Επιχειρηματικότητα

Αυτοί είναι οι τομείς που «σηκώνουν» τις περισσότερες χρηματοδοτήσεις σήμερα

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιοι τομείς «κυριαρχούν» όταν μιλάμε για startups; Αν υπάρχει ένας τομέας που συγκεντρώνει τις περισσότερες χρηματοδοτήσεις και αποτελεί το «μέλλον» για τις νεοφυείς επιχειρήσεις; Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα αλλάζουν με τα χρόνια. Κάποιοι τομείς βρέθηκαν νωρίς στο «απόγειό» τους και τώρα συρρικνώνονται, άλλοι τώρα αναπτύσσονται και πολλαπλασιάζονται.

Ας δούμε ποιοι είναι οι τομείς που «ανθίζουν» σήμερα και που αποτελούν το ιδανικό οικοσύστημα για μια startup, σύμφωνα με τον επενδυτή Tomasz Tunguz.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Η AI είναι μια νέα τεχνολογία που θα ωφελήσει σχεδόν κάθε τομέα και είμαστε ακόμα σε πολύ πρώιμα στάδια ανάπτυξής της. Πριν από οκτώ χρόνια, δεν υπήρχε σχεδόν καμία νεοσύστατη εταιρεία AI, ενώ σήμερα ξεπερνούν τις 400.

Blockchain:  Άλλος ένας τομέας που έχει φτάσει από 0 σε 200 startups μέσα σε οκτώ χρόνια. Δεν μπορεί να προβλεφθεί ακόμα πότε θα σταματήσει να υπάρχει τόσο μεγάλη ανάπτυξη του τομέα, αλλά δεδομένης της ζήτησης δεν θα είναι σύντομα.

FinTech: Νεοτράπεζες, νέοι ηλεκτρονικοί χρηματιστές, AI σύμβουλοι επενδύσεων είναι μόνο μερικές από τις εφαρμογές ενός αχανούς πεδίου που αναμένεται να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο.

Φαγητό και ποτό: Ο τρόπος που τρώμε και παράγουμε το φαγητό μας αλλάζει και θα συνεχίζει να αλλάζει. Από κάθετες καλλιέργειες μέχρι φυτικά υποκατάστατα κρέατος υπάρχουν πολλά που μπορεί να κάνει μια startup, για να ανταποκριθεί στις όλο και πιο εξεζητημένες προτιμήσεις των καταναλωτών.

Λογισμικό:  Η δημιουργία λογισμικού είναι ένας διαχρονικός τομέας. Η αυτοματοποίηση των δαπανηρών εσωτερικών διαδικασιών με νέους τρόπους δεν θα φύγει ποτέ από τη «μόδα».

Πέραν όμως των τομέων που βρίσκονται σε άνθιση, υπάρχουν και αυτοί που πλέον αποτελούν κατά κάποιο τρόπο «παρελθόν»:

Διαφήμιση: Η κυριαρχία των Google και Facebook δεν ευνοεί νέες επιχειρήσεις. Με τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που παρέχουν, λίγοι στο οικοσύστημα μπορούν να τις ανταγωνιστούν.

Analytics: Παραδόξως, και αυτή η κατηγορία έχει φτάσει στο peak της. Βέβαια, το πρόσφατο κύμα ενοποίησης (Tableau, Looker, Periscope) μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες για νέους επιχειρηματίες.

Social Media: Από το 2012 που το Facebook μπήκε στο Χρηματιστήριο, οι εταιρείες σταμάτησαν να δημιουργούν social media. Η ηγεμονία του Facebook μείωσε τα ποσοστά της δημιουργίας των κοινωνικών μέσων πάνω από 65%.

Πηγή: Startupper.gr