Για αυτό ο υποψήφιος πρέπει πρώτα να βεβαιωθεί ότι το προφίλ του στα Social Media (Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram) παρουσιάζει τα θετικότερα στοιχεία του στους πιθανούς εργοδότες .
Το LinkedIn ενδεχομένως να είναι το πρώτο Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης που σκέφτονται οι περισσότεροι υποψήφιοι όταν πρόκειται για αναζήτηση εργασίας. Ωστόσο, το branding στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οποιαδήποτε πλατφόρμα, από το Instagram μέχρι και το Twitter.
Επομένως είναι σκόπιμο, όπως αναφέρει η ManpowerGroup, όσοι αναζητούν εργασία, να ακολουθήσουν κάποια συγκεκριμένα «βήματα» για μια στρατηγική χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης με σκοπό τη μεγιστοποίηση και βελτιστοποίηση της θετικής παρουσίας σε αυτά. Ενδεικτικά:
Ολοκληρώστε τον έλεγχο του προφίλ σας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Αρχικά καλό είναι να εξετάσετε τη συνολική παρουσία σας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και να σημειώσετε όλες τις «περιοχές» στις οποίες εμφανίζεστε. Τα προφίλ σας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι δημόσια ή ιδιωτικά; Μήπως το blog σας παραμένει ανενεργό και μη ενημερωμένο για πολύ καιρό; Δημοσιεύετε περιεχόμενο που εμφανίζει τις δεξιότητες ή τα ενδιαφέροντά σας; Αυτά είναι ερωτήματα που πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας όταν ξεκινάτε τον έλεγχο της online παρουσίας σας. Εξετάστε ποια ακριβώς μηνύματα «περνάτε» στα επιμέρους προφίλ σας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης σε κάποιον που δεν σας έχει συναντήσει ποτέ και σκεφτείτε αν είστε πλήρως ικανοποιημένοι με την εικόνα που παρουσιάζετε.
Βελτιστοποιήστε τα προφίλ σας
Στη συνέχεια, αναλάβετε δράση. Ίσως θελήσετε να μετατρέψετε σε ιδιωτικά ορισμένα δημόσια προφίλ, να δημιουργήσετε δευτερεύοντες λογαριασμούς ή να αρχίσετε να ανταλλάσσετε περιεχόμενο που αντιστοιχεί στην εργασία που αναζητάτε.
Ενισχύστε την δικτύωση με άλλους χρήστες
Ποια είναι η αντιμετώπισή σας σε μηνύματα των Μέσων Κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την αναζήτηση εργασίας; Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης δεν διαφέρουν από τη χρήση οποιουδήποτε άλλου μέσου επικοινωνίας. Ένα προσωπικό μήνυμα σε κάποιον που μπορεί να βοηθήσει στην πραγματοποίηση μιας σύνδεσης ή μιας σύστασης μπορεί να είναι ευπρόσδεκτο – εφόσον είναι σχετικό και δεν γίνεται αντιληπτό ως spam. Πραγματοποιήστε την έρευνά σας πριν από την αποστολή ενός άμεσου μηνύματος για να δηλώσετε ότι σας ενδιαφέρει να μιλήσετε ειδικά με αυτό το άτομο, αντί να «σπαμάρετε».
Εξελιχθείτε επαγγελματικά χρησιμοποιώντας τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Είτε βρίσκεστε σε άμεση αναζήτηση εργασίας είτε όχι, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν πάντα για την ανάπτυξη, βελτίωση και διατήρηση μακροπρόθεσμων σχέσεων. Για παράδειγμα, το YouTube περιέχει πλήθος από βίντεο tutorial που διδάσκουν προγραμματισμό, παρέχουν συμβουλές δικτύωσης και πολλές άλλες σημαντικές δεξιότητες σταδιοδρομίας. Αντί να χάνετε τον χρόνο σας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, χρησιμοποιήστε τα για να αποκτήσετε ένα επαγγελματικό πλεονέκτημα.
Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αποτελούν ένα επιπρόσθετο εργαλείο αναζήτησης εργασίας, οπότε μην ανεβάζετε posts ή μην «τουιτάρετε» σε βάρος της δικτύωσης σας, αλλά προσπαθήστε να βελτιώσετε το βιογραφικό σας και να αναπτύξετε την καριέρα σας. Ο συνδυασμός της παραδοσιακής εξέλιξης της σταδιοδρομίας σας με τη χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης μπορεί να επιταχύνει την εργασιακή σας πρόοδο.
Πηγή: startupper.gr