Σύμφωνα με την έρευνα, σε επίπεδο επιχείρησης οι θετικές προσδοκίες επανέρχονται στα υψηλά επίπεδα (+43) των τελευταίων μετρήσεων, ενώ σε επίπεδο κλάδου σημειώνουν θετικό ρεκόρ (+22). Το πρώτο 6μηνο του 2019 κλείνει με επιφυλακτικά θετικές εκτιμήσεις (+8) των διαφημιζομένων για τους προϋπολογισμούς που αφορούν ενέργειες marketing.
Το δεύτερο 3μηνο του 2019, οι online ενέργειες είτε ως άμεση επικοινωνία (online paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών συνεχίζουν να απορροφούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+36 και +30 αντίστοιχα).
Για τις υπόλοιπες ενέργειες marketing, τα ισοζύγια των εκτιμήσεων κινούνται κοντά στο μηδέν (από -4 έως +5), μη επιτρέποντας προσδοκίες για θεαματικές αλλαγές. Τα online media και η επένδυση σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες συνεχίζουν για ενδέκατο συνεχόμενο 3μηνο να κινούνται αυξητικά, καθώς οι διαφημιζόμενοι συνεχίζουν να εστιάζουν στην περαιτέρω αξιοποίηση των διαδικτυακών τεχνολογιών και μέσων.
Στον αντίποδα, τα offline media συνεχίζουν να μη συγκινούν τους διαφημιζόμενους που εκφράζουν μειωμένη πρόθεση επένδυσης (-3) για τέταρτο συνεχόμενο 3μηνο. Η διάθεση των διαφημιζόμενων για επένδυση σε ενέργειες Direct Marketing παραμένει ελαφρά αρνητική (-4) και οι προωθητικές ενέργειες είναι η μόνη από τις παραδοσιακές ενέργειες marketing που καταγράφει σταθερά θετική τάση περαιτέρω επένδυσης.
Οι διαφημιζόμενοι επιστρέφουν σε ελαφρά αρνητικές διαθέσεις όσον αφορά στην επένδυσή τους σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων (-4). Επίσης, για 4ο συνεχόμενο 6μηνο, οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς παραμένουν σε θετικό έδαφος τόσο όσον αφορά στην πορεία της επιχείρησής τους (+32) όσο και σε σχέση με την πορεία του κλάδου γενικότερα (+17).
Οι διαφημιστές εκτιμούν σε γενικές γραμμές τη δυναμικότητα των επιμέρους ενεργειών marketing με παρόμοιο τρόπο με τους διαφημιζόμενους: έμφαση σε online media και πλατφόρμες, αποεπένδυση ή στασιμότητα σε direct marketing, προωθητικές ενέργειες, PR και έρευνα αγοράς. Ιδιαίτερα απαισιόδοξοι εμφανίζονται σε σχέση με τα offline media.
Πηγή: marketingweek.gr