Η προσέγγιση του σύγχρονου καταναλωτή είναι ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερες εταιρείες σήμερα. Ποιο είναι το ιδανικό κανάλι επικοινωνίας; Τι είδους content αποφέρει μεγαλύτερο engagement; Σε ποια marketing στρατηγική αξίζει να επενδύσω; Όλες οι παραπάνω ερωτήσεις έχουν αφετηρία το brand και τα μέσα απεύθυνσής του. Στο σημερινό άρθρο, θα αλλάξουμε εστίαση και θα δώσουμε έμφαση στον καταναλωτή, παρουσιάζοντας τον τρόπο προσέγγισής του. Ας δούμε μαζί ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Empowered Customer.
Αν στο παρελθόν ο καταναλωτής ήταν παθητικός, σήμερα είναι πιο ενεργός από ποτέ. Ο Empowered Customer δεν περιμένει τη διαφήμιση, για να γνωρίσει ένα προϊόν. Αντίθετα, κατέχει τον έλεγχο ολόκληρης της αγοραστικής διαδικασίας: αποθηκεύει σε wishlists τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, ενημερώνεται για τις προσφορές έγκαιρα, μπορεί να επιστρέψει ένα προϊόν που δεν τον ικανοποιεί και, κυρίως, έχει πρόσβαση στο crowd intelligence, δηλαδή στη γνώμη άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη δοκιμάσει το προϊόν.
Η σχέση του σύγχρονου καταναλωτή με τις mobile συσκευές είναι καθοριστική. Θα λέγαμε πως ζούμε κυριολεκτικά μαζί με την κινητή συσκευή μας, η οποία αποτελεί ένα ανοιχτό παράθυρο προς την ενημέρωση, τη γνώση, την επικοινωνία και τις αγορές. Πρόκειται για ένα είδος προσωπικού βοηθού ή καλύτερα γραμματέα που συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων. Οφείλετε, λοιπόν, να λάβετε υπόψη σας τον mobile παράγοντα σε κάθε σας κίνηση: Διαθέτει responsive design το website σας; Είναι mobile friendly η Εmail Μarketing καμπάνια σας; Για τον Empowered Customer τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά.
Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν περιορίζεται στην τοπική αγορά. Με την ανάπτυξη του e-commerce, η εμπιστοσύνη του στις ηλεκτρονικές συναλλαγές σταδιακά εδραιώνεται, με αποτέλεσμα να επιλέγει όλο και πιο συχνά eshops, για να πραγματοποιήσει τις αγορές του. Η παγκόσμια online αγορά ανοίγει τα σύνορα και συνδέει τον σύγχρονο καταναλωτή με αγοραστικές κοινότητες στο εξωτερικό, προσφέροντάς του απεριόριστες δυνατότητες εξυπηρέτησης. Ο Empowered Customer είναι πολίτης του κόσμου και με αυτήν την ιδιότητα θα πρέπει να σκιαγραφούμε την buyer persona του.
Γίνεται, λοιπόν, φανερό πως ο νέος τύπος καταναλωτή είναι προνομιούχος και διαθέτει δυνατότητες που στο παρελθόν δεν θα μπορούσε να αντιληφθεί. Για να τον προσεγγίσετε αποτελεσματικά, θα πρέπει να εστιάσετε σε τέσσερις σταθμούς.
1.Επιλέξτε τη σωστή πλατφόρμα επικοινωνίας
Τα Social Media σήμερα επηρεάζουν τις αγοραστικές επιλογές μας περισσότερο από κάθε άλλο μέσο επικοινωνίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να προωθήσετε το προϊόν σας σε κάθε ένα ξεχωριστά, ώστε να στοχεύσετε σε περισσότερες κοινότητες πελατών. Κάτι τέτοιο αφενός θα ήταν τρομερά ζημιογόνο για μια επιχείρηση, αφετέρου δεν θα είχε και τα επιθυμητά αποτελέσματα, καθώς δεν εξυπηρετούν όλα τα μέσα τον ίδιο σκοπό. Επιλέξτε λοιπόν την πλατφόρμα, στην οποία το κοινό σας δραστηριοποιείται περισσότερο.
2.Εξατομικεύστε το content που παρέχετε
Οι αναγνώστες μας γνωρίζουν καλά πως η παροχή εξατομικευμένης εμπειρίας ή αλλιώς το Personalized Customer Experience αποτελεί τον νέο τρόπο πώλησης. Το περιεχόμενο που παρέχετε θα πρέπει να είναι customer-oriented, να βασίζεται δηλαδή στις ιδιαίτερες ανάγκες και προτιμήσεις του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά. Σε αυτό, θα σας βοηθήσει τόσο το crowd intelligence που αναφέραμε παραπάνω όσο και το personalized marketing που αξιοποιεί την cookie–based τεχνολογία. Να θυμάστε πως o Empowered Customer περιμένει από εσάς να εξατομικεύσετε την εμπειρία που του προσφέρετε online και offline.
3.Αξιολογήστε τα αποτελέσματα
Πώς μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το περιεχόμενό σας αποδίδει; Μα, φυσικά, αξιοποιώντας τα Analytics. Αν και έχουμε επισημάνει πολλές φορές στο παρελθόν τη σημασία τους, σήμερα θα υπογραμμίσουμε την προσφορά τους στην προσέγγιση του σύγχρονου καταναλωτή. Τα Analytics παρουσιάζουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά του χρήστη μέσα στο website σας ή τις καμπάνιες που σχεδιάζετε στα social media. Μπορεί λοιπόν ο σύγχρονος καταναλωτής να κατέχει τον έλεγχο της αγοραστικής διαδικασίας, τα analytics όμως αποτελούν τον δικό σας τρόπο, για να αξιολογήσετε τις προτιμήσεις του.
4.Θέστε στόχο το engagement
Εάν πρέπει να θέσετε έναν πρωταρχικό στόχο στη marketing στρατηγική σας, θυμηθείτε να έχετε την ενίσχυση του engagement rate στην κορυφή των προτεραιοτήτων σας. Η διάδραση με το κοινό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για κάθε brand που επιθυμεί να αναπτυχθεί, με δεδομένο ότι κάθε ακόλουθος αποτελεί και έναν υποψήφιο πελάτη. Αφού καθορίσετε πρώτα τα επιθυμητά touchpoints, εμπλέξτε τον καταναλωτή προσωπικά στην εμπειρία που του προσφέρετε. Με τον τρόπο αυτό, η προσέγγιση του Empowered Customer θα επιτευχθεί με επιτυχία.
Διαβάστε επίσης: Τελειοποιήστε τα sale skills σας με 10 απλές κινήσεις
Η μετατόπιση του ελέγχου της αγοραστικής διαδικασίας από το brand στον καταναλωτή αποτελεί μία κομβική αλλαγή που προέκυψε σταδιακά λόγω της ανάπτυξης του e-commerce. Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν κινείται μόνος του, αντίθετα έχει την υποστήριξη όλων των άλλων empowered customers που μοιράζονται τις εμπειρίες τους δημόσια και ταυτόχρονα δίνουν ώθηση στα brands να βελτιστοποιούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Εσείς αυτό που έχετε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε με προσοχή το προσφερόμενο feedback και να είστε δεκτικοί σε τολμηρές αλλαγές!