Τι κοινό μπορεί να έχει η Cersei Lannister με την επιχειρηματικότητα; Σε πρώτο επίπεδο θα σκεφτείτε καμία, σε δεύτερο επίπεδο όμως μεγάλη!
H Cersei, η πιο όμορφη γυναίκα στα εφτά βασίλεια, είναι μάλλον ένας όχι και τόσο αγαπητός χαρακτήρας στο Game of Thrones.
Βασικό χαρακτηριστικό της Cersei είναι η εμμονή της για δύναμη και εξουσία, χωρίς να την ενδιαφέρει το τίμημα. Σαν χαρακτήρας είναι εγωκεντρική, σκληρή και αδίστακτη ενώ έχουμε δει και τον πιο ανθρώπινο χαρακτήρα της απέναντι στα παιδιά της και στον αδερφό της.
Η Cersei Lannister, είναι μέλος του οίκου Lannister, της πιο πλούσιας και δυνατής οικογένειας στο Westeros. Είναι η χήρα του βασιλιά Robert Baratheon και βασίλισσα των εφτά βασιλείων. Είναι κόρη του Tywin Lannister, ενώ έχει έναν δίδυμο αδερφό τον Jaime Lannister και έναν μικρότερο αδερφό τον Tyrion Lannister. Με τον Jaime διατηρεί μυστική σχέση και μαζί του απέκτησε τρία παιδιά, τον Joffrey, τη Myrcella και τον Tommen. Η Cersei μετά από τον θάνατο και των τριών παιδιών της ανέλαβε τον θρόνο ενώ έγινε η πρώτη επίσημα αναγνωρισμένη βασίλισσα στην ιστορία του Westeros.
Αυτή είναι επιγραμματικά η ιστορία της Cersei και κάπως έτσι θα περάσουμε από τους Starks-στους οποίους και αφιερώθηκαν τα δύο προηγούμενα άρθρα του αφιερώματος στο Game of Thrones- στους Lannister, και συγκεκριμένα στη Cersei Lannister, η οποία όπως και ο Ned Stark μας εμπνέει επιχειρηματικά!
Κατά τη διάρκεια λοιπόν του πρώτου κύκλου σε μία αποκαλυπτική συζήτηση που είχαν με τον Ned Stark, όταν εκείνος της είπε ότι δεν τον ενδιέφερε ποτέ να κερδίσει τον θρόνο και ότι δεν προσπάθησε να το κάνει όταν είχε την ευκαιρία, του είπε χαρακτηριστικά «Όταν παίζεις το παιχνίδι των θρόνων δεν υπάρχουν ημίμετρα, είτε κερδίζεις είτε πεθαίνεις».
Προφητικό ίσως το quote της Cersei, όσον αφορά τον Ned Stark, καθώς η τιμιότητα και η ηθική του μάλλον δεν «χωρούσαν» στο παιχνίδι των θρόνων γι’ αυτό και τον οδήγησαν στον θάνατο.
Το παιχνίδι των θρόνων δεν απέχει και πολύ από τη μάχη που δίνουν καθημερινά οι επιχειρήσεις για να επιβιώσουν και να ξεχωρίσουν.
Στην επιχειρηματικότητα η νίκη δεν συνδέεται με την κατάκτηση ενός θρόνου αλλά με τη δημιουργία μίας υγιούς και κερδοφόρας επιχείρησης η οποία θα κερδίσει μερίδιο στην αγορά, θα απασχολεί χαρούμενους ανθρώπους και θα εξελίσσεται.
Κάτι που θεωρητικά ακούγεται απλό στην πραγματικότητα δεν είναι!
Σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα του Small Business Administration (SBA), οι μισές από τις νέες επιχειρήσεις επιβιώνουν μέσα στα πρώτα πέντε χρόνια, ενώ μόνο το ένα τρίτο καταφέρνει να επιβιώσει για δέκα χρόνια και πάνω. Αγχωτικό δεν ακούγεται; Δεν είναι και τόσο εύκολο τελικά να πετύχεις σαν επιχειρηματίας. Γι’ αυτό και για να γίνει κανείς επιτυχημένος επιχειρηματίας χρειάζονται πολλά περισσότερα από μία καλή ιδέα.
