Ρυθμό ανάπτυξης 16,9% στην αξία των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του online φαρμακείου στην Ελλάδα, το πρώτο εξάμηνο του 2020, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, σύμφωνα με το εξαμηνιαίο Report της Convert Group και της πλατφόρμας eRetail Audit. Ο υπολογισμός της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 70 online φαρμακεία τα οποία παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 35% και τα οποία δημιουργούν το 50,4% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ προσεγγίζεται από την Convert Group στα 109,8 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Η ανάπτυξη του συνολικού κλάδου επηρεάστηκε δυσανάλογα από τα μεγάλα και τα μικρά online φαρμακεία, καθότι οι μεγαλύτεροι παίκτες αύξησαν τη δυναμική τους σε σχέση με πέρυσι, όντας καλύτερα προετοιμασμένοι τόσο σε διαθεσιμότητα προϊόντων όσο και σε υποδομές.
Η προετοιμασία για εφοδιασμό και η επιστροφή στην «κανονικότητα», εκτόξευσαν τις παραγγελίες από τα online φαρμακεία τον Απρίλιο, αναδεικνύοντάς τον στο μήνα με τις υψηλότερες πωλήσεις, με ρυθμό ανάπτυξης 80% σε σχέση με τον Απρίλιο 2019 και 10πλάσια ανάπτυξη σε σχέση με τον Ιανουάριο 2020.
Ενδεικτικά, παρατηρήθηκαν για τον μήνα Απρίλιο του 2020 οι παρακάτω μεταβολές στις κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019: +85% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +50% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +39% σε βρεφικά και παιδικά είδη και το εντυπωσιακό +205% σε προϊόντα υγείας, με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία. Ο κορωνοϊός φαίνεται πως επηρέασε και τα κανάλια προώθησης των online φαρμακείων, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν το Μάρτιο και τον Απρίλιο, ενώ μειώθηκε σημαντικά το ποσοστό των παραγγελιών που ήρθε από τις διαφημίσεις Google και από τις μηχανές σύγκρισης τιμών.
Πηγή: Marketingweek.gr