Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων σήμερα, κάθε φορά που αναζητούν τρόπους για να βελτιώσουν τις Content Marketing πρακτικές τους, ανατρέχουν σε πηγές και υλικό σχετικό με το Marketing. Σε προηγούμενα άρθρα, αναλύσαμε διεξοδικά θεματικές που καλύπτουν το Inbound Marketing και τη δυναμική του και μοιραστήκαμε μαζί σας έξυπνα tips που επηρεάζουν τη ψυχολογία των πελατών. Στο παρόν άρθρο, φιλοδοξούμε να σας προτείνουμε κάτι καινούριο αξιοποιώντας τα πορίσματα της Νευρολογίας. Θα αναλύσουμε τις επιλογές του κοινού με βάση τις πληροφορίες που δίνουν τα εγκεφαλικά κύματα, με άλλα λόγια το πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος αλληλεπιδρά με ένα μήνυμα. Ακολουθούν πέντε πορίσματα που προέρχονται κατευθείαν από τον χώρο της Νευρολογίας, που υπόσχονται να διευρύνουν τις Content Marketing στρατηγικές σας.
Είναι αποδεδειγμένο ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί γρηγορότερα με την παρουσία έντονων και δυνατών συναισθημάτων. Όταν βιώνουμε ένα θετικό συναίσθημα, το μυαλό μας ενεργοποιείται πιο γρήγορα, ώστε να απολαύσουμε την εμπειρία του συναισθήματος. Από την άλλη, όταν βιώνουμε ένα αρνητικό συναίσθημα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί αστραπιαία, για να μας προστατέψει από την αρνητική εμπειρία και τον πόνο.
Τι θέλουμε να πούμε με τα παραπάνω; Το περιεχόμενο που διεγείρει δυνατά συναισθήματα (θετικά ή αρνητικά) επηρεάζει άμεσα τον τρόπο που σκεφτόμαστε άρα και επιλέγουμε. Επενδύστε λοιπόν σε υλικό που προκαλεί δυνατές συγκινήσεις και αυξήστε τα ποσοστά διάδρασης του κοινού με το περιεχόμενό σας.
Μία αποτελεσματική πρακτική Marketing θα πρέπει να αξιοποιεί έννοιες από τον κόσμο του target market που στοχεύει και να τις προσαρμόζει στην εκάστοτε προωθητική ενέργεια. Και αυτό διότι, ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει την τάση να αντλεί οικειότητα και άνεση από εικόνες και εμπειρίες που του είναι ήδη γνωστές.
Από πλευράς νευροχημείας, κάθε φορά που αναγνωρίζουμε ένα οικείο στοιχείο, ο εγκέφαλός μας αντιδρά παράγοντας την ουσία της ντοπαμίνης. Η ουσία αυτή μας προκαλεί ευφορία και μας κρατά σε θετική διάθεση. Στον χώρο του Content Marketing, αυτές οι οικείες έννοιες μεταφράζονται σε γραφικά, επιλογές χρωμάτων, γραμματοσειρές και patterns.
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι «σχεδιασμένος» για να επιτελεί μία σημαντική λειτουργία: να κρατά σε ισορροπία τη διάθεση και τα συναισθήματα. Πρόκειται για το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, χάρη στο οποίο νιώθουμε όμορφα με τον εαυτό μας.
Για να διεγείρετε ακριβώς αυτό το ένστικτο θα πρέπει το περιεχόμενό σας να προτείνει τρόπους για να καλυφθούν οι συναισθηματικές, σωματικές και πνευματικές ανάγκες του κοινού σας, με απώτερο στόχο το τελευταίο να φτάσει στην πλήρωση. Ένας καλός τρόπος είναι δίνοντας λύσεις σε διάφορες σύγχρονες ανάγκες, η ικανοποίηση των οποίων μας κάνουν να νιώθουμε ικανοποίηση.
Όταν ο ανθρώπινος εγκέφαλος βρεθεί αντιμέτωπος με κάτι σύνθετο και άρα δυσνόητο, καταναλώνει όπως είναι φυσικό πολύ περισσότερη ώρα για να επεξεργαστεί τις πληροφορίες του μηνύματος. Κάτι τέτοιο μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα μιας διαφημιστικής ενέργειας, γιατί όσο περισσότερη ώρα χρειάζεται κάποιος για να ερμηνεύσει ένα μήνυμα, τόσες περισσότερες είναι οι πιθανότητες να εγκαταλείψει τελικά την προσπάθεια.
Tip: Αποφύγετε δυσδιάκριτες γραμματοσειρές, σύνθετα γραφικά και κακοστημένα κείμενα.
Κάθε φορά που διαβάζουμε ένα κείμενο, ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται τις πληροφορίες προβλέποντας τις λέξεις και τις συντακτικές δομές που πιστεύει ότι θα ακολουθήσουν. H συγκεκριμένη λειτουργία μας επιτρέπει να περνάμε γρήγορα, με άλλα λόγια να κάνουμε skip το περιεχόμενο και ταυτόχρονα να συγκρατούμε τα κεντρικά μηνύματα και τις ιδέες ενός κειμένου.
Για αυτόν τον λόγο, επιλέξτε αναπάντεχες λέξεις και συντακτικές δομές που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του εγκεφάλου και τον κάνουν να σταθεί λίγο παραπάνω στα νοήματα. Εάν καταφέρετε να εντυπωσιάσετε τους αποδέκτες σας, το μήνυμά σας θα εντυπωθεί στη μνήμη τους, με αποτέλεσμα στο άμεσο μέλλον να ενδιαφερθούν για το προϊόν και τις υπηρεσίες σας.
Γίνεται φανερό ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος ενεργοποιείται αστραπιαία από συγκεκριμένα είδη ερεθισμάτων. Το στοίχημα είναι να εντοπίσετε και να διοχετεύσετε τους σωστούς τύπους ερεθισμάτων, για να δημιουργήσετε αποτελεσματικότερες πρακτικές Marketing. Ευτυχώς, τα πορίσματα της Νευρολογίας μπορούν να τροφοδοτήσουν τις γνώσεις μας σχετικά με το πώς να αξιοποιούμε τα συναισθήματα, τις λέξεις, και τα νοήματα με σκοπό να τραβήξουμε την προσοχή των εξασκημένων πλέον καταναλωτών. Μην ξεχνάτε πως το Content Marketing είναι μία τέχνη, την οποία θα πρέπει να εμπλουτίζετε συνεχώς με στοιχεία από διάφορους επιστημονικούς χώρους.