Ο Dustin Moskovitz, συνιδρυτής και CEO της startup εταιρείας ενίσχυσης της παραγωγικότητας Asana, λέει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν πολύ χρόνο ασχολούμενοι με πράγματα που αφορούν τη δουλειά τους. Πρόκειται για τις βαρετές αλλά απαραίτητες εργασίες όπως είναι η αποστολή ενημερώσεων για κοινά πρότζεκτ ή η συγκέντρωση πληροφοριών από συναδέλφους.
Για να διορθώσει το πρόβλημα αυτό, πέρασε τα τελευταία 10 χρόνια φτιάχνοντας μια εταιρεία αξίας 1,5 δισ. δολ., που είναι επικεντρωμένη στην επανεξέταση της διαχείρισης της εργασίας. Καθώς η startup έχει δημιουργήσει εργαλεία για να βοηθήσει τους εργαζομένους να διαχειρίζονται κατάλληλα τον χρόνο τους, οι 500 εργαζόμενοι της Asana έχουν κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα για να επιβεβαιώσουν τη στρατηγική της εταιρείας: Εγκατέλειψαν τα εσωτερικά email.
Ναι, ο έξω κόσμος μπορεί ακόμη να στείλει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο προσωπικό της Asana, αλλά οι εργαζόμενοι δεν στέλνουν μεταξύ τους, εξηγεί ο Moskovitz.
“Είναι απλώς πολύ φυσικό για όλους να οργανώνουν τις συζητήσεις τους γύρω από τη δουλειά που έχουν να κάνουν” είπε ο Moskovitz. “Τις περισσότερες φορές, όταν ανταλλάσσονται email μεταξύ των εργαζόμενων, πρόκειται για κάποιο πρότζεκτ το οποίο δουλεύει κανείς ή για κάποια πράγματα που πρέπει να γίνουν ή για στόχους. Στην Asana, όλα αυτά είναι οργανωμένα σε ‘projects’ ή ‘tasks’ και κάθε project ή task μπορεί να έχει γκρουπαρισμένα τα μηνύματα που το αφορούν μαζί με τις απαντήσεις. Έτσι, τις συζητήσεις μας τις κάνουμε εκεί”.
Αν και μπορεί να μην είναι κάθε εταιρεία έτοιμη να απαγορεύσει τελείως τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πάνω από 60.000 οργανισμοί που πληρώνουν, από την Uber έως την Air France, έχουν εγγραφεί στους τρόπους οργάνωσης της δουλειάς που προτείνει η Asana. Η εταιρεία πρόσφατα ξεπέρασε το κατώφλι των 100 εκατ. δολ. σε ετήσια επαναλαμβανόμενα έσοδα, με τις έρευνες πελατών να δείχνουν ότι το προϊόν κάνει τους υπαλλήλους 45% πιο αποτελεσματικούς στην εργασία τους. Τελικά, ο Moskovitz βλέπει την Asana ως ένα εργαλείο για να δώσει στους ανθρώπους περισσότερο έλεγχο σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του χρόνου τους.
“To ζήτημα με τα εισερχόμενα email είναι ότι πρόκειται για μια λίστα με πράγματα που πρέπει να κάνεις, αλλά οργανώνεται από άλλους” λέει ο Moskovitz. “Έτσι, αναπτύσσεις συμπεριφορές του τύπου να σκανάρεις τις πρώτες σελίδες προσπαθώντας να καταλάβεις σε τι πραγματικά πρέπει να επικεντρώσεις την προσοχή σου”.
Η εταιρεία είναι επίσης έτοιμη να διαθέσει ένα νέο εργαλείο και για μάνατζερ. Το προϊόν “Workload” έχει στόχο να βοηθήσει τα επιτελικά στελέχη να καταλάβουν τι υποχρεώσεις αναλαμβάνουν οι εργαζόμενοι έτσι ώστε να μπορούν να συμβάλλουν στο να μοιράζονται τα καθήκοντα με ισορροπία μέσα στην ομάδα.
Παρά τα 213 εκατ. δολ. σε συνολική χρηματοδότηση και μια αποτίμηση ύψους 1,5 δισ., η Asana παραμένει πολύ μικρότερη από εισηγμένες ανταγωνίστριές της όπως η Atlassian (με χρηματιστηριακή αξία 26 δισ. δολ.), η SmartSheet (με κεφαλαιοποίηση 4 δισ.), και η Airtable. Όμως ο Moskovitz διώχνει τους όποιους φόβους για τον ανταγωνισμό.
“Σκεφτόμαστε τη συνολική αγορά και τους εργαζόμενους ανά τον κόσμο -πρόκειται για περίπου ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους- και σήμερα μόνο ένα μικρό ποσοστό χρησιμοποιεί είτε εμάς είτε κάποιο προϊόν στην κατηγορία μας” σημείωσε. “Υπάρχουν ακόμη μεγάλες ευκαιρίες”.
Πηγή: Forbes.com