Ξέρετε πως, σήμερα, υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να προωθήσετε την επιχείρησή σας ψηφιακά, μέσω του διαδικτύου. Οι λεγόμενες search engine marketing(SEM), οι διαφημίσεις του Facebook, οι λεγόμενες search engine optimization(SEO), το social media marketing(SMM), το blogging—παρατηρείτε ότι έχουμε άπειρες επιλογές.
Σκέφτεστε αν πρέπει να τις κάνετε όλες αυτές τις υπηρεσίες? Μήπως πρέπει να τις αξιοποιήσετε περισσότερο? Αν ναι, ποιες από αυτές είναι πιο σημαντικές για εσάς? Ξέρω ότι είναι πολύ περίπλοκο. Αλλά υπάρχουν και τα καλά νέα: Θα απαντήσω παρακάτω σε αυτές τις ερωτήσεις παρακάτω. Στην πραγματικότητα, θα σας δώσω πρακτικές απαντήσεις που έχουν ήδη λειτουργήσει και στους πρώτους των πρώτων bloggers. Με άλλα λόγια, όλα θα γίνουν ένα κλικ πιο εύκολα. Οπότε, ας εμβαθύνουμε.
Μη σπαταλάτε χρήματα στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Όταν ξεκινάτε και προωθείτε ένα ψηφιακό κατάστημα, η επόμενη κίνηση ενέργειας θα είναι να το προωθήσετε με βάση το digital marketing σωστά? Λάθος. Το να προωθείτε το διαδικτυακό κατάστημά σας, μόλις έχει χτιστεί, δεν είναι και ο πιο σωστός τρόπος να ξεκινήσετε.
Είναι σα να κάνετε πρόταση γάμου σε μια κοπέλα στο πρώτο ραντεβού σας. Δεν είναι καθόλου σωστή κίνηση. Δε θα πάρετε ποτέ αυτό το πολυπόθητο “I DO!” Γιατί? Γιατί δεν έχετε ξοδέψει χρόνο στο να τη γνωρίσετε καλύτερα: Δε σας ξέρει. Μπορεί να μην της αρέσετε. Μπορεί να μην σας εμπιστεύεται.
Το Online Marketing δουλεύει σαν τα ραντεβού. Ξεκινώντας κάτι καινούριο, το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να ξοδέψετε χρήματα στο marketing πριν ακόμα ξεκινήσετε να πουλάτε τα προϊόντα σας. Έξυπνοι, επιτυχημένοι ιδρυτές startup κάνουν σωστά τα βήματά τους, κυρίως όταν ξεκινάνε.
Δημιουργούν πρώτα ένα ελάχιστο βιώσιμο προϊόν. Ύστερα, συνδέονται με το κοινό τους με ένα επικό περιεχόμενο, χτίζοντας σιγά σιγά έναν δεσμό με τους αναγνώστες πριν ξεκινήσουν να ζητάνε από αυτούς να αγοράσουν ένα δικό τους προϊόν.
Ως μια startup, πρέπει να εστιάσετε στο να μοιραστείτε σημαντικές αξίες μαζί με το κοινό σας. Έτσι και ο Darren Rowse έχτισε το blog του. Ο ιδρυτής του Problogger ξεκίνησε το blogging «λόγω περιέργειας», όπως είπε, αλλά παρέμεινε φίρμα στο να προωθεί στο κοινό του περιεχόμενο με εξαιρετική αξία, διδάσκοντας και βοηθώντας τους με tips και hacks για να κάνουν τη ζωή τους καλύτερη.
Ο πρώτος στόχος του Rowse δεν ήταν να βγάλει χρήματα ή να γίνει μια διάσημη blogger. Ο πρωταρχικός του σκοπός ήταν να βοηθήσει τους αναγνώστες του. Αυτός είναι ο τρόπος που πολλοί bloggers γίνονται επιτυχημένοι σήμερα. Έχουν το κίνητρο να υπηρετούν το κοινό τους.
Και μέσα στη διαδικασία για να γίνει αυτό, μέσω της διάθεσής τους να μοιραστούν τις γνώσεις τους, την ειδικότητά τους και την εμπειρία τους με το κοινό, χτίζουν την φήμη τους παράλληλα. Και ξαφνικά, γίνονται οι ηγέτες με τη σκέψη τους, ώστε να οδηγήσουν τους ανθρώπους στην επιχείρησή τους.
