Τι χρειάζεται για να κάνεις έναρξη Ατομικής Επιχείρησης

    Από: Startup Team
πηγή: entre.gr

Μονολότι οι επιτηδευματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματικές σπεύδουν κατά χιλιάδες στις κατά τόπους ΔΟΥ προκειμένου να προβούν σε διακοπή των εργασιών τους εξαιτίας της υπέρμετρης φορολόγησης και του νέου ασφαλιστικού νόμου, καθώς συνδυαστικά υφαρπάζεται το παραγόμενο εισόδημα τους, συχνά γινόμαστε δέκτες ερωτημάτων για τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την έναρξη εργασιών μιας ατομικής επιχείρησης.

Δικαιολογημένα άλλωστε γιατί για τους περισσότερους φορολογουμένους η διευθέτηση των υποχρεώσεων τους προς την εφορία λόγω της γραφειοκρατίας, της πολυνομίας και του διαρκώς μεταβαλλόμενου φορολογικού πλαισίου είναι μια διαδικασία χρονοβόρα και πολύπλοκη. Στη προκειμένη περίπτωση μάλιστα θα χρειαστούν τουλάχιστον 2 μέρες για να κανείς έναρξη ατομικής επιχείρησης στην εφορία. Σε μια προσπάθεια να δοθούν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, επεξηγηματικές σημειώσεις, οδηγίες και διευκρινίσεις κωδικοποιήσαμε τις ενέργειες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έναρξη ατομικής επιχείρησης ως εξής:

1) Πριν ξεκινήσετε την διαδικασία πρέπει να βρείτε τους ΚΑΔ (Κωδικοί Αρίθμησης Δραστηριότητας) που αντιστοιχούν στην επαγγελματική δραστηριότητα που σας ενδιαφέρει. Σημειώνουμε ότι μπορείτε να ορίσετε μια κύρια δραστηριότητα και εάν επιθυμείτε άλλες δευτερεύουσες (αναζητήστε από τον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων τους αντιστοίχους ΚΑΔ)

2) Για τη διαδικασία έναρξης εμπλέκονται ΕΦΚΑ τμήμα ΟΑΕΕ -Επιμελητήριο (ανάλογα Εμπορικό, Οικονομικό, κλπ) -Δ.Ο.Υ

3) Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έδρα της επιχείρησης:

Α) Για την έναρξη σε δικό μας χώρο (πλήρη κυριότητα ή επικαρπία) χρειαζόμαστε το Ε9 σε 4 αντίγραφα .

Β) Χώρος ή δωμάτιο που ανήκει στην κυριότητα ή επικαρπία των γονέων και σας παραχωρείται δωρεάν χρειάζεται υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή και των δυο αν το έχουν εξ ημισείας του Ν.1599/86 με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ ή Αστυνομία αλλά και το Ε9 των γονέων (4 αντίγραφα).Για τη δωρεάν παραχώρηση χρειάζεται και το Ε1 του ιδιοκτήτη. Επίσης πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονικά μέσω TAXIS δήλωση δωρεάν παραχώρησης.

Γ) Για την έναρξη σε ενοικιαζόμενο χώρο χρειαζόμαστε μισθωτήριο και μια υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής για τη δραστηριότητα του προηγούμενου ενοικιαστή, το ΑΦΜ και ότι το ακίνητο είναι κενό από….

4) Προεγγραφή στον ΕΦΚΑ τμήμα ΟΑΕΕ:

  1. Φωτοτυπία της Αστυνομικής Ταυτότητα.
  2. Δικαιολογητικά για την έδρα της επιχείρησης (όπως προαναφέραμε).
  3. Φωτοτυπία του ΑΜΚΑ.
  4. Αν υπήρχε προηγούμενη ασφάλιση στο ΙΚΑ, συνήθως ζητείτε τριμηνιαίος ατομικός λογαριασμός ασφάλισης.
  5. Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος (εάν απαιτείται)
  6. Λόγω της ένταξης των ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ δεν απαιτείται πλέον η καταβολή το ποσού των 111,10 ευρώ.

Παίρνουμε βεβαίωση προεγγραφής από τον ΟΑΕΕ για την Εφορία.

5) Προεγγραφή στο Επιμελητήριο:

Πηγαίνουμε στο Επιμελητήριο που ανήκουμε (Εμπορικό, Επαγγελματικό, Οικονομικό κτλ) για προσωρινή εγγραφή. Το μόνο που χρειάζεται είναι η Αστυνομική Ταυτότητα και φωτοαντίγραφο της και μια αίτηση -δήλωση που συμπληρώνουμε εκεί.

Παίρνουμε βεβαίωση προεγγραφής από το Επιμελητήριο για την Εφορία.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
entre.gr