Σήμερα, που η παγκόσμια επιχειρηματική βιομηχανία έχει συρρικνωθεί αισθητά, είναι αναμφισβήτητα μεγάλο κατόρθωμα να υλοποιεί κανείς την ιδέα του και να δημιουργεί τη δική του startup επιχείρηση. Μια startup κρύβει συνήθως από πίσω της μεγάλα όνειρα, ιδέες, αυξανόμενους πόρους και σίγουρα ένα σχέδιο δράσης για να λάβει υπόσταση η κάθε εκκολαπτόμενη πλατφόρμα.
Αλλά για να ενδυναμώσεις την startup σου, πρέπει να δράσεις και δυνατά! Σε μια βιομηχανία που πλέον έχει ως βασικούς πυλώνες την ταχύτητα με την οποία γίνεται το καθετί και την επιρροή που ασκείται σε κοινό και καταναλωτές, πρέπει να λάβεις σωστά μέτρα με σκοπό να εγκαθιδρύσεις το brand name σου με μια υψηλή digital marketing στρατηγική. To digital marketing αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο και μπορεί να συντελέσει δυναμικά στην online παρουσία και την εμφάνιση της startup σου στο digital περιβάλλον.
Οποιεσδήποτε είναι οι κινήσεις που κάνεις με στόχο να χτίσεις με γερά θεμέλια την digital παρουσία σου, αποσκοπούν στο να ακουστεί σε ευρύτερο στάδιο το brand name σου. Όταν καταφέρεις να «ακουστείς» στο κοινό που στοχεύεις, τότε θα δεις να διαμορφώνονται θετικά τα αποτελέσματα των προσπαθειών σου. Με κάθε σιγουριά, ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να δημιουργήσεις μια ισχυρή παρουσία, είναι να χρησιμοποιήσεις ψηφιακά μέσα για να εκπληρώσεις τις ανάγκες του marketing που προκύπτουν.
Γι’ αυτό και στη συνέχεια του άρθρου θα βρεις 5 βασικά digital marketing tips, έτοιμα να “εκτοξεύσουν” την startup σου!
Αυτό που μετράει είναι το κοινό σου. Γι΄ αυτό και το κοινό σου πρέπει να έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί με το brand name σου, τις αρχές που προωθείς, το προϊόν που έχεις δημιουργήσει. Σχεδίασε προσεκτικά την digital marketing στρατηγική σου για να βρεις αυτό που λειτουργεί σωστά για το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Με λίγα λόγια, να χτίσεις μια σχέση με διάρκεια στο χρόνο και συνοχή, μεταξύ της εταιρίας σου και του κοινού σου. Σίγουρα, το κοινό είναι πιο δεκτικό όταν προσφέρεις ένα μοναδικό user experience και ένα συμβατό με αυτό brand value.
Το user experience μπορεί να γίνει αποτελεσματικό κυρίως μέσω του περιεχομένου που δημιουργείς και παρέχεις. Κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού σου και πρόσφερε γνώση και περιεχόμενο που ενημερώνει αλλά ταυτόχρονα δίνει έμπνευση σε αυτόν που έρχεται σε επαφή μαζί του. Και μην ξεχνάς να χτίσεις κανάλια επικοινωνίας μεταξύ της εταιρίας σου και του κοινού σου, έτσι ώστε να ενδυναμώνεις συστηματικά το brand voice σου.
Το κλειδί για ένα εξαιρετικό user experience; Η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου, η εύχρηστη και έξυπνη πλοήγηση στη σελίδα σου, chatbots που βοηθούν άμεσα στην επικοινωνία, και φυσικά η απλότητα και ο τόνος του περιεχομένου σου.
Παράλληλα, χρειάζεται να αναπτύξεις μια στρατηγική αφιερωμένη στη διαχείριση και τη σύνδεση με τους πελάτες σου. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική σαν και αυτή θα σε καθοδηγήσει στη διαχείριση ερωτημάτων ή παραπόνων που θα λαμβάνεις συχνά από τους πελάτες της startup σου. Επιπλέον, κατά τον τρόπο αυτόν θα έχεις τη δυνατότητα να λαμβάνεις σωστό feedback και αντιδράσεις, πράγματα άκρως χρήσιμα για να βελτιώσεις τόσο το brand σου όσο και τη σύνδεση που χτίζεις με τους πελάτες σου. Έτσι και οι ίδιοι θα νιώθουν ότι αποτελούν βασικό τμήμα του brand community που θεμελιώνεις.
Ένας απλός αλλά πολύ βοηθητικός τρόπος για να το πετύχεις αυτό είναι, για παράδειγμα, η δημιουργία μιας σειράς FAQs μέσω των οποίων μπορείς άμεσα και εύκολα να απαντάς στα ερωτήματα του κοινού σου και των πελατών σου.
Είναι σημαντικό να επενδύσεις σε μια σταθερή content marketing στρατηγική η οποία θα σε «ενώνει» με το κοινό σου. Δημιούργησε περιεχόμενο που θα είναι σίγουρα ξεχωριστό και φρέσκο, καθώς θα έχει βασικό αντίκτυπο στην αγορά που στοχεύεις. Η έννοια του content καθίσταται απαραίτητη, καθώς μέσω του περιεχομένου σου μπορείς να δώσεις κάτι χρήσιμο στους δυνητικούς σου πελάτες. Ένα εξαιρετικά διαμορφωμένο περιεχόμενο είναι ικανό να αυξήσει το organic traffic και να βελτιώσει αισθητά τα rankings των μηχανών αναζήτησης.
