηχανές.

Ερ. Όλη η επένδυση πόσο έφθασε;

Επιτρέψτε μου να μην σας απαντήσω. Θα αρκεστώ στο να υπογραμμίσω πως χτίσαμε νέο γήπεδο για 62.000 θαυμαστές καθιστώντας το ως το δεύτερο μεγαλύτερο μετά της United. Έχουμε χρησιμοποιήσει τόση τεχνολογία δημιουργήσαμε εμπειρία ενός 5στερου ξενοδοχείου. Οτιδήποτε κάνεις είναι premium.

Κατασκευάσαμε γήπεδο στη θέση του παλαιού. Έτσι το παλαιό «αποσύρθηκε».

Ερ. Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;

Έχουμε σχέδια να κάνουμε πολυκατοικίες στην άκρη του γηπέδου για να μπορούν οι φίλαθλοι να διανέμουν κοντά και να βλέπουν με άνεση τους αγώνες. Επίσης έχουμε και άλλες εγκαταστάσεις μέσα στην ιδιοκτησία μας.

Πηγή: newmoney.gr