Είναι σίγουρο ότι έχετε ακούσει αυτό το επιχείρημα, ως απάντηση στο «γιατί δεν έχουμε περισσότερες γυναίκες» στη συγκεκριμένη θέση, το συγκεκριμένο τμήμα ή τον ευρύτερο τομέα γενικά: απλά γιατί δεν υπάρχουν.
Πρόκειται για ένα επιχείρημα που φιλοδοξεί να κλείσει τη συζήτηση, σε μια χρονική στιγμή που η συζήτηση γύρω από την εκπροσώπηση των γυναικών σε ανδροκρατούμενα επαγγέλματα και σε θέσεις ευθύνης ανοίγει όλο και πιο πολύ.
Όπως και όλες τις αλλαγές και τα μεγάλα ζητήματα που απαιτούν ξεβόλεμα και ανακατατάξεις στον τρόπος σκέψης και δουλειάς μας, έτσι και η ανεύρεση περισσότερων ικανών γυναικών για «δύσκολες» θέσεις, δεν μπορεί να επιτευχθεί από τη μια μέρα στην άλλη.
Αν όμως, βγάλουμε για λίγο από τη μέση την πεισματική βεβαιότητα ότι «δεν υπάρχουν αρκετές γυναίκες» για τη δουλειά που τις χρειαζόμαστε, τότε μπορούμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε τις δράσεις που θα μας αποκαλύψουν μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα -ή θα μας επιτρέψουν να γίνουμε οι πρωτοπόροι που θα τη δημιουργήσουν.
1. Επαναξιολογήστε την επικοινωνία σας
Έρευνα του 2016 έδειξε ότι η μέση αγγελία εργασίας περιέχει διπλάσιες φράσεις με «αρσενικό» τόνο (όπως «επιβολή», «εξαντλητικός», «ακατάβλητος») απ’ ότι με «θηλυκό». Η αυστραλιανή Atlassian, που εφάρμοσε τις σχετικές αλλαγές, δήλωσε ότι πέτυχε σε ένα χρόνο αύξηση 80% στον αριθμό των γυναικών που κατέλαβαν τεχνικές θέσεις στην εταιρεία.
2. Καλλιεργήστε την εταιρική κουλτούρα και το employer branding
Για να φτάσουν ως εσάς οι γυναίκες υποψήφιες θα πρέπει να έχετε καλλιεργήσει μια εικόνα εργοδότη που δηλώνει ότι τις εκτιμάτε και τις αναζητάτε ενεργά ως ανθρώπινο δυναμικό. Και φυσικά να έχετε καλλιεργήσει την εσωτερική κουλτούρα που θα οδηγήσει τις ήδη υπάρχουσες εργαζόμενες της εταιρείας να παραμένουν σε αυτήν και να τη διαφημίζουν με τον καλύτερο τρόπο στις συναδέλφους τους.
3. Αναζητήστε γυναίκες εκεί που ξέρετε ότι υπάρχουν
Ανοίξτε το εύρος των πηγών μέσα από τις οποίες αναζητάτε υποψηφίους και συμπεριλάβετε συνέδρια, σχολές, οργανισμούς, μέσα και πλατφόρμες που εκπροσωπούν γυναίκες, πραγματοποιώντας συστηματικές ενημερώσεις για τις δραστηριότητες και τις προοπτικές της εταιρείας σας, ακόμα και όταν δεν αναζητάτε ενεργά δυναμικό.
4. Βάλτε στόχους
Για να αυξήσετε τη δεξαμενή των γυναικών υποψηφίων σας, θα πρέπει οι άνθρωποι που καλούνται να κάνουν την αναζήτηση αυτή να έχουν όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένους στόχους σε σχέση με την εκπροσώπηση των γυναικών στην εταιρεία και να έχουν εσωτερικεύσει τους λόγους που υπαγορεύουν την ανάγκη αυτή.
5. Επιδιώξτε την ενδοεταιρική ανάπτυξη των γυναικών και την εξωστρεφή ενημέρωσή τους
Φροντίστε να προετοιμάζετε τις ήδη υπάρχουσες γυναίκες της εταιρείας για πιο απαιτητικές θέσεις οι οποίες γνωρίζετε ότι θα χρειαστεί να καλυφθούν, ελέγχοντας πάντοτε τα δικά σας προσωπικά στερεότυπα για το ποιες θέσεις μπορούν τελικά να καλύψει αποτελεσματικά μία γυναίκα.
Στις 23/2 το Women On Top πραγματοποιεί επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο “Women On Top in Business 2019: Ισότητα, από τη θεωρία στην πράξη” για το σχεδιασμό καινοτόμων αλλά υλοποιήσιμων πλάνων με στόχο την ισότιμη συμμετοχή, εκπροσώπηση και μεταχείριση των γυναικών στο εταιρικό περιβάλλον της Ελλάδας.