Social media: Συμβουλές για σωστή εταιρική χρήση

    Από: Startup Team

Κάθε brand που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να διατηρεί ενεργή παρουσία στα social mediaκαι να επιδιώκει διάδραση με το κοινό του. Για να κατακτήσετε την τέχνη των social media, θα πρέπει να δουλεύετε μεθοδικά, με συγκεκριμένο πρόγραμμα αναρτήσεων και προσαρμοσμένο ύφος, ώστε να εδραιώσετε την ταυτότητα της επιχείρησής σας. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να κάνετε σωστή εταιρική χρήση, η οποία απαιτεί στοχευμένες ενέργειες. Στο σημερινό άρθρο συγκεντρώσαμε πέντε βασικές αρχές που πρέπει να ενσωματώσετε στη social mediaστρατηγική σας, ώστε να χτίσετε σωστά το business profile σας.

  1. Business profile vs. Personal profile

Τα social media αποτελούν κανάλια που δίνουν έμφαση στην ανθρώπινη εμπειρία. Ακόμα κι αν εκπροσωπείτε την εταιρεία σας πίσω από ένα profile, θα πρέπει να δίνετε την εντύπωση ότι οι χρήστες αλληλεπιδρούν με έναν πραγματικό άνθρωπο. Αποφύγετε το ξύλινο ύφος, τα αυτόματα μηνύματα και την απρόσωπη επικοινωνία. Προσοχή όμως μην οδηγηθείτε στο αντίθετο άκρο! Η υπερβολική αμεσότητα κάνει την επιχείρησή σας να φαίνεται αφερέγγυα, μη επαγγελματική και πολλές φορές υπάρχει κίνδυνος να εκτεθείτε δημόσια. Επομένως, κάθε φορά που κάνετε εταιρική χρήση των social media, θα πρέπει να προωθείτε με φυσικό τρόπο τα συμφέροντα της επιχείρησής σας, παραμένοντας ανθρώπινοι στην επικοινωνία σας, χωρίς όμως να το παρακάνετε!

  1. Αξιοποιήστε κάθε δυνατότητα

Αναμφισβήτητα, η εποχή στην οποία ζούμε είναι ψηφιακή και απαιτεί την ευθυγράμμιση μιας επιχείρησης με τα νέα δεδομένα. Τα social media προσφέρουν απεριόριστες δυνατότητες διάδρασης με το κοινό σας. Μοιραστείτε στιγμιότυπα από τον χώρο εργασίας σας στο Instagram, για να κάνετε το προφίλ σας πιο φιλικό. Ενημερώστε το κοινό μέσω Facebook για τη συμμετοχή σας σε κάποιο σημαντικό συνέδριο. Παρουσιάστε τo νέο project σας στο Linkedin και παρακινήστε τους χρήστες να το στηρίξουν. Να θυμάστε πως μια επιχείρηση χωρίς social media ή με ελλιπή χρήση αυτών δίνει την εντύπωση μιας επιχείρησης – φάντασμα.

  1. Βρείτε την ταυτότητά σας

Κατά καιρούς διαπιστώνουμε πως πολλές εταιρείες υποπίπτουν σε ένα μεγάλο σφάλμα : δεν έχουν social ταυτότητα. Πιο συγκεκριμένα, μιμούνται την παρουσία και τα posts ανταγωνιστών τους, με αποτέλεσμα να περνούν απαρατήρητες στον digital κόσμο. Εάν θέλετε να κάνετε σωστή εταιρική χρήση των social media , θα πρέπει να είστε αυθεντικοί. Αυθεντικότητα σημαίνει οι χρήστες να βλέπουν μία ανάρτηση και να αντιλαμβάνονται κατευθείαν ότι προέρχεται από την εταιρεία σας. Σημαίνει επίσης να διοχετεύετε τον δικό σας χαρακτήρα σε κάθε post, χτίζοντας το προσωπικό σας στυλ. Οι εικόνες, το ύφος των κειμένων ακόμα και τα hashtags μπορούν να σας βοηθήσουν να το πετύχετε.

  1. Παρατηρήστε το κοινό σας

Κανείς δεν σας ακολουθεί τυχαία. Πίσω από τον αριθμό των ακολούθων σας, υπάρχουν μονάδες που περιμένουν από εσάς τακτικές αναρτήσεις και ποιοτικό περιεχόμενο. Μην αμελείτε λοιπόν να παρατηρείτε τακτικά το κοινό σας τόσο σε μακροεπίπεδο (σύνολο ακολούθων) όσο και σε μικροεπίπεδο (κάθε άτομο ξεχωριστά).  Αφιερώστε χρόνο για να εντοπίσετε το περιεχόμενο που παρουσιάζει μεγαλύτερο conversion rate και επενδύστε περισσότερο σε αυτό. Τα σχόλια, οι κριτικές και τα analytics αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για να διαχειριστείτε εταιρικά τα social media!

  1. Διασκεδάστε το!

Τα Marketing plans, η έρευνα και η προσοχή στην τελειότητα πίσω από κάθε post πολλές φορές μας κάνουν να ξεχνάμε το αυτονόητο: τα social media δημιουργήθηκαν για να μας διασκεδάζουν! Ξεκινήστε λοιπόν να τα αντιμετωπίζετε με θετική διάθεση, η οποία να βγαίνει προς τα έξω! Σχεδιάστε τις αναρτήσεις του μήνα, ενσωματώνοντας  χαρούμενα posts και inspirational quotes.

Να έχετε πάντα στο νου σας ότι οι χρήστες επιλέγουν να μπαίνουν στα social media, γιατί ενημερώνονται και διασκεδάζουν ταυτόχρονα σε αυτά. Και αυτοί ακριβώς θα πρέπει να είναι και οι στόχοι σας, κάθε φορά που σχεδιάζετε την επόμενη Social Media Marketing καμπάνια της εταιρείας σας.

Διαβάστε επίσης: 10 συμβουλές για σωστή χρήση του Instagram (Business version) | Infographic

Συμπέρασμα

Τι είναι αυτό λοιπόν που κάνει μία επιχείρηση διάσημη στα social media; Η συνέπεια των αναρτήσεων είναι σίγουρα ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, όπως το ίδιο σημαντικά είναι το είδος και το ύφος του περιεχομένου που αναρτάτε. Επειδή λοιπόν η εταιρική χρήση των social media είναι αρκετά κρίσιμη σήμερα για τη δημοτικότητα της επιχείρησής σας, βρισκόμαστε στη διάθεσή σας, για να σας κατευθύνουμε με τη δημιουργία και τον προγραμματισμό των posts σας. Kαι μην ξεχνάτε: επισκεφθείτε τα social media της Develop Greece, για να πάρετε ιδέες και έμπνευση!