Γιατί όμως οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν και τι πρέπει να αλλάξουν για να καταφέρουν να επιβιώσουν;
Ακολουθούν πέντε λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν σε business fail αν οι επιχειρηματίες δεν καταφέρουν να αλλάξουν πλεύση.
Έλλειψη ηγετικών ικανοτήτων
Είναι αυτό που λέμε ότι δεν είναι όλοι φτιαγμένοι για να γίνουν επιχειρηματίες. Μπορεί όλα να είναι στημένα γύρω από μία καλή ιδέα, όμως απαιτούνται και ηγετικές ικανότητες για να προχωρήσει η επιχείρηση. Ο επιχειρηματίας θα πρέπει να μπορεί να παίρνει τις σωστές αποφάσεις, να διαχειρίζεται τα οικονομικά, να διαχειρίζεται τα projects και το προσωπικό του, να μπορεί να αξιολογεί την απόδοσή τους και να είναι πάντα εκεί για να βοηθήσει. Θα πρέπει να έχει πάντα στο μυαλό του πώς θα εξελίξει την επιχείρηση, να ακούει τους συνεργάτες του και να επεξεργάζεται νέες ιδέες, να είναι προετοιμασμένος για ενδεχόμενες κρίσεις και κυρίως να αναγνωρίζει ότι αυτός έχει το πλοίο και πρέπει να ξέρει να το κυβερνά, να αναλαμβάνει την ευθύνη και να αναγνωρίζει τα λάθη του.
Μη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό
Μπορεί το προϊόν ή οι υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρηση να έχουν μεγάλη ζήτηση και γι’ αυτό να αποφασίσατε να μπείτε στην αγορά, πρέπει όμως να συνυπολογίσετε ότι για να υπάρχει μεγάλη ζήτηση μάλλον υπάρχει και μεγάλη προσφορά. Τι πρέπει λοιπόν να κάνετε εδώ για να επιβιώσετε και να εξελιχθείτε; Να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό. Βρείτε τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές σας, δείτε τι κάνουν καλά, πάρτε μάθημα από αυτό και βρείτε κάτι άλλο που εσείς θα κάνετε καλύτερα.
Δεν γνωρίζετε τους πελάτες σας
Όλοι οι επιχειρηματίες θέλουν πελάτες, πολλοί όμως μένουν στο να βρουν γενικώς πελάτες, χωρίς να σκεφτούν ότι οι πελάτες είναι άνθρωποι με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Μάθετε ποιοι είναι, «γνωρίστε» τους και απευθυνθείτε σε αυτούς. Ακούστε τη γνώμη τους και αξιοποιείστε την προς όφελός σας. Αν το προσωπικό σας είναι η εικόνα σας, τότε οι πελάτες σας είναι η περιουσία σας.
Δεν βγάζετε κέρδη
Σύμφωνα με έρευνες μόνο το 40% των μικρών επιχειρήσεων βγάζουν κέρδη. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους: κακή οικονομική διαχείριση, λάθος business plan, αδυναμία ανταπόκρισης σε νέα δεδομένα, αδυναμία διαχείρισης των κρίσεων, αδυναμία δημιουργίας νέας πηγής εσόδων και δημιουργίας προστιθέμενης αξίας για την επιχείρηση.
Γίνατε επιχειρηματίας για λάθος λόγους
Ειδικά στην περίοδο της κρίσης η επιχειρηματικότητα, εμφανίζεται ως μία λύση απέναντι στην ανεργία. «Αφού δεν βρίσκω δουλειά μήπως να ανοίξω επιχείρηση»; Η απάντηση είναι ξεκάθαρα όχι! Ο επιχειρηματίας χρειάζεται πάθος γι’ αυτό που κάνει, αγάπη και βαθιά γνώση για το προϊόν του, την απαιτούμενη τρέλα για να το τρέξει και να πάρει τα ανάλογα ρίσκα, υπομονή και επιμονή για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις αναποδιές και να συνεχίζει.
Άλλωστε η επιτυχία ποτέ δεν έρχεται εύκολα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να έρθει. Αν θέλετε να παίξετε το παιχνίδι της επιχειρηματικότητας, επιλέξτε την επιβίωση και μετά τη νίκη!
Πηγή: Epixeiro.gr