Είχατε μια κακή εμπειρία στο Newark Liberty Airport πέρυσι; Δεν είστε μόνοι, σύμφωνα με τις πρόσφατες βαθμολογίες.
Ο κόμβος του Νιού Τζέρσεϋ κατατάσσεται ως ο χειρότερος αερολιμένας των ΗΠΑ στις ετήσιες αξιολογήσεις του 2019 από την AirHelp, μια οργάνωση που ειδικεύεται στα δικαιώματα των ταξιδιωτών και ζητεί αποζημίωση σε περιπτώσεις καθυστερήσεων ή ακυρώσεων.
Τα αεροδρόμια των ΗΠΑ γενικά δεν ταιριάζουν ιδιαίτερα καλά, καθώς ο διεθνής αερολιμένας Hartsfield-Jackson Atlanta με την υψηλότερη βαθμολογία κατέλαβε την 34η θέση σε 132 σημεία σε όλο τον κόσμο. Ο Newark κατέχει το χαμηλότερο σημείο στις Ηνωμένες Πολιτείες, με 116. Ο κύριος λόγος είναι οι καθυστερήσεις που σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες, λέει ο Henrik Zillmer, διευθύνων σύμβουλος της AirHelp. «Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για τα αμερικανικά αεροδρόμια, σε σύγκριση με τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια».
“Αν έχει το παραμικρό χιόνι στο JFK, το αεροδρόμιο θα κλείσει”, λέει ο Zillmer, αναφερόμενος στον κόμβο της Νέας Υόρκης που κατατάσσεται στην 86η θέση. Πέρα από αυτό, η ποιότητα των υπηρεσιών στις Η.Π.Α. έχει περιθώρια βελτίωσης, με συχνές δυσκολίες στις μεγάλες γραμμές ασφαλείας.
Τα αεροδρόμια βαθμολογούνται βάσει τριών παραγόντων: τις επιδόσεις σε πραγματικό χρόνο, την ποιότητα των υπηρεσιών και τις επιλογές τροφίμων και ψώνια. Το πρώτο αντιπροσωπεύει το 60% της βαθμολογίας και τα άλλα κριτήρια συνθέτουν το 20%. Τα στοιχεία του AirHelp προέρχονται από πολλούς εμπορικούς πωλητές, μαζί με τη δική του βάση δεδομένων, ενώ 40.000 επιθεωρήσεις επιβατών συγκεντρώθηκαν σε 40 χώρες το 2018.
Οι κορυφαίες βαθμολογίες του AirHelp είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο Hamad της Ντόχα, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Τόκιο Χανέντα και το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, οι οποίες έχουν πάρει τα κορυφαία σημεία από τότε που ξεκίνησαν οι βαθμολογίες το 2015. Αξίζει να εξεταστεί η συνολική εικόνα κάθε αερολιμένα για την εξέταση του καταλόγου. Για παράδειγμα, οι υψηλές βαθμολογίες για την Αθήνα είχαν προκαταλήψεις στην ομάδα AirHelp κατά πρώτον, λέει ο Zillmer, μέχρι να θεωρήσετε ότι ο ηλιόλουστος καιρός έχει λιγότερες καθυστερήσεις και οι παραθεριστές είναι πιθανότερο να αφήσουν θετικές κριτικές.
Η συμφόρηση εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια: Η βιομηχανία πτήσεων αντιμετωπίζει μια ταχεία αύξηση του παγκόσμιου τουρισμού. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού εκτιμά ότι οι παγκόσμιες διεθνείς αφίξεις τουριστών αυξήθηκαν κατά 6%, φτάνοντας τα 1,4 δισεκατομμύρια το 2018.
“Ορισμένα αεροδρόμια επεκτείνονται γρήγορα, αλλά εξακολουθούν να αποτελούν μεγάλο ζήτημα για τους περισσότερους, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής”, λέει ο Zillmer.