Έτσι, πρέπει και εσείς να χτίσετε την online επιχείρηση. Χωρίς ακριβές τεχνικές marketing ή με τεχνικές χάκερ για SEO* , αλλά με το να χτίσετε τη δική σας φήμη online, με ένα βήμα κάθε φορά.
Χτίστε τη φήμη σας online.
Η πιο διάσημη γνώση είναι το να εστιάσετε στις κοινές καμπάνιες online marketing: SEO, link building και ως προς το social media marketing ανάμεσα στα άλλα.
Βέβαια, αυτές οι στρατηγικές μάρκετινγκ δουλεύουν. Ένας μέσος χρήστης του Facebook, για παράδειγμα, κλικάρει σε περίπου οκτώ διαφημίσεις το μήνα, όπως αποκάλυψε μια έρευνα από το “WeAreSocial”. Αλλά η μεγάλη εμμονή με τις διαφημίσεις του Facebook και με το SEO μηχανισμό, κάνει κακό σε σένα, στο brand σου, και στην επιχείρησή σου. Εδώ είναι το γιατί: Αν προσπαθήσετε να “τρέξετε” πολλές διαφημίσεις, θα καταλήξετε να ξοδέψετε όλα τα χρήματά σας, το χρόνο σας και τις πηγές σας, αντί να συνδεθείτε με αληθινούς ανθρώπους—με το κοινό σας, με τους αναγνώστες σας και με τους πιθανούς, προσδοκώμενους πελάτες σας.
Και πάλι, η Google αλλάζει κάθε μέρα. Σαν ένας νέος διαδικτυακός επιχειρηματίας, πρέπει να εστιάσετε περισσότερο στη σύνδεση με τους πελάτες. Μπορείτε πάντα να γυρίσετε στα SEO tools και σε άλλες τεχνικές μάρκετινγκ αργότερα.
“Αλλά,”, μπορεί να αναρωτηθείτε. “Πώς μπορώ αποτελεσματικά να συνδεθώ περισσότερο με τους πιθανούς πελάτες μου διαδικτυακά?” Εστιάστε στο να δημοσιεύετε ότι θεωρείται ως “Mona Lisa Level Content”. Με άλλα λόγια, ποιότητα, έμπνευση, αυθεντικότητα και καλογραμμένο περιεχόμενο που δεν έχει ξαναγραφεί πουθενά αλλού στο διαδίκτυο.
Μπορείτε να γράψετε το περιεχόμενό σας, με λέξεις που θα είναι παραγωγικές όπως λέει ο guru Robin Sharma, απελευθερώνοντας “το δικό σας πρωτογενές περιεχόμενο ως αποτέλεσμα”. Σταματήστε να εστιάζετε στο πόσο ψηλά να είστε στις μηχανές αναζήτησης στα αποτελέσματα της Google, ή στο να εξασφαλίσετε backlinks*, ή στο να προσπαθείτε να παράγετε περισσότερους πελάτες και πωλήσεις.
Αντί αυτού, μπορείτε να παραμείνετε πιστοί σε μια διαδικασία συνεχούς ανάβασης με προκλητικές σκέψεις και ιδέες για το blog σας, βοηθώντας συνεχώς τους αναγνώστες σας με ιστορίες που θα τους αλλάξουν τη ζωή και δημοσιεύοντας συνεχώς ένα περιεχόμενο που θα είναι προσαρμοσμένο στο κοινό σας, το οποίο μπορεί να λύσει τα προβλήματα του κάθε αναγνώστη. Αυτό είναι που χτίζει την φήμη σας διαδικτυακά ενώ παράλληλα προωθεί το brand σας σε πιθανούς πελάτες.
Το πρόσφατο update της Google, το Google Rank Brain, υποστηρίζει αυτό το σημείο. Η ενδυναμωμένη τεχνητή νοημοσύνη της Rank Brain, υπολογίζει την πρόθεση του ερευνητή και τους παρέχει με ακριβή αποτελέσματα. Οι επιτυχημένοι bloggers μεγαλώνουν τις επιχειρήσεις τους με εμπεριστατωμένα posts που απαντούν στις ερωτήσεις των αναγνωστών. Ας εξετάσουμε ένα παράδειγμα.
Μεγαλώστε ένα blog χωρίς να ξοδέψετε δεκάρα σε διαφημίσεις.
