Τα τελευταία χρόνια η χρήση smartphone έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τα desktops / laptops. Πλοηγούμαστε, κάνουμε αγορές, ενημερωνόμαστε. Όλοι έχουμε κατεβάσει μια σειρά από εφαρμογές τις οποίες χρησιμοποιούμε περισσότερο ή λιγότερο.
Για να κάνεις Growth για τα mobile apps χρειάζεται να παρακολουθείς 2 βασικά KPIs. Το πρώτο είναι και το προφανές και έχει να κάνει με τα app installs. Πόσα app κατεβαίνουν, τι CPI (cost per install) έχουμε. Υπάρχει όμως και ένα δεύτερο KPI εξίσου σημαντικό που ο κόσμος το αγνοεί. Δεν αρκεί να κάνουμε download ένα app, πρέπει και να το χρησιμοποιούμε.
Όλοι μας έχουμε κατεβάσει κάποια app που δεν τα έχουμε χρησιμοποιήσει ποτέ και καταλήξαμε να τα σβήνουμε για να υπάρχει χώρος. Το δεύτερο KPI λοιπόν έχει να κάνει με το Retention του χρήστη και ουσιαστικά είναι το Cohort Analysis κάποιων βασικών metrics. Πόσοι χρησιμοποιούν τελικά την εφαρμογή; Πόσες φορές ο χρήστης χρησιμοποιεί την εφαρμογή; Στις πόσες μέρες ο μέσος χρήστης διαγράφει την εφαρμογή μας; Όπως είναι κατανοητό αυτά τα στοιχεία μας βοηθάνε να υπολογίσουμε το Lifetime Value ενός χρήστη και η βελτιστοποίηση τους είναι βασικό κομμάτι για το Growth της εταιρείας, καθώς είναι αρκετά οικονομικότερο να κρατήσεις ενεργό κάποιον που έχει κατεβάσει το app σου, από το να έχεις συνέχεια νέα downloads. Ο συνδυασμός των 2 KPIs μαζί με κάποια άλλα που θα προκύπτουν από τις ανάγκες της εταιρείας, πρέπει να δημιουργήσουν το North Star Metric, δηλαδή το Metric εκείνο που θα κάνουν focus όλες οι Growth ενέργειες.
Για παράδειγμα η Uber έπρεπε να βρει ένα North Star Metric που να συνδυάζει App Installs, Retention και εγγραφές οδηγών στην πλατφόρμα. Τελικά κατέληξαν ότι το North Star Metric θα ήταν τα rides/week κάτι το οποίο μοιάζει αρκετά προφανές τώρα, αλλά τους πήρε αρκετό καιρό μέχρι να καταλήξουν.
facebook.com