Επιχειρηματικότητα

Ποια είναι τα 6 βήματα για να πετύχεις ως αφεντικό

Όταν μιλάμε για business, μερικές φορές τα χρησιμότερα μαθήματα προέρχονται από άσχημες εμπειρίες, κακά αφεντικά, δυσλειτουργικά περιβάλλοντα και ημιμαθείς δασκάλους. Είναι γνωστό πως ένα συγκεντρωτικό αφεντικό με πολλές ευθύνες, ιδέες, υποχρεώσεις και follow ups, δυσκολεύεται να κρατήσει ισορροπίες και ίσως κάπου χάνει τη μπάλα μη μπορώντας να προβεί σε σωστό time management & leadership.

Υπάρχουν βήματα για θετικότερη απόδοση ή βελτίωση της ποιότητας των σχέσεων και της δουλειάς; Σίγουρα υπάρχουν και ας ξεκινήσουμε από μερικά βασικά:

1.Βάλ’ τους όλους στο παιχνίδι

Υπάρχουν περιπτώσεις αφεντικών τόσο συγκεντρωτικών και απόλυτων που αποθαρρύνουν κάθε είδους συνεργασία μεταξύ τμημάτων, υφισταμένων και εργαζομένων, ζητώντας όλοι να αναφέρονται κατευθείαν σε εκείνους. Μόνο το αφεντικό να έχει την “όλη εικόνα”, χάνοντας φυσικά κάθε ευκαιρία για συνεργασία, ανταλλαγή ιδεών, brainstorming και διαφορετικότητα. Μήπως θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα τα day-to-day interactions και τα team meetings σε τακτική βάση;

2.Μάθε να εκφράζεσαι

Μη διστάζεις να δείχνεις τα συναισθήματά σου. Αν δεν εκφράζεις την ικανοποίηση, το δισταγμό, το φόβο, τη χαρά της επιτυχίας ή την απογοήτευσή σου σε μια ιδέα, ένα meeting, μια παρουσίαση, ποτέ κανείς δε θα μάθει για το πώς ακριβώς θέλεις να γίνονται τα πράγματα και αν οι άνθρωποι που συνεργάζονται μαζί σου έχουν την ίδια οπτική και άποψη με σένα. Μπορεί να είσαι ένας απίστευτος και μοναδικός άνθρωπος, αλλά ίσως έτσι να γίνεσαι ένα απαίσιο αφεντικό. Δείχνοντας αυτές τις μικρές ευάλωτες πτυχές του χαρακτήρα σου, βοηθάς και την ομάδα σου να εξωτερικεύσει τα δικά της συναισθήματα, χτίζεις σχέση εμπιστοσύνης, προάγεις το διάλογο και καθησυχάζεις τους υπαλλήλους σου πως δεν είναι μόνοι. Είστε ομάδα. Στέλνεις ξεκάθαρο μήνυμα.

3.Δώσε ένα χεράκι βοηθείας

Σε μερικά εργασιακά περιβάλλοντα υπάρχουν εκείνοι που ποτέ δε βοηθούν κάποιον junior, ακόμα κι αν έχουν τελειώσει τη δική τους δουλειά. “Τα μαζεύω και φεύγω” είναι η συνήθης συμπεριφορά που μάλλον προέρχεται από bad work ethic, το οποίο δεν μπορεί να αλλάξει παρά μόνο αν εσύ ως επικεφαλής το αλλάξεις. Δώσε το παράδειγμα και δημιούργησε ένα περιβάλλον που περισσότερο θα μοιάζει με πολύχρωμο λούνα πάρκ δημιουργικής ομάδας, παρά με εργοστάσιο εντατικής ιεραρχίας. Δίδαξε με τη συμπεριφορά σου, δώσε το καλό παράδειγμα, ενίσχυσε τις ενδοεπικοινωνιακές πρακτικές μεταξύ συναδέλφων, βοήθησε τους νεότερους σε ηλικία και γνώση και θα δεις πως αλλάζοντας σε αυτήν τη νοοτροπία, είσαι leader και δημιουργείς μία περισσότερο δημιουργική ομάδα.

4.Κινήσου ως ομάδα

Μερικές φορές το να είσαι ο επικεφαλής δεν σημαίνει πως έχεις και την απόλυτη γνώση ή εμπειρία για όλα τα θέματα παντός επιστητού. Οι άνθρωποι που δουλεύουν με/ή για σένα ίσως εξειδικεύονται σε κάτι που είναι πέρα από το δικό σου φάσμα γνώσης. Δεν αρκεί μόνο να θέτεις τις προτεραιότητες και τις κατευθύνσεις, αλλά να είσαι και έτοιμος να δεχτείς αντίστροφα το feedback που χρειάζεται για τις δικές σου πρακτικές, συμπεριφορές ή ενέργειες. Η αντίστροφη αξιολόγηση προς το πρόσωπό σου, θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη γιατί θα μάθεις να οδηγείς την αγέλη και να “περπατάτε” όλοι μαζί σαν ομάδα. Η άποψη όλων έχει αξία και η ομαδική δουλειά φέρνει αποδοτικότερα αποτελέσματα και αναπτύσσει πιο επιτυχημένα σχέδια δράσης.

5.Εμπιστεύσου την ομάδα σου

Είμαι σίγουρη πως έχεις μόνιμο φόβο στο να χάσεις τον πλήρη έλεγχο. Θέλεις να έχεις τον τελικό λόγο και ίσως μερικές φορές θεωρείς πως μόνο εσύ μπορείς να κάνεις τα πράγματα τόσο σωστά και όμορφα και κανείς άλλος. Η εμπιστοσύνη είναι λέξη μαγική και θέλει χρόνο για να οικοδομηθεί, αλλά άπαξ και νιώσεις πως την έχεις, μπορείς να κοιμάσαι λίγο περισσότερο ήσυχος τα βράδια ξέροντας πως έχεις ανθρώπους δίπλα σου που θα σε πάνε μπροστά και δεν θα σου βάλουν τρικλοποδιές.

6.Σεβάσου το χρόνο των άλλων

Υπάρχουν αφεντικά και αφεντικά. Άλλοι ξαγρυπνούν μερόνυχτα και άλλοι έχουν πιάσει το νόημα του σωστού time management. Ας μη ξεχνάμε πως όλοι ανεξαιρέτως έχουμε τον ίδιο χρόνο στη διάθεσή μας κάθε μέρα. Δεν υπάρχει καμιά διάκριση και δεν σημαίνει πως αν θες να κάνεις περισσότερα, θα σου δοθούν απλόχερα extra ώρες στο ρολόι σου. Πρέπει να μάθεις να σέβεσαι το χρόνο του άλλου και να κανονίζεις τα θέματα προς επίλυση μέσα σε “λογικές”-“εργασιακές” ώρες. Μην περιμένεις να πεις όλα τα θέματά σου λίγο πριν φύγουν οι εργαζόμενοί σου και μην τους γεμίζεις με πληροφορίες και λεπτομέρειες όταν πηγαίνουν σπίτι τους. Μάθε να διαχωρίζεις το 24ωρό σου στις ώρες ύπνου, δουλειάς, προσωπικής ζωής, δημιουργικότητας και ξεκούρασης και προσπάθησε με κάθε τρόπο να το μεταδώσεις και στους ανθρώπους που συναναστρέφεσαι.

Πηγή: thriveglobal.gr