Τα κέρδη που αποκόμισε προ τριετίας όταν η αλυσίδα Μαρινόπουλος κατέρρεε επιστρέφει στους ανταγωνιστές της η ΑΒ Βασιλόπουλος, ο τζίρος της οποίας κινήθηκε πέρυσι στα επίπεδα του 2015. Στους μεγάλους κερδισμένους από αυτήν την αναδιανομή της πίτας στο εγχώριο λιανεμπόριο, ίσως τη μεγαλύτερη που έχει συντελεστεί στην ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία “Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη” στα “χέρια” της οποίας πέρασε το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος την 1η Μαρτίου του 2017.
Από τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσαν χθες οι δύο μονομάχοι –σ.σ. δεν έχουν αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ οι οικονομικές τους εκθέσεις- προκύπτει πως η ΑΒ Βασιλόπουλος συνέχισε και το 2018 να δέχεται πιέσεις, με τον όμιλο Σκλαβενίτη να καταγράφει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης +19,3%. Εξέλιξη η οποία επιβεβαιώνει πως η οποία ανάπτυξη καταγράφεται μέχρι στιγμής στο σύνολο της αγοράς προέρχεται κυρίως αν όχι αποκλειστικά από την αύξηση που εμφανίζουν οι πωλήσεις του δικτύου της Σκλαβενίτης η οποία μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να “μαζέψει” πίσω το μεγαλύτερο μέρος του απολεσθέντος τζίρου του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος και τους καταναλωτές που “έφυγαν” όταν το δίκτυο αυτό κατέρρεε.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι και οι δύο μονομάχοι έσπασαν ένα φράγμα. Η μέν ΑΒ Βασιλόπουλος δεν κατάφερε να διατηρήσει τον τζίρο της πάνω από τα 2 δισ. ευρώ με αποτέλεσμα αυτός να υποχωρήσει στα 1,99 δισ. ευρώ το 2018 από 2,1 δισ. ευρώ που ήταν το 2017. Ο Σκλαβενίτης, όπως είχε γράψει ήδη από τον περασμένο Μάρτιο το Capital.gr, κατάφερε να “σπάσει” το φράγμα των 3 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις ανήλθαν πέρυσι στα 3,01 δισ. ευρώ από 2,52 δισ. ευρώ που ήταν το 2017.
Αποτέλεσμα οι αλυσίδες Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλος, τις οποίες χωρίζει πάνω από 1 δισ. ευρώ, να ελέγχουν πλέον άνω του 50% του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων.
Για τη φετινή χρονιά ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης “τρέχει” με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Το μερίδιο αγοράς της στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου ανέρχεται σε 30%, ενώ το δίκτυο καταστημάτων του ομίλου αριθμεί σήμερα 497 καταστήματα. Σε ότι αφορά το δίκτυο αναμένεται εντός του έτους να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα ανακαινίσεων των καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος. Ήδη στο 8μηνο του 2019 έχουν ανακαινιστεί 72 καταστήματα με χώρο έκθεσης 42.000 τ.μ. και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις ακόμη 43 καταστημάτων με χώρο έκθεσης 25.000 τ.μ. Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα 13 καταστήματα της Αχαϊκής αλυσίδας Κρόνος, η οποία από τον Ιούλιο 2019 αποτελεί 100% ιδιοκτησία της ΕΥΣ.
Από την άλλη πλευρά η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να δέχεται πιέσεις στον τζίρο της και τη φετινή χρονιά. Αν και κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες που κατέγραφε τα προηγούμενα τρίμηνα, ωστόσο δεν κατάφερε να εμφανίσει ανάπτυξη. Σχετική αναφορά για την πορεία των πωλήσεων του ομίλου Ahold – Delhaize στην Ελλάδα υπάρχει στα αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο που ανακοίνωσε στις 7 Αυγούστου.
Στην ανακοίνωση της Ahold Delhaize αναφέρεται: “Η απόδοση των πωλήσεών μας στην Ελλάδα βελτιώθηκε σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, αλλά παραμένει αρνητική.” Σε άλλο σημείο σημειώνεται ότι το περιθώριο κέρδους στην Ελλάδα παραμένει χαμηλό ενώ κάνει λόγο και για υψηλό κόστος εργασίας.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία συμπληρώνει εφέτος 80 χρόνια στην αγορά, διαθέτει δίκτυο 460 καταστημάτων ενώ στα σχέδιά της, είναι οι πελάτες της να λαμβάνουν πιο στοχευμένη προσωποποιημένη πληροφόρηση για προσφορές που τους αφορούν και οι οποίες θα παρέχονται τόσο στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων της αλυσίδας όσο και στο on line κατάστημα click2shop.
Πηγή: Capital.gr