Το μάρκετινγκ είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Εξελίσσεται συνεχώς και ένας δραστήριος επιχειρηματίας πρέπει να παρακολουθεί από κοντινή απόσταση αυτή την εξέλιξη ώστε να είναι έτοιμος να την υιοθετήσει, να την προσαρμόσει και να την αξιοποιήσει στην επιχείρησή του. Νέες τάσεις λοιπόν στο μάρκετινγκ και για τη χρονιά του 2018. Πάρτε μία καλή πρώτη γεύση και προετοιμαστείτε σωστά!
Πολύπλευρη εξυπηρέτηση πελατών
Θα λέγαμε χαριτολογώντας πως τα ενδεικτικά λαμπάκια στα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης πελατών, σβήνουν το ένα μετά το άλλο, δίνοντας της θέση τους στα κόκκινα μπαλονάκια των ειδοποιήσεων του Facebook. Οι καιροί αλλάζουν. Το ίδιο και τα μέσα που πρέπει να αξιοποιεί μία σύγχρονη επιχείρηση ώστε να επικοινωνεί και εξυπηρετεί τους πελάτες της. Δώστε βάρος στην εξυπηρέτηση των πελατών σας μετατρέποντας τα social media που τόσο αγαπούν, σε εργαλεία άμεσης ανταπόκρισης και διευθέτησης των αιτημάτων που σας απευθύνουν. Απαντήστε και επιλύστε ζητήματα και απορίες των πελατών σας μέσα από την αμεσότητα της online επικοινωνίας και σε πραγματικό χρόνο!
Περιεχόμενο με περιεχόμενο
Το περιεχόμενο ή αλλιώς content συνεχίζει να αποτελεί και για τη νέα χρονιά την αιχμή του δόρατος για το μάρκετινγκ κάθε επιχείρησης που θέλει ουσιαστική αλληλεπίδραση με τους πελάτες της, μετουσιώνοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει, σε εμπειρίες για τους τελικούς καταναλωτές. Η ειδοποιός διαφορά από τη μέχρι τώρα αξιοποίηση του περιεχομένου, έγκειται στον τρόπο με τον οποίο αυτό διαμορφώνεται αλλά και προωθείται μέσα από τους σύγχρονους δίαυλους επικοινωνίας (ιστοσελίδες, social media κτλ). Ο τρόπος αυτός επιτάσσει λιτότητα και περιεκτικότητα! Με απλά λόγια γράψτε λιγότερα αλλά πολύ πιο ουσιώδη και δυναμικά, διαμοιράζοντας το συμπυκνωμένο πλέον περιεχόμενο της επιχείρησής σας, σε ακόμη περισσότερα κανάλια επικοινωνίας (Linkedin, Instagram, κτλ).
Προσωποποιημένο μάρκετινγκ
Το 2017 ισχυροποιήθηκε όσο ποτέ στη συνείδηση των επιχειρηματιών, η αναγκαιότητα για την ύπαρξη ενός πλάνου μάρκετινγκ που θα αποτελείται από προσωποποιημένες ενέργειες επικοινωνίας και προώθησης. Όπως έχω γράψει και κατά το παρελθόν, στις μέρες μας, το μη προσωποποιημένο μάρκετινγκ δεν είναι μάρκετινγκ! Οι όροι της σύγχρονης αγοράς έχουν διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε πλέον να αποτελεί αδιαπραγμάτευτο δεδομένο για μία επιχείρηση, το να γνωρίζει εις βάθος το κοινό που απευθύνεται. Μόνο έτσι μπορεί με στοχευμένες ενέργειες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες των πελατών της, να κερδίσει την προτίμησή τους. Γι΄ αυτό και συμβουλεύω τους επιχειρηματίες να γνωρίσουν όσο καλύτερα μπορούν το κοινό που απευθύνεται η επιχείρησή τους!
Mobile Μάρκετινγκ. Ο φίλος από τα παλιά, επιστρέφει!
Αρκετά πριν από την άφιξη των smartphones στη ζωή μας, δεχόμασταν καθημερινά ένα βομβαρδισμό από διαφημιστικά και προωθητικά sms που συχνά μας οδηγούσε στο να τα διαγράφουμε λόγο περιορισμένου χώρους αποθήκευσης, στα τότε κινητά μας τηλέφωνα. Τα χρόνια πέρασαν, οι συσκευές κινητής τηλεφωνίας εξελίχθηκαν και το 2018 δείχνει πως θα είναι το έτος όπου το μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών θα βρεθεί στο επίκεντρο όλων των ενεργειών μίας επιχείρησης. Ασφαλώς δεν αναφέρομαι μόνο σε απλά sms, αλλά σε όλες εκείνες τις πραγματικά μοναδικές δυνατότητες μάρκετινγκ που μπορούν προσφέρουν σε κάθε επιχείρηση, τα smartphones και τα tablets. Καμία επιχείρηση που επιδιώκει να έχει το δικό της μερίδιο στην αγορά δεν μπορεί να απέχει από το συγκεκριμένο τρόπο προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών της, καλλιεργώντας παράλληλα μια τόσο έντονα προσωποποιημένη επικοινωνία, με τους εν ενεργεία αλλά και το κυριότερο, με τους εν δυνάμει πελάτες της.
Λίγες μέρες μας χωρίζουν από την έλευση της νέας χρονιάς και ήδη οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε πυρετό προετοιμασιών για τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουν για το μάρκετινγκ της επιχείρησής τους. Σας συμβουλεύω να κάνετε το ίδιο καθώς ο χρόνος περνάει πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι νομίζετε. Γι’ αυτό λοιπόν σχεδιάστε προσεκτικά τη στρατηγική σας, αντλήστε όλα τα χρήσιμα συμπεράσματα που σας προσέφερε το 2017 και προετοιμαστείτε για τη νέα χρονιά, εντάσσοντας στα πλάνα σας κάποιες από τις κατευθύνσεις που σας προανέφερα. Θα δείτε πως μόνο κερδισμένοι θα βγείτε!
Θέμης Σαρανταένας
Certified Senior Marketing Consultant