Ο Leo Babauta ξεκίνησε το blogging περίπου στο 2007, γράφοντας για τις προσωπικές του συνήθειες και για τις αλλαγές που έχει κάνει. Αλλά μετά από το πέρασμα μόνο πέντε μηνών, ο guru της παραγωγής έφτασε στο Technorati Top 1.000*, φτάνοντας τους 11.000 εγγεγραμμένους και ένα εκατομμύριο views το μήνα. Τέσσερα χρόνια μετά, το Time Magazine έκανε λίστα με το blog του, Zen Habits, ως το ένα από τα πενήντα καλύτερα websites του 2011.
Τρελό έτσι; Προφανώς, ο Leo Babauta πρέπει να ξόδεψε εκατομμύρια σε διαφημίσεις του Facebook και στο Search Engine Marketing (SEM), σωστά? Αλλά, όχι, δεν το έκανε. Απλά εστίασε στο να υπηρετήσει το κοινό του με αξίες.
“Μπορείτε να βάλετε Google Adsense ads στο site σας, από την πρώτη μέρα, και μπορείτε να λανσάρετε ένα απίστευτο ebook μέσα στο πρώτο μήνα κατασκευής του blog σας”, o Babauta έγραψε σε ένα από τα blog posts του στο Zen Habits. “Αλλά, αφήστε με να σας αφήστε με να σας δημιουργήσω λίγο σασπένς: δε θα βγάλετε χρήματα κάνοντας αυτό… Αυτό το συστατικό που λείπει είναι το αναγνωστικό κοινό σας, που μπορεί να μεγαλώσει με το να δημιουργήσετε ένα απίστευτο και χρήσιμο περιεχόμενο.”
Χρόνο με το χρόνο, ο Babauta έμεινε καθαρά αφοσιωμένος και επίμονος στο γράψιμο και στις δημοσιεύσεις καταπληκτικών και χρήσιμων περιεχομένων στο blog του και παράλληλα ήταν ως guest στο να ανεβάζει περιεχόμενο και σε δημοφιλή blogs. Η βοήθειά του ήταν το να “τρέφει” τους αναγνώστες του με περιεχόμενο που τους ξεδίψαγε. Γιατί αυτό είναι μόνο που μετράει.
Τυπικά, ο αναγνώστης σας έρχεται να τσεκάρει το blog σας, όχι λόγω των παμπόνηρων διαφημίσεων σας ή λόγω της ωραίας σελίδας που τον προσδιόρισε σε αυτό, αλλά λόγω του ελκυστικού περιεχομένου. “Το περιεχόμενό σας,” λέει o Babauta, “είναι αυτό που θα βοηθήσει τον αναγνώστη με κάποιον τρόπο—με το να διδάξει σε αυτόν πώς να κάνει κάτι, με το να τον εμπνεύσει ή με το να τον πληροφορήσει ή με το να τον διασκεδάσει.”
Το συμπέρασμα.
Οι διαφημίσεις του Facebook και τα SEO tools είναι υπέροχα. Αλλά δεν τα χρειάζεστε από την αρχή. Αυτό που χρειάζεστε είναι ποιοτικό περιεχόμενο.
Αυτό είναι η πιο ουσιαστική πλευρά της επιχείρησής σας. Φυσικά, με το πέρασμα του καιρού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε SEO και SMM ώστε να μεγαλώσετε το traffic σας και τα έσοδα, αλλά μόνο αφότου έχετε χτίσει μια δομή, μόνο όταν έχετε μεγαλώσει το αναγνωστικό κοινό σας και έχετε προσελκύσει κάποιους fans.
Αλλά, για το τώρα, εστιάστε στο να χτίσετε την εμπιστοσύνη, την φήμη και την αυθεντικότητά σας. Έτσι η πρώτοι των πρώτων bloggers όπως ο Leo Babauta μεγαλώνουν το blog τους. Γίνονται οι αρχηγοί και οι υψηλά επιτυχημένοι στην επιχείρησή τους. “Δεν είχα κλείσει κάποια συμφωνία μέχρι να φτάσω τους 26.000 αναγνώστες”, είπε. “Οι αναγνώστες ήταν αυτοί που απέδειξαν στον εκδότη ότι είχα κάτι που άξιζε να πω, και αυτό ήταν και η απήχηση με τους ανθρώπους.”
Συμπερασματικά: Δεσμευτείτε στο να δημιουργήσετε ένα άξιο ανταγωνισμού περιεχόμενο, δεσμευτείτε στο να υπηρετήσετε τους αναγνώστες σας, και δεσμευτείτε στο να φτάσετε τους πρώτους 1.000 πιστούς αναγνώστες ή εγγεγραμμένους. Στο τέλος της ημέρας, αυτοί είναι που πραγματικά μετράνε!