Τα 10 καλύτερα αεροδρόμια του 2019
1. Hamad International Airport, Qatar (DOH)
2. Tokyo International Airport, Japan (HND)
3. Athens International Airport, Greece (ATH)
4. Afonso Pena International Airport, Brazil (CWB)
5. Gdansk Lech Wałęsa Airport, Poland (GDN)
6. Sheremetyevo International Airport, Russia (SVO)
7. Changi Airport Singapore, Singapore (SIN)
8. Rajiv Gandhi International Airport, India (HYD)
9. Tenerife North Airport, Spain (TFN)
10. Viracopos/Campinas International Airport, Brazil (VCP)
Τα 10 Χειρότερα Αεροδρόμια του 2019
123. London Gatwick Airport, United Kingdom (LGW)
124. Billy Bishop Toronto City Airport, Canada (YTZ)
125. Porto Airport, Portugal (OPO)
126. Paris Orly Airport, France (ORY)
127. Manchester Airport, United Kingdom (MAN)
128. Malta International Airport, Malta (MLA)
129. Henri Coanda International Airport, Romania (OTP)
130. Eindhoven Airport, Netherlands (EIN)
131. Kuwait International Airport, Kuwait (KWI)
132. Lisbon Portela Airport, Portugal (LIS)
Μεταξύ των 72 αεροπορικών εταιρειών για τις οποίες η εταιρεία έχει σημαντικά στατιστικά στοιχεία, η AirHelp τα αξιολόγησε με τις επιδόσεις σε πραγματικό χρόνο, την ποιότητα των υπηρεσιών και την επεξεργασία των απαιτήσεων, με κάθε κατηγορία να ζυγίζεται εξίσου.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά η Qatar Airways κατατάχθηκε ως η κορυφαία αεροπορική εταιρεία, ακολουθούμενη από τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, Aeromexico, SAS Scandinavian Airlines και Qantas στις πέντε πρώτες θέσεις.
Στο κάτω μέρος της λίστας ήταν η Ryanair, η Korean Air, η Kuwait Airways και η EasyJet και Thomas Cook Airlines της Βρετανίας.
Οι καλύτερες καιρικές συνθήκες οδήγησαν σε λιγότερες διακοπές πτήσεων το 2018 συνολικά, λέει ο Zillmer, με βελτιωμένη απόδοση σε πραγματικό χρόνο.
Αυτό ίσως συνέβαλε στην εξασφάλιση της δεύτερης θέσης στις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες – ένα μεγάλο άλμα, δεδομένου ότι η αεροπορική εταιρεία κατέλαβε την 23η θέση πέρυσι.
Η United Airlines Inc. και η Delta Air Lines Inc. ήταν επίσης σημαντικά υψηλότερες το 2018 από ό, τι το 2017, αντίστοιχα, στην 16η και 17η θέση, σε σύγκριση με την 37η και την 47η.
Ένα σημείο, ανέφερε ο Zillmer, στο οποίο πολλές αεροπορικές εταιρείες πρέπει να βελτιώσουν και εντάσσεται τακτικά στην αποστολή της AirHelp. Αντί να ακυρώσουν μια πτήση μόλις γίνει σαφές ότι ένα αεροπλάνο δεν θα είναι σε θέση να πετάξει, πολλοί επιβάτες αναγκάζονται να περιμένουν στο αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια μεγάλων καθυστερήσεων των πτήσεων.
“Δεν είναι οικονομικά κίνητρα να σας φέρουν σε διαφορετική αεροπορική εταιρεία για να σας μεταφέρουμε στον προορισμό σας”, λέει, ελπίζοντας ότι η κατάταξη αυτή μπορεί να ρίξει φως στον τρόπο με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες υποβαθμίζουν και να τους παρακινήσει να εντείνουν την εξυπηρέτηση. καλύτερες και χειρότερες αεροπορικές εταιρείες της χρονιάς, με καταγραφές επιδόσεων σε πραγματικό χρόνο.
Οι 10 καλύτερες αεροπορικές εταιρείες του 2019
1. Qatar Airways (84% on-time performance)
2. American Airlines (75%)
3. Aeromexico (78%)
4. SAS Scandinavian Airlines (73%)
5. Qantas (79%)
6. LATAM Airlines (77%)
7. WestJet (74%
8. Luxair (78%)
9. Austrian Airlines (71%)
10. Emirates (75%)
Οι 10 χειρότερες αεροπορικές εταιρείες του 2019
63. Η Adria Airways (67%)
64. Οι αεροπορικές εταιρείες LATAM (77%)
7. Η WestJet (74% (70%)
68. Ryanair (65%)
69. Κορεατική αεροπορία (69%)
70. Kuwait Airways (42%)
65. Τραντάβια (62%)
66. Laudamotion )
71. EasyJet (67%)
72. Thomas Cook Airlines (57%)
Πηγή: Economytoday.gr