Όπως ήδη θα γνωρίζετε, τα Google Analytics μας δίνουν ένα πολύ σημαντικό engagement metric (session duration), που αφορά στο χρόνο που κάποιος επισκέπτης παραμένει στο website μας.
Υπάρχει μία ιδιομορφία στο πώς όμως, στην πραγματικότητα, μετριέται αυτός ο χρόνος.
Το συνολικό Session Duration θα είναι: 10 λεπτά
Αυτό συμβαίνει γιατί τα Google Analytics δεν έχουν την δυνατότητα να μετρήσουν τον χρόνο παραμονής στην τελευταία σελίδα της επίσκεψης ενός χρήστης.
Θα έχετε παρατηρήσει αρκετές φορές, κάποιες σελίδες σας, ενώ έχουν pageviews να μην έχουν time on page γιατί έχουν bounce rate 100% (Παράδειγμα: take.ms/2wStL). Δηλαδή οι χρήστες ήρθαν, δεν πήγαν σε άλλη σελίδα, και έφυγαν. Το bounce rate 100% δε σημαίνει ότι δεν διάβασαν το περιεχόμενο της σελίδας. Μπορεί να κάθισαν 10’, 20’, 30’. Πράγμα που δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή.
Αν θέλετε να μετρήσετε τον πραγματικό χρόνο (ή μάλλον, πολύ κοντά στον πραγματικό χρόνο) που κάποιος παραμένει στο website, μπορείτε να το κάνετε με ένα απλό event μέσω tag manager.
Δημιουργούμε ένα καινούργιο trigger στο Google Tag Manager, και επιλέγουμε “timer” σαν trigger type. take.ms/RERHX
Επιλέγουμε τον επιθυμητό χρόνο στον οποίο θα θέλαμε να ενεργοποιείται το event, και το ανώτατο όριο των φορών που θέλουμε να τρέξει. Επίσης, επιλέγουμε να εκτελείται και σε όλες τις σελίδες του website μας. Και κάνουμε Save. take.ms/oFzlt
Φτιάχνουμε ένα καινούριο tag, επιλέγουμε Google Analytics Universal και στη συνέχεια “event”. Αφού συμπληρώσουμε τις παραμέτρους του event, επιλέγουμε σαν trigger το timer που δημιουργήσαμε πριν από λίγο. take.ms/8XMOf
Πλέον, κάθε χρήστης που μπαίνει στο website μας, θα ενεργοποιεί ένα event όταν κάθεται πάνω από 5 δευτερόλεπτα.
Να έχετε στο μυαλό σας, ότι αυτό θα μειώσει πάρα πολύ το Bounce Rate και πλέον σαν bounced users θεωρούνται αυτοί που φεύγουν από το website σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα (με βάση το event που στήσαμε προηγουμένως).
Είστε έτοιμοι