Ελλάδα επιλέγει ο όμιλος VW για να πραγματοποιήσει επένδυση η οποία θα αφορά τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης των οχημάτων και μάλιστα οι διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση βρίσκονται σε τελικό στάδιο. Η Θάσος, που αποκάλυψε δημοσίευμα των Νέων, βρίσκεται μεταξύ των νησιών που έχει επιλέξει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για να ελέγξει αν πληρεί τις προδιαγραφές για την συγκεκριμένη επένδυση.
Μάλιστα, σήμερα κλιμάκιο από το εργοστάσιο αναμένεται να πραγματοποιήσει αυτοψία στο νησί για να αποφασίσει αν θα επιλεγεί η Θάσος για το πρόγραμμα ή θα επιλεχθεί κάποια άλλη περιοχή. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα πραγματοποιήσουν αυτοψία και σε άλλα 4 νησιά των Κυκλάδων, ώστε να διαπιστώσουν αν κάποιο άλλο μέρος πληρεί τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του προγράμματος αυτόνομης οδήγησης.
Επίσης ένα πρόβλημα που θα πρέπει να επιλύσουν τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Θάσο έχει να κάνει με την μορφολογία του εδάφους, αλλά και την ύπαρξη χιλιάδων τουριστών κατά την θερινή περίοδο που ίσως να αποτελέσουν «πρόβλημα» στα οχήματα που κινούνται αυτόνομα.
Από την άλλη μεριά βέβαια οι εξαιρέσεις που δίνει η ΕΕ στις παραμεθόριες περιοχές στις οποίες περιλαμβάνεται η Θάσος αποτελούν ισχυρό δέλεαρ για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς το συγκεκριμένο νησί συνδυάζει και το πλεονέκτημα των υποδομών του λιμανιού και του αεροδρομίου της Καβάλας…
Το θέμα πάντως της επένδυσης του ομίλου VW φαίνεται ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο και οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν στα τέλη Μαρτίου, όποτε και αναμένεται να έχουν ολοκληρώσει τις αυτοψίες τα στελέχη του εργοστασίου στις προτεινόμενες περιοχές που μπορούν να υποστηρίξουν το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης οχημάτων.
Πάντως το θέμα δεν δημοσιοποιήθηκε πουθενά και όλα έγιναν κάτω από άκρα μυστικότητα, και μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW κ. Diess λίγο πριν τα Χριστούγεννα συναντήθηκε σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες μας με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και των υφυπουργών Εξωτερικών και Ανάπτυξης Κώστα Φραγκογιάννη και Νίκο Παπαθανάση αντίστοιχα.
Αντίστοιχο πιλοτικό πρόγραμμα είχε ξεκινήσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην Πορτογαλία όπου απασχολούσε αρχικά 30 άτομα και σήμερα στο project εργάζονται πάνω από 500 άτομα!
Πάντως το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης αφορά αρχικά στην MAN η οποία ανήκει στον όμιλο VW και τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας θέλουν να χρησιμοποιήσουν όποια ελληνική περιοχή ή νησί επιλεγεί τελικά για να πραγματοποιούν δοκιμές αυτόνομης οδήγησης φορτηγών και λεωφορείων σε πραγματικές συνθήκες.
Αυτή τη στιγμή η MAN πραγματοποιεί δοκιμές συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 5, δηλαδή χωρίς την φυσική παρουσία οδηγού μόνο σε πίστες παλαιών αεροδρομίων στη Γερμανία αλλά και σε ορισμένες Πολιτείες των ΗΠΑ όπως η Καλιφόρνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr ο όρος παραμεθόριος φαίνεται ότι έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απόφαση των στελεχών του γερμανικού εργοστασίου καθώς οι συγκεκριμένες περιοχές εξαιρούνται από την αυστηρή Ευρωπαϊκή νομοθεσία που ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης δοκιμών σε οχήματα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης! Οπότε η Ελλάδα με αρκετές παραμεθόριες περιοχές φαίνεται ότι καλύπτει τις ανάγκες του ομίλου VW ώστε να ξεκινήσει το πιλοτικό της πρόγραμμα…
Πέραν των παραπάνω η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταθέσει και μια λίστα με αιτήματα που θα διασφαλίσουν την επένδυσή τους στην Ελλάδα και δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με δυσάρεστες εκπλήξεις.
Πηγή: Newmoney.gr