Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τη στιγμή που νομιμοποιήθηκε η καλλιέργεια και διακίνηση προϊόντων Ινδικής κάνναβης στην Ελλάδα. Παρά το μικρό χρονικό διάστημα που μεσολάβησε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Η ζήτηση σκευασμάτων προσωπικής φροντίδας έχει εκτοξευθεί και η ανάπτυξη της αγοράς κινείται με διψήφιους αριθμούς. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο πως στα μεγάλα αστικά κέντρα τα εξειδικευμένα καταστήματα πώλησης ειδών με βάση την κανναβιδιόλη (CBD) ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια. Από την άλλη δεν είναι λίγα και τα διαδικτυακά καταστήματα (e-shops) που αναφύονται με ταχύτατους ρυθμούς.
Έτσι λοιπόν ο κάθε νεοφυής ή ιστάμενος επιχειρηματίας, έρχεται αντιμέτωπος με ένα μεγάλο αριθμό νέων προκλήσεων σε ένα διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον, προσπαθώντας να διεκδικήσει μερίδιο από τη νέα αναφυόμενη αγορά. Στο παρόν άρθρο θα παρουσιάσουμε κάποιες βασικές αρχές διαδικτυακού marketing που θα πρέπει να ακολουθηθούν από τους επίδοξους επιχειρηματίες.
Καταρχάς, κάθε νέο βήμα που γίνεται στον επιχειρηματικό στίβο, θα πρέπει να διέπεται από συνέπεια, επαγγελματισμό, μα πάνω απ’ όλα γνώση για το αντικείμενο που θέλει να ασχοληθεί, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση για τα πρωτεύοντα συστατικά (CBD-CBDV-THC) που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή προϊόντων με βάση την κάνναβη. Με γνώμονα τη γνώση που θα έχει αποκομίσει, είναι προφανές πως θα μπορεί να επιλέξει τους πιθανούς συνεργάτες και προμηθευτές, με μεγαλύτερη ευκολία. Είναι περιττό να πούμε πως ως κύριο συστατικό για την επιτυχία μιας τέτοιας, αλλά και γενικότερα κάθε είδους επιχείρησης, είναι η επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών που θα μπορούν να μας παρέχουν υψηλής ποιότητας προϊόντα. Μιλάμε πάντα για επιχειρήσεις που προσανατολίζονται στην πώληση ποιοτικών προϊόντων.
Αφού έχουμε διανύσει τα πρώτα βήματα της νέας μας επιχειρηματικής περιπέτειας, ξεκινά το δυσκολότερο μέρος της διαδρομής. Η διεκδίκηση μεριδίου αγοράς. Μα θα πει κάποιος αφού έχω ένα ποιοτικό προϊόν, γιατί είναι δύσκολο να το πουλήσω; Εξάλλου οι περισσότεροι καταναλωτές ζητούν ποιοτικά και προσιτά προϊόντα. Η απάντηση είναι εύκολη. Δεν θα είμαστε οι μόνοι που πουλάμε ποιοτικά προϊόντα και από την άλλη οι καταναλωτές δεν μας γνωρίζουν. Κάπου εδώ θα αρχίσει να μας απασχολεί η ορολογία του marketing. Είναι το επονομαζόμενο Brand Awareness, να επικοινωνήσουμε δηλαδή ποιοι είμαστε και τι προσφέρουμε. Αλλά θα πρέπει πρωτίστως να γνωρίζουμε οι ίδιοι την ταυτότητά μας (Brand Identity), ποια είναι τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού, και το βασικότερο όλων, σε ποια μερίδα του καταναλωτικού κοινού απευθυνόμαστε.
Ευτυχώς στη σύγχρονη εποχή που ζούμε έχουμε όλα εκείνα τα εργαλεία που θα μας επιτρέψουν να σχεδιάσουμε μια επιτυχημένη στρατηγική marketing. Για παράδειγμα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μάς παρέχουν ένα εξαιρετικό περιβάλλον σχεδιασμού και υλοποίησης μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Δίνοντάς μας τη δυνατότητα να φτάσει το μήνυμά μας στο κοινό εκείνο που θεωρούμε δυνητικούς πελάτες μας. Μιλώντας για μήνυμα, θα χρειαστεί να σημειώσουμε πως αυτό θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και να μην προκαλεί σύγχυση στο αγοραστικό κοινό. Κάτι που θεωρείται σπουδαίο συστατικό μιας online στρατηγικής marketing είναι το Affiliate marketing. Να εξηγήσουμε με δύο λόγια περί τίνος πρόκειται: Ο αλγόριθμος της Google παρότι αλλάζει συχνά, εντούτοις διατηρεί το χαρακτηριστικό να «βλέπει» από πού προέρχεται η κίνηση στο site μας. Όταν «δει» πως τα κλικ που παίρνουμε προκύπτουν από link που έχουμε τοποθετήσει σε άλλα site, είτε με τη μορφή διαφημιστικών banner, είτε με τη μορφή δημοσιεύσεων κτλ, τότε μας ανεβάζει όλο και πιο ψηλά στα σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Κλείνοντας, να πούμε πως όποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με τη διαδικτυακή προώθηση των προϊόντων του, καλό θα ήταν να απευθυνθεί σε εξειδικευμένους επαγγελματίες γλιτώνοντας έτσι χρήματα και προπαντός πολύτιμο χρόνο.