Ήταν λίγο πριν τις 6 χθες το απόγευμα, στα γραφεία της Caremarket.gr στον Γέρακα, όταν “έπεσαν” οι υπογραφές για την εξαγορά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της εταιρείας YODA Α.Ε που ίδρυσε ο Γιάννης Χήτος, από τη Σκλαβενίτη. Εξαγορά η οποία σηματοδοτεί την είσοδο της Σκλαβενίτης στην e-εποχή και την αποεπένδυση του Γιάννη Χήτου από την Caremarket.gr, η οποία είχε συγχωνευθεί το καλοκαίρι του 2018 με τη yoda.gr που είχε ιδρύσει στα τέλη του 2016 ο κ. Γ. Χήτος, με τους κ.κ. Β. Στασινούλια και Β. Ανδρικόπουλο, ειδικό σύμβουλο σήμερα του Κυριάκου Μητσοτάκη σε θέματα ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας.
Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες του deal, όπως το ύψος του τιμήματος της εξαγοράς, το “φλερτ” μεταξύ των δύο πλευρών είχε ξεκινήσει κοντά έναν χρόνο πίσω, ωστόσο οι ουσιαστικές διαπραγματεύσεις μεταξύ ξεκίνησαν πριν 40 ημέρες, ανέφερε στο Capital.gr πηγή της Σκλαβενίτης.
Σαράντα ημέρες οι οποίες αλλάζουν το ρου της Σκλαβενίτης που από ένα παραδοσιακό σούπερ μάρκετ χωρίς ούτε καν site -εξαίρεση αποτελεί η The Mart ο χονδρεμπορικός βραχίονας του ομίλου- αποκτά αν μη τι άλλο ηλεκτρονική παρουσία, έστω και εξ αντανακλάσεως σε πρώτη φάση μέσω της Caremarket.gr και όχι με το δικό της brand. Σηματοδοτεί δε την είσοδό της σε μια ανερχόμενη αγορά αυτή του online grocery, η οποία στην Ελλάδα βρίσκεται σε υβριδική μορφή. Για τους ανθρώπους της Σκλαβενίτης η εξαγορά του Caremarket.gr αποτελεί ένα μικρό βήμα που έχει ως “μαγιά” τα 2 εκατ. ευρώ τζίρο της εξαγορασθείσας ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Αν και από σήμερα Τρίτη το ηλεκτρονικό κατάστημα Caremarket.gr εντάσσεται στην εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, θα απαιτηθεί χρόνος μέχρι την πλήρη ενσωμάτωση των συστημάτων και την αλλαγή της ταμπέλας. Πηγές της Σκλαβενίτης εκτιμούν πως το online κατάστημα Sklavenitis.gr θα “ανέβει” στον διαδικτυακό αέρα πριν την εκπνοή της φετινής χρονιάς. Μέχρι τότε εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα θα πρέπει να δημιουργηθούν και οι κατάλληλες υποδομές με νέους αποθηκευτικούς χώρους, γνωστούς στην e-αγορά ως dark stores.
Για την κάλυψη της Αττικής, όπου εκεί θα γίνει το βάπτισμα του πυρός, θα απαιτηθούν 3-4 αποθηκευτικά κέντρα, προκειμένου να παραδίδονται οι παραγγελίες στη διεύθυνση που έχει δώσει ο πελάτης, ενώ σε αυτή τουλάχιστον τη χρονική στιγμή δεν θα δημιουργηθούν pick–up points. Σε δεύτερο χρόνο ο στόχος είναι η γεωγραφική κάλυψη της χώρας μέσω του online καταστήματός της. Συγκεκριμένα τη διετία 2020-2021 το βάρος θα “πέσει” σε αυτό το κομμάτι της αγοράς αν και στο επενδυτικό πλάνο έχει προβλεφθεί να ξεκινήσει η ανακαίνιση των παλαιών καταστημάτων Σκλαβενίτης.
Γιατί όμως η Σκλαβενίτης αποφάσισε να επενδύσει στο online grocery; Γιατί η Σκλαβενίτης, η οποία “έγραψε” πέρυσι διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης του τζίρου της σε μια αγορά που εμφάνισε άνοδο 2,1%, αύξηση μεριδίου και καθαρής κερδοφορίας, θέλει να προσεγγίσει τους νέους καταναλωτές και να καρπωθεί μέρος της ανάπτυξης που καταγράφει το συγκεκριμένο κανάλι.
Σύμφωνα με την Convert Group τον περασμένο Νοέμβριο η αγορά του online grocery “έτρεξε” με ρυθμό ανάπτυξης 40,6%. Βέβαια η παραδοσιακή αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων έχει πιάσει “ταβάνι” ενώ το online grocery στην ελληνική αγορά βρίσκεται σε ανάπτυξη και ο τζίρος του είναι κάτω από 1% της συνολικής αγοράς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert τον περασμένο Νοέμβριο η κατηγορία που εμφάνισε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανάπτυξη σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα ένα χρόνο πριν, +47,5%, ήταν τα φρέσκα τρόφιμα, ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (+43,6%) και τα αναψυκτικά (+41,9%). Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των πωλήσεών τους, αλλά κάτω από το ψυχολογικό φράγμα του 40%, εμφάνισαν οι πωλήσεις των προϊόντων βρεφικής και παιδικής φροντίδας (+39,2%), τα καθαριστικά για το σπίτι (+38,8%) και τα συσκευασμένα τρόφιμα (31,5%).
Πηγή: Capital.gr