Ένας μικρομεσαίος επιχειρηματίας έχει δεκάδες πράγματα στο μυαλό του και προσπαθεί να χωρέσει όχι μόνο δύο αλλά, τρία και τέσσερα καρπούζια κάτω από μία μασχάλη. Είναι λοιπόν φυσικό να μην είναι ενημερωμένος μέχρι κεραίας στο αν το Facebook άλλαξε τις διαστάσεις για τη φωτογραφία προφίλ σε 10 πίξελ παραπάνω πλάτος και 10 πίξελ παρακάτω ύψος.
Όμως, το θέμα του άρθρου μου σήμερα δεν είναι πόσο μπροστά ΔΕΝ είστε. Είναι πόσο πίσω, ίσως, μερικοί από εσάς είστε, εάν χρησιμοποιείτε κάποια από τις τακτικές μάρκετινγκ από την εποχή των… δεινοσαύρων που ακολουθούν. Δείτε για τι μιλάω, αφαιρέστε τις από το ρεπερτόριό σας και πάψτε να είστε ένας «μαρκετινόσαυρος»!
Ο… «αγριόσαυρος»
Μιλάω για την επιθετική προσέγγιση (aggressive marketing) [προσοχή δεν αναφέρομαι στο outbound marketing] vs την inbound προσέγγιση. Η επιθετική προσέγγιση μπορεί να φέρνει άμεσα αποτελέσματα και να σας βοηθάει να ξεχωρίζετε σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού, όμως δεν αρέσει στους πελάτες, δεν αρέσει στην Google και ανήκει σε μια άλλη εποχή. Αντίθετα σήμερα το inbound marketing χτίζει έντονες σχέσεις με τους πελάτες, είναι ήπιο, ενισχύει το brand awareness και η σχέση κόστους-απόδοσης είναι αξιόλογη.
Από δήμαρχος κλητήρας
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα με αφορμή τις φετινές δημοτικές εκλογές. Μιλώντας με αρκετούς υποψήφιους και επαγγελματίες της αγοράς, διαπίστωσα “ιδίοις όμμασι” ότι οι υποψήφιοι που αγκάλιασαν τα νέα μέσα, άγγιξαν το συναίσθημα των ψηφοφόρων και την προτίμησαν (χωρίς φόβο) την άμεση διαπροσωπική επικοινωνία ήταν και αυτοί που τα κατάφεραν καλύτερα. Όσοι έμειναν στην παραδοσιακή επιλογή προωθητικών ενεργειών της πολιτικής επικοινωνίας, εξεπλάγησαν δυσάρεστα και αρκετοί έγιναν από δήμαρχοι κλητήρες…
One size does not fit all
Μιλάω για το εταιρικό σας video, ένα σημαντικό μέρος της επικοινωνιακής σας στρατηγικής. Τα video “one size fits all” με τρία πλάνα από την αποθήκη, τέσσερα πλάνα (κακοφωτισμένων) προϊόντων και κάποια γενικά μηνύματα περί ποιότητας, που δεν έχουν καμία σχέση με την ειδοποιό σας διαφορά, το USP σας, ανήκουν στο παρελθόν. Εάν έχετε ακόμη ένα τέτοιο βίντεο, αποσύρετέ το. Σας κάνει περισσότερο κακό από καλό.
“Αγαπητέ φίλε Σωτηρία”
Ο καταναλωτής στις μέρες μας, εκτός από βασιλιάς είναι πλέον και απολύτως μοναδικός και το ξέρει! Οι μέρες που η επικοινωνία σας, σε οποιοδήποτε μέσο, άρχιζε μαζικά με “αγαπητέ φίλε…” και συνέχιζε με κάποιο όνομα, ανεξαρτήτως φύλου και background, είναι απομεινάρι μιας απαρχαιωμένης τακτικής.
Ο κάθε πελάτης σας είναι ένας και μοναδικός, και προσπαθήστε να του μιλήσετε, με τον ίδιο τρόπο, όσο πιο εξατομικευμένα μπορείτε. Εξατομίκευση – Μαζικότητα 1-0!
Υστερόγραφο για τα social media
Ίσως σας φανεί παράξενο που ένας από τους… απαρχαιωμένους τρόπους marketing που θα σας αναφέρω αφορά τα social media. Όμως, αυτό δείχνει και ποια είναι η εποχή μας, και με πόσο ιλιγγιώδεις ρυθμούς και ταχύτητες τρέχουν τα πάντα γύρω μας.
Η συμβουλή μου λοιπόν είναι η εξής: Προσπαθήστε να περιορίσετε την παρουσία σας στα social media μέσα από promotion, προσφορές, διαγωνισμούς κλπ. Ήταν κάποτε novelty, αλλά τώρα έχουν κουράσει τον κόσμο. Πότε ήταν η τελευταία φορά που εσείς συμμετείχατε σε διαγωνισμό στο Facebook;
Αντί όλων αυτών, επικεντρωθείτε στο content. Το περιεχόμενο στα social media είναι εδώ και ήρθε για να μείνει. Δώστε λοιπόν στο κοινό σας φρέσκο, ελκυστικό, ενδιαφέρον περιεχόμενο με θέματα που τους αφορούν και θα κερδίσετε τόσο την καρδιά τους όσο και… την τσέπη τους!