Το κοινό σου ζητά περιεχόμενο το οποίο αντικατοπτρίζει την αξία του προϊόντος σου. Σύμφωνα με τον Jeff Bulla, πρέπει να χρησιμοποιείς τον κανόνα του 80/20 όσον αφορά τη δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου.
Μπες στο νόημα! Το 80% του περιεχομένου σου δεν πρέπει να αντιστοιχεί στο προϊόν ή τις υπηρεσίες σου. Αντίθετα, το μεγαλύτερο ποσοστό ανήκει στην ανάπτυξη εμπιστοσύνης και στις σχέσεις που χτίζεις έτσι ώστε να γίνει γνωστό το brand σου. Παράλληλα, το υπόλοιπο 20% των δημοσιεύσεών σου μπορεί να συσχετιστεί με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, για παράδειγμα το λανσάρισμα νέων προϊόντων, εκπτώσεις ή προσφορές, free trials κλπ.
Φυσικά δεν πρέπει να παραλειφθεί και το marketing μέσω μηνυμάτων. O Neil Patel απέδειξε πως η Facebook Messenger marketing καμπάνια προσδίδει μια νέα είσοδο στο αποτελεσματικό digital marketing. Το κοινό φαίνεται να ακολουθεί πιο εύκολα ένα link που έχει σταλεί μέσω του Facebook Messenger, από ότι θα ακολουθούσε ένα link που θα του έχει σταλεί μέσω μιας καμπάνιας e-mail marketing. Σημειώνεται ξανά πως το περιεχόμενο που δημιουργείς και το μέσο με το οποίο επιλέγεις να το διαδόσεις, θα επηρεάσει με τον θετικότερο τρόπο την ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Μπορείς να μπεις εδώ για να μάθεις περισσότερα για τα Facebook Messenger bots.
Η online ταυτότητα και η online παρουσία σου ξεκινά αναμφίβολα με το website και τα social media pages που δημιουργείς. Μέσω αυτών, μπορείς να συνδεθείς με το κοινό σου και να επικοινωνήσεις τα μηνύματά σου με δυναμικό περιεχόμενο που θα παρουσιάζεις στις πλατφόρμες των social media.
Λογικά, ως startup επιχείρηση, το πρώτο πράγμα με το οποίο θα «καταπιάστηκες» ήταν πιθανώς μια ενεργή social media στρατηγική. Σίγουρα έχεις καταλάβει πως στη βιομηχανία αυτή τα social media αποτελούν κλειδί για να εγκαθιδρύσεις το brand awareness και το brand value σου. Για παράδειγμα, εφαρμογές όπως το Instagramγίνονται διάσημα μέρα με τη μέρα και αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο για να συνδέσεις το κοινό σου με το brand name σου.
Το μυστικό της επιτυχίας είναι απλό! Να είσαι σταθερός και συνεπής όσον αφορά τη social media στρατηγική που σχεδιάζεις. Ένα καλά σχεδιασμένο πλάνο μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στο brand awareness, στο lead generation, και φυσικά, να επιφέρει καλύτερο search engine ranking. Και ένα ακόμα θετικό στοιχείο που προσφέρουν τα social media, το οποίο κάθε startup μπορεί να εκμεταλλευτεί, είναι το Influencer Marketing. Βρες ποιος θα ήταν ιδανικός να γίνει ο influencer ή ακόμα και ο ambassador του brand σου, έλα σε επαφή μαζί του και δες πως μπορεί να σε βοηθήσει στο να χτίσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου.
Τα videos αποτελούν ίσως την πιο άμεση και «ζωντανή» μέθοδο για να επικοινωνήσεις εκτενώς τα μηνύματά σου. Πέραν από το YouTube, έχε στο νου σου το Facebook Live, τα Instagram Stories ακόμα και τα live του YouTube, για να χτίσεις αμεσότητα και συχνότερη επαφή με το κοινό σου.
Webinars, tutorials, Q&As σε real time είναι κάποια από τα αυτά που μπορείς να φτιάξεις για το κοινό του brand σου, δείχνοντάς του ότι είσαι ανά πάσα στιγμή εκεί γι’ αυτό.
Ίσως το πιο σημαντικό από όλα, είναι να επενδύσεις σε μια αξιόπιστη SEO λύση. Με το να διεξάγεις ένα SEO έλεγχο, μπορείς να διαπιστώσεις τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλοεπιδρούν με την ιστοσελίδα σου και τα social media σου. Σου δίνεται η δυνατότητα να εξετάσεις κάθε πτυχή της ιστοσελίδας σου, να οργανώσεις τη βελτιστοποίησή της και να «χτίσεις» ένα ισχυρό link building έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη προβολή στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Για παράδειγμα, σε μια από τις εξαιρετικά σημαντικές ενημερώσεις της Google, οι ιστότοποι που δεν ανταποκρίνονται στις διάφορες ψηφιακές συσκευές δεν θα εμφανίζονται συνολικά στην αναζήτηση, ανεξάρτητα από τα μέτρα SEO τους!
Μια σωστά δομημένη digital marketing στρατηγική μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης στην επιχειρηματική προβολή σου, καθώς συνδέει το καταναλωτικό κοινό με την επιχείρηση σε πραγματικό χρόνο και φυσικά με πιο άμεσο τρόπο. Παράλληλα, θα προσελκύσει το σωστό είδος καταναλωτή στην επιχείρησή σου και θα εξασφαλίσει την επιβίωση του brand στους απίστευτα γρήγορους ρυθμούς που χαρακτηρίζουν την παγκόσμια επιχειρηματική βιομηχανία.