Επιχειρηματικότητα

Η Unismack ξεκινά και επίσημα την παραγωγή προϊόντων στις Η.Π.Α.

Η Unismack S.A., μία αμιγώς ελληνική εταιρεία ανάπτυξης και παραγωγής σνακ και κράκερ υψηλής διατροφικής αξίας, ανακοινώνει την επίσημη λειτουργία της νέας παραγωγικής μονάδας στο Μίσιγκαν των Ηνωμένων Πολιτειών. Η νέα θυγατρική εταιρεία θα λειτουργεί με την επωνυμία SnackCraft LLC.

Η SnackCraft LLC ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής και την έναρξη των αντίστοιχων εργασιών την 1η Νοεμβρίου 2022. Η νέα εταιρεία έχει προσλάβει ήδη 35 άτομα, ενώ υπολογίζεται ότι θα απασχολεί συνολικά 100 εργαζόμενους μέχρι το καλοκαίρι του 2023 και ότι θα ανοίξουν άλλες 180 νέες θέσεις εργασίας σε ορίζοντα δύο ετών. Η νέα παραγωγική μονάδα του Μίσιγκαν προς το παρόν επικεντρώνεται στην παραγωγή σνακ τύπου pellet, όπως τσιπς λαχανικών, αλλά στο άμεσο μέλλον θα δημιουργεί επίσης κράκερ ψημένα στο φούρνο, τσιπς τορτίγιας και σνακ με την εφαρμογή της τεχνολογίας εξώθησης, εκμεταλλευόμενη πάντα την εμπειρία και την τεχνογνωσία που πηγάζει από την μητρική εταιρεία στον ελλαδικό χώρο.

Η Unismack ιδρύθηκε το 2006 και αποτελεί τη συνέχεια της της ενασχόλησης  της οικογένειας Στρατάκη στο χώρο της αρτοβιομηχανίας. Στόχος της εταιρείας είναι να επικεντρωθεί στη δημιουργία καινοτόμων, “better-for-you” προϊόντων σνακ, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της βιομηχανικής αρτοποιίας. Το 2011 η Unismack λάνσαρε το brand Wellaby’s, το οποίο γνωρίζει τεράστια επιτυχία σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, όπως η Αυστραλία. Μέχρι το 2015 η εταιρεία αφοσιώθηκε στην ανάπτυξη νέων, καινοτόμων προϊόντων, όπως σνακ με άλευρα από όσπρια. Το 2020 η συνεχής ανάπτυξη οδήγησε σε ένα νέο επενδυτικό πλάνο για μία τρίτη γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα και  την ίδρυση της θυγατρικής μονάδας SnackCraft L.L.C. στην Αμερική, το οποίο ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Η ετήσια παραγωγική ικανότητα της Unismack είναι 5.000 τόνοι τελικού προϊόντος με και ο ετήσιος τζίρος της ξεπερνάει τα € 12 εκ. Αυτή τη στιγμή τα προϊόντα της Unismack εξάγονται σε μεγάλες αγορές με σημαντικότερες τις Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία, αλλά και τη Νέα Ζηλανδία, τη Σκανδιναβία, την Ιαπωνία, τη Γερμανία και τη Νότια Αφρική.

«Η καινοτομία, η αριστεία παραγωγής και η υπευθυνότητα είναι οι αξίες μας και αποτέλεσαν την βάση που μας άνοιξαν το δρόμο για τόσο σημαντικούς συνεργάτες. Η Unismack παρέχει στους πελάτες της μία ολοκληρωμένη λύση για την ανάπτυξη προϊόντων κατά παραγγελία, σύμφωνα με τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς και καταναλωτή, μία υπηρεσία που κανένας άλλος παραγωγός δεν μπορεί να προσφέρει σε αυτό το επίπεδο τεχνογνωσίας και εξαιρετικών παραγωγικών δυνατοτήτων» δήλωσε ο Δημήτριος Στρατάκης, Group CEO της Unismack.

Τα σνακ και κράκερ της Unismack απευθύνονται κυρίως σε καταναλωτές που θέλουν να ακολουθήσουν μία πιο ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς στη γεύση. Είναι αποκλειστικά ψημένα στο φούρνο με βασικά συστατικά τα άλευρα οσπρίων (φακή, ρεβίθι κλπ), λαχανικών (κουνουπίδι, κολοκύθα, καρότο, παντζάρι κ.α.) ή τα άλευρα χωρίς γλουτένη (καλαμπόκι, ρύζι, αμάρανθο, κινόα, φαγόπυρο). Έχουν πλούσια διατροφική αξία, αφού αποτελούνται κατά κύριο λόγο από πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, ενώ ελέγχονται συνεχώς για τα επίπεδα λίπους και κορεσμένων λιπαρών. Επιπλέον, δεν περιέχουν τεχνητά χρώματα ή χρωστικές, χημικά συντηρητικά, ενώ είναι πλήρως απαλλαγμένα από αλλεργιογόνα (πλην των γαλακτοκομικών), γεγονός που τα καθιστά απόλυτα ασφαλή για άτομα με διατροφικές αλλεργίες.

Η αριστεία παραγωγής της εταιρείας, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαιρετικές πρώτες ύλες που προμηθεύεται η Unismack για τα προϊόντα της. Πιο συγκεκριμένα, εμπιστεύεται εγχώριους παραγωγούς για μεσογειακά προϊόντα, όπως ρυζάλευρο, τυρί φέτα, ελαιόλαδο κ.α. ενώ συνεργάζεται με αξιόπιστους προμηθευτές του εξωτερικού  για καινοτόμες και διαφοροποιημένες πρώτες ύλες που απαιτούν ειδική επεξεργασία. Η μεταφορά προμηθειών από και προς Ευρώπη και Αμερική οργανώνεται πάντα στρατηγικά, ώστε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα να μειώνεται στο ελάχιστο.

Ένα άλλο στοιχείο που συμβάλλει σημαντικά στην αριστεία παραγωγής είναι η επιλογή του κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού. «Η Unismack απασχολεί στη Βόρεια Ελλάδα περίπου 100 εργαζόμενους εκ των οποίων 69% είναι γυναίκες και 31% άνδρες. Μάλιστα, οι γυναίκες έχουν ίσες ευκαιρίες και σε διοικητικές θέσεις, αφού επικρατεί απόλυτη ισορροπία 50-50 στον τομέα της διοίκησης. Η εταιρεία επιλέγει το ανθρώπινο δυναμικό με αντικειμενικά κριτήρια, που βασίζονται στις ικανότητες, τις γνώσεις και την προσωπικότητα του κάθε ατόμου και λιγότερο στο φύλο, την ηλικία ή την εμφάνιση»,  τόνισε ο Δημήτριος Στρατάκης, Group CEO της Unismack.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Unismack σχεδιάζει μία επένδυση ύψους €2,0 – €2,5 εκ. για τη δημιουργία του Innovation Center στις εγκαταστάσεις της στο Κιλκίς. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο κέντρο έρευνας και καινοτομίας που θα δώσει τη δυνατότητα στο εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας να αναπτύξει και να αξιολογήσει οποιαδήποτε concept, με βάση τις αρχές του design thinking και του product management. Επιπλέον, θα βοηθήσει στη δημιουργία προϊόντων, μέσω διαφοροποιημένων παραγωγικών διαδικασιών σε μικρογραφία, ενώ θα προσφέρει τη δυνατότητα διεξαγωγής πάνελ ή τη χρήση άλλων μεθόδων για την αξιολόγηση του τελικού αποτελέσματος.