Ξέρω ότι είναι δύσκολο και συνάμα παράξενο σε μια εποχή όπου το marketing δουλεύει σε διαστημικούς ρυθμούς να δεχθείς πως το old school marketing δουλεύεται ακόμα, αλλά θα σε βάλω σε σκέψεις. Όχι μόνο δουλεύεται αλλά φέρνει και τα απαιτούμενα αποτελέσματα! Φαντάσου ένα υπερσύγχρονο αυτοκίνητο νέας γενιάς με εργοστασιακή τελική ταχύτητα 400km/h. Τώρα σκέψου ότι αυτό το project έχει ακόμα ρόδες και τιμόνι. Σίγουρα όχι τα ίδια με πριν 20 χρόνια, όμως βασισμένα στην ίδια λογική.
Όπως στο αυτοκίνητο έτσι και στο marketing δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με ακρίβεια το πότε θα αλλάξουν εντελώς τα δεδομένα, αλλά μπορούμε να κάνουμε μια σχετική εκτίμηση. Παρακάτω θα αναφέρω κάποια από τα στοιχεία εκείνα που ακόμα αποδίδουν, με άγνωστο το πότε θα σταματήσουν να το κάνουν αυτό.
Τα διαφημιστικά δώρα είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα μιας τεχνικής marketing που δουλεύει απο τότε που ανακαλύφθηκε το εμπόριο στην ανταλλακτική του μορφή. «Ευκαριστώ που αγκοράζει συνέκεια απο εμένα, εγκώ κάνει ντώρο και σανντάλια γκια τα πιντιά σου», πιθανόν να έλεγε ένας έμπορος της τότε εποχής, που μοιάζει με το «Σας ευχαριστούμε πολύ για την προτίμηση που μας δείχνετε, γι’ αυτό κι εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας, χαρίζοντάς σας “σανντάλια γκια τα πιντιά σου”» που θα έλεγε μια εταιρία του σήμερα.
Catchy φράσεις πιάνοντας τον παλμό της σύγχρονης πραγματικότητας και ψιθυρίζοντας κάτι sexy στο αυτί του καταναλωτή, είναι μια παλιά και πολύ πετυχημένη συνταγή. ΟΚ, όχι τόσο πετυχημένη όσο τα σουτζουκάκια της γιαγιάς μου αλλά whatever! Αυτές οι φράσεις έχουν την τάση να κολλάνε και να περιστρέφονται στο κεφάλι σου όλη την ημέρα. Τις σιγοτραγουδάς στο μετρό και το καταλαβαίνεις μόνο όταν σε σκουντήξει ο διπλανός γιατί τον ενοχλείς. Παίξε μ’αυτές και δε θα χάσεις!
Είναι σαν να σε βλέπω. Είσαι έτοιμος να με πιάσεις από το γιακά αλλά gimme a minute να εξηγηθώ. Σου έχω άλλο ένα. Για παράδειγμα την αποστολή έντυπων προσφορών και καταλόγων και και… Αστειεύομαι (σχεδόν)! Εννοείται πως πλέον τα έντυπα χρησιμοποιούνται από ελάχιστα έως καθόλου και μοιάζουν εντελώς παρωχημένα, όμως σε μια πιο εκσυγχρονισμένη μορφή τους είναι ιδιαιτέρως αποτελεσματικά. NEWSLETTERS etc. αναφώνησε και όλοι εμβρόντητοι είπαν με μια φωνή «μμμμμάλιστα…οοοοκ!». Αντί λοιπόν να χρησιμοποιούμε τη φυσική διεύθυνση του καταναλωτή, χρησιμοποιούμε την ηλεκτρονική. Ένα ακόμα θετικό είναι πως στα newsletters ο καταναλωτής μπορεί να χρησιμοποιήσει το κουμπάκι που γράφει unsubscribe και δεν χρειάζεται να θυροκολλήσει αφίσα που να γράφει με επιτακτικό ύφος «ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΠΛΑΣΙΕ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ ΦΥΛΛΑΔΙΩΝ». Με αυτό τον τρόπο γλιτώνουμε και spamάρισμα του καταναλωτή και την κακή αλληλεπίδρασή μας μαζί του.
Και κάπου εδώ τελειώνει το άρθρο αυτό με την εξής παρατήρηση. Για να συμβούν όλα τα παραπάνω με τη ζητούμενη αποτελεσματικότητα, σίγουρα η βοήθεια κάποιου με το know how είναι απαραίτητη. Η oldschoolιά είναι πολύ καλή αλλά χρειάζεται και ο σωστός Hipster Neanderthal με laptop και μεταξωτά εσώρουχα ώστε να γίνει δουλίτσα.
Αυτά από εμένα καλοί μου marketers!
Σύντομα ξανά κοντά σας…