Επιχειρηματικότητα

Η Alstom θα εκσυγχρονίσει τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη με λύσεις ψηφιακής σηματοδότησης

  • 70 χιλιόμετρα μονής γραμμής θα αναβαθμιστούν με ψηφιακές λύσεις ελέγχου της κυκλοφορίας για την αύξηση της αποδοτικότητας των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
  • Η εκσυγχρονισμένη γραμμή θα επιτρέπει την κυκλοφορία επιβατικών αμαξοστοιχιών με ταχύτητα που θα φτάσει τα 160km/h

Η Alstom, παγκόσμιος ηγέτης στην έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα, υπέγραψε – στο πλαίσιο κοινοπραξίας της με την Avax – σύμβαση ύψους 41 εκατομμυρίων ευρώ με την ΕΡΓΟΣΕ[1]. Το έργο εκσυγχρονισμού περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης, εργασίες ηλεκτροκίνησης και ανανέωση των γραμμών κατά μήκος 70 χιλιομέτρων της υφιστάμενης μονής γραμμής του κύριου τμήματος Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.

Η Alstom θα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη, παράδοση, εγκατάσταση, δοκιμή και λειτουργία του Συστήματος Γραμμής ETCS Επιπέδου 1 «Atlas 100», της τεχνολογίας ηλεκτρονικής σύμπλεξης (Smartlock 400 + MooN), την αντικατάσταση του εσωτερικού και εξωτερικού εξοπλισμού (μετρητές αξόνων, μηχανήματα σημείων, σήματα), καθώς και την εγκατάσταση της ψηφιακής λύσης ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας «Iconis» στη Θεσσαλονίκη, τον μεγαλύτερο και σημαντικότερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας. Η εκσυγχρονισμένη γραμμή θα επιτρέπει την κυκλοφορία επιβατικών αμαξοστοιχιών με ταχύτητα που φτάνει τα 160km/h. Το έργο θα έχει διάρκεια τριών ετών για την εκτέλεση και άλλων τριών ετών για την εγγύηση.

«Η παροχή αναβαθμισμένων λύσεων σηματοδότησης σε αυτή τη σημαντική για την Ελλάδα σιδηροδρομική γραμμή,  είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του   διεθνή σιδηροδρομικού άξονα  που συνδέει την Ελλάδα με την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη,» δήλωσε ο Σταύρος Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom για την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια.

Η εν λόγω γραμμή αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ, που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουδαπέστη, διασχίζοντας τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία και την Ουγγαρία – ένα σιδηροδρομικό τμήμα που είναι παραδοσιακά γνωστό ως ένας από τους κύριους εμπορευματικούς διαδρόμους στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Το ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων) αποτελεί τη συνιστώσα σηματοδότησης και ελέγχου του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS), εξασφαλίζοντας διαλειτουργικότητα και διασυνοριακές λειτουργίες, αυξημένη χωρητικότητα, καθώς και μεγαλύτερη ασφάλεια και απόδοση για τους επιβάτες.

Η Alstom διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο με πάνω από 120 έργα σηματοδότησης ETCS σε κύριες γραμμές παγκοσμίως. Το σύστημα ETCS «Atlas» της Alstom προσφέρει ένα δοκιμασμένο πακέτο με 100% διαλειτουργικό εξοπλισμό, ενώ το σύστημα του κέντρου ελέγχου «Iconis» βρίσκεται στον πυρήνα της διαδικασίας ψηφιοποίησης που αποσκοπεί στη βελτίωση της αποδοτικότητας στις πολυσύχναστες σιδηροδρομικές γραμμές.

Με συνεχή παρουσία στην Ελλάδα για πάνω από 40 χρόνια, η Alstom έχει συμμετάσχει με επιτυχία στα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα υποδομών μεταφορών στη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας, του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας και της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά. Επιπλέον, η Alstom είναι ο πάροχος των τελευταίας γενιάς τραμ Citadis X05 για την Αθήνα. Τον Ιούνιο του 2021, η εταιρεία υπέγραψε τη σύμβαση για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ένα από τα μεγαλύτερα ετοιμοπαράδοτα έργα στην Ευρώπη.

[1] Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. είναι θυγατρική Εταιρεία του ΟΣΕ που συστάθηκε το 1996, με στόχο να αναλάβει τη διαχείριση των έργων του Επενδυτικού Προγράμματος του Οργανισμού και ιδιαίτερα εκείνων που συγχρηματοδοτούνται από Προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.