Υπάρχει το Πριν, με το βαρύ και άδικο τίμημα ότι μπορεί να βλέπεις μπροστά, όμως δύσκολα βρίσκεις αφτιά και καρδιές που θα μοιραστούν το όραμά σου. Υπάρχει το Μετά, που από τη μία σου προσφέρει απλόχερα πρόσβαση στη γνώση που έχτισαν λίγο λίγο όσοι προηγήθηκαν και από την άλλη στήνει μια παγίδα για να εγκλωβιστείς σε αυτή τη γνώση – προσφέρουν ασφάλεια οι τυφλοσούρτες, γεννούν όμως και ασήκωτη πλήξη.
Και υπάρχει και το Ενδιάμεσα, πάντα φιλόξενο σε όλους εκείνους που βρέθηκαν στο κατάλληλο σημείο την κατάλληλη στιγμή και, όπως ο Dr. Strange, είναι σαν να κρατάνε στα χέρια τους το hype, να νιώθουν πρώτοι τον μακρινό απόηχο των τάσεων που θα έρθουν -ή ακριβέστερα θα επανέλθουν- και να συντονίζονται με αυτές. Αλλάζουν, εξελίσσονται και ανοίγουν τον δρόμο για αυτή την αλλαγή.
«Δεν μπορώ να μένω στάσιμη, η ζωή για μένα είναι ένα υπέροχο ταξίδι με πολλούς προορισμούς. Έχω τυφλή εμπιστοσύνη στη φωνούλα που όλοι έχουμε μέσα μας, αυτή ξέρει και με καθοδηγεί». Και αυτή είναι η φωνή της Νεφέλης Γεωργαλά, «κατοίκου» αυτής της γοητευτικής μεθοριακής περιοχής του Ενδιάμεσα, αλλά κυρίως μίας από τις λίγες Ελληνίδες που έχουν γνωρίσει τα μυστικά και τα trends της ψηφιακής και εταιρικής επικοινωνίας.
Τη γνωρίσαμε το 2012, όταν έτρεχε μαζί με την αδελφή της Ναταλία το πιο πετυχημένο ελληνικό fashion blog, το twinfashionblog, και πλέον διαγράφει τη δική της αυτόνομη πορεία στον χώρο του PR και του marketing. Πριν από μερικούς μήνες ήταν κεντρική ομιλήτρια στο LEAP (Learn. Engage. Act. Progress) Summit, όπου μίλησε για τα πνευματικά δικαιώματα στον κόσμο του ίντερνετ.
«Η πρόσκληση αυτή προέκυψε από τη συνεργασία του LEAP Summit με το EUIPO (European Union Intellectual Property Office), στου οποίου τις δραστηριότητες εμπλέκομαι ενεργά εδώ και περίπου τρία χρόνια. Είναι σαφώς μία από τις ομορφότερες εμπειρίες που έχω βιώσει στη μέχρι τώρα επαγγελματική μου σταδιοδρομία, αλλά συνάμα και μία από τις πλέον αγχώδεις!» μας λέει, ενώ για μερικές στιγμές στρέφει το βλέμμα σε ένα από τα άπειρα post-it που έχει κολλημένα στην οθόνη του PC στο νέο της (κάπως σχετικό αυτό, αφού ήδη μετράει έναν χρόνο) γραφείο στο The Agency PR.
«Η μετάβαση στον κόσμο του PR ήρθε ως φυσικό επακόλουθο. Δεν κατάλαβα καλά καλά πώς έγινε. Το δεύτερο πτυχίο μου άλλωστε είναι σχετικό με τον χώρο, ενώ έχω δουλέψει σε fashion PR firm της Νέας Υόρκης το 2012-2013, μια μοναδική εμπειρία που με δίδαξε ουσιαστικά πώς να δουλεύω».
Μια συζήτηση με τη Νεφέλη δεν γίνεται να μην περιλαμβάνει το content και πώς αυτό διαμορφώνεται σε και από δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το Instagram. «Στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί μια παραφιλολογία γύρω από την ουσιαστική έννοια του τι είναι influencer. Αρνούμαστε να αποδεχθούμε ή αδυνατούμε να κατανοήσουμε γιατί κάποιος αποκαλείται έτσι. Το αστείο είναι ότι το influencing προϋπήρχε του Instagram – όλοι μας εξάλλου έχουμε influence. Ωστόσο το Instagram σαφέστατα έδωσε νέα υπόσταση σε όλο αυτό, το καθόρισε, αλλάζοντας τη ζωή μας σε πολλά επίπεδα. Πλέον είναι πηγή εισοδήματος για πολλούς ανθρώπους – και αυτό πρέπει να το αναγνωρίζουμε και να το σεβόμαστε. Αυτός είναι ο κόσμος μας τώρα».
Καθώς το τοπίο στην ψηφιακή επικοινωνία είναι ακόμα ρευστό και οι παραδοσιακοί εκδότες χάνουν το «προνόμιο» του storytelling, αναπόφευκτα προκύπτει το ερώτημα: Ποιοι και πώς θα λένε τις ιστορίες που μας ενδιαφέρουν; «Το παν για μένα είναι η καλαισθησία -όχι η δήθεν καλαισθησία του νεοπλουτισμού-, η μόρφωση, ο σεβασμός και η ευγένεια. Φυσικά καταναλώνουμε και σαβούρα, είναι μέρος του παιχνιδιού. Και ίσως είναι και φορές που έχουμε αναγκαστεί να παραγάγουμε συνειδητά σαβούρα», σχολιάζει η Νεφέλη.
Σε έναν μικρό χάρτη που έχει είναι κυκλωμένο το Λος Άντζελες, η πόλη που «κάθε φορά με μαθαίνει πράγματα για τον εαυτό μου», ενώ στους επόμενους μελλοντικούς προορισμούς είναι η Ιαπωνία και η Αυστραλία. «Θέλω η ζωή μου να είναι γεμάτη εμπειρίες, θέλω να είναι η ζωή που θέλησα εγώ για μένα, γεμάτη εικόνες και αναμνήσεις, γεμάτη ιστορίες που θα σκέφτομαι όταν γεράσω και θα χαμογελάω γλυκά». Το ακούς και νιώθεις σαν να βλέπεις κάποιο μελλοντικό της post στο Instagram, όπου θα φοράει ένα από τα αγαπημένα της τζιν σορτσάκια.
Ωραίες ιστορίες από ωραίους ανθρώπους. Να σε τι δεν μπορεί να αντισταθεί κανείς.
*Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό Playboy και το “The Hedonism Issue”