Για να ξεχωρίσει ένα brand σε ένα περιβάλλον που οι καταναλωτές βομβαρδίζονται με μηνύματα σε καθημερινή βάση, χρειάζεται να χτίσει μια ιστορία και να εστιάσει στην word-of-mouth διαφήμιση.
Πώς επιτυγχάνεται η word-of-mouth διαφήμιση; Με ευχαριστημένους πελάτες. Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη “πηγή” brand ambassadors που πολλές εταιρείες πιθανό να παραβλέπουν – οι ικανοποιημένοι εργαζόμενοι.
Τα social media αύξησαν την ανάγκη για αξιοπιστία και διαφάνεια από τα brands, αφού το κοινό έχει τη δυνατότητα και θέλει να ξέρει τι συμβαίνει «πίσω από τις κλειστές πόρτες» των εταιρειών. Αυτός είναι ο λόγος οι εργαζόμενοι πρέπει σήμερα να είναι οι καλύτεροι brand ambassadors, καθώς γνωρίζουν το brand καλύτερα από οποιονδήποτε.
Ταυτόχρονα, υπάρχει μια αλλαγή στην προσέγγιση για τα social media στο χώρο εργασίας. Από το γιατί οι εργαζόμενοι να χρησιμοποιούν social media στη δουλειά, το θέμα έχει μεταφερθεί στο πώς είναι καλύτερο να τα χρησιμοποιούν προς όφελος της εταιρείας ή του brand.
Οι εταιρείες που αποτελούνται από Millennials ίσως να θεωρούν αυτό το θέμα αυτονόητο, ωστόσο για άλλες πιο παραδοσιακές εταιρείες ως προς τη δομή, ίσως η αξιοποίηση των εργαζομένων στα social media να βρίσκεται ακόμα σε αρχικά στάδια.
Πώς να εξελιχθούν οι εργαζόμενοι σε brand ambassadors:
Για να ωθήσετε τους εργαζόμενους να γίνουν brand ambassadors online πρέπει να δημιουργήσετε social brand value. Δηλαδή, να νιώθουν την ανάγκη να μοιράζονται πληροφορίες για το brand σαν μέρος της καθημερινής τους ζωής, στη δουλειά ή στο σπίτι.
Αυξημένο social brand value, σημαίνει αυξημένη επιρροή και αξιοπιστία του brand. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς το brand κερδίζει social capital, χωρίς την ανάγκη διαφήμισης. Μέσα από το network των εργαζομένων θα ενθαρρυνθούν κι άλλοι χρήστες για να αρχίσουν να συνδέονται με το brand.
Ορισμένες εταιρείες δεν επιτρέπουν καν στους εργαζόμενούς τους να είναι ενεργοί στα social media τις ώρες εργασίας, διότι μπορεί να αποσπάται η προσοχή τους. Αυτό είναι ένα σημαντικό εμπόδιο στο να μετατραπούν οι εργαζόμενοι σε brand ambassadors, ενώ από την άλλη με τα smartphones μπορούν να έχουν πρόσβαση στα social media συνεχώς. Άρα δεν υπάρχει λόγος να βάζετε περιορισμούς.
Προφανώς θα πρέπει να τεθούν κάποιες διαδικασίες αλλά δώστε στους εργαζόμενους λίγη ελευθερία. Αφήνοντας τους να είναι ενεργοί και ενθαρρύνοντας τους διακριτικά να μοιραστούν τα θετικά πράγματα που συμβαίνουν στο χώρο εργασίας τους, αυτό θα λειτουργήσει θετικά και για την εικόνα και την αναγνωρισιμότητα του brand.
Θα πρέπει να δημιουργηθεί μια κουλτούρα μέσα στην εταιρεία που να ενθαρρύνει το engagement των εργαζομένων στα social media. Πρέπει να γίνει σαφές ότι η εταιρεία θέλει τους ανθρώπους της να “βγουν εκεί έξω” και να αρχίσουν να αλληλεπιδρούν.
Οι εργαζόμενοί σας αναμένουν να ακούν συχνά από εσάς, γιατί η επικοινωνία είναι ένας από τους κύριους παράγοντες για να εξελιχθούν σε brand ambassadors. Βεβαιωθείτε ότι μοιράζεστε συχνά τις πληροφορίες που πρέπει μαζί τους και κάντε ξεκάθαρο, με πλήρη διαφάνεια, τι μπορούν να μοιραστούν στα social media και τι χρειάζεται να μείνει εσωτερικά.
Αν οι εργαζόμενοι σας αισθάνονται ότι “γνωρίζουν” και ότι τους εμπιστεύεστε, θα ενεργήσουν κατάλληλα. Όσα περισσότερα γνωρίζουν για την αποστολή, το όραμα και τους στόχους της εταιρείας, τόσο πιο engaged θα νιώθουν και αυτό θα αποτελεί κίνητρο για να μοιραστούν μηνύματα του brand στα social media.
Ένα πολύ βασικό στοιχείο για να βγάζουν οι εργαζόμενοι θετική εικόνα για το brand online αλλά και offline, είναι να νιώθουν χαρούμενοι στο χώρο εργασίας τους. Βρείτε τρόπους για να κτίσετε μια δυνατή κουλτούρα μεταξύ των εργαζομένων και αναδείξτε τα κανάλια που πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να το επικοινωνήσουν προς τα έξω.
Ακόμα κι αν υπάρχουν παθιασμένοι εργαζόμενοι που μοιράζονται τα μηνύματα της εταιρείας, χωρίς καμιά παρότρυνση, είναι σημαντικό να επιλέξετε τους κατάλληλους για brand ambassadors.
Η ομάδα marketing & social media της εταιρείας πρέπει να εντοπίσει τους εργαζόμενους που μπορούν να προβάλουν το μήνυμα με ειλικρινή και σχετικό με το κοινό τους τρόπο. Αν σε αυτούς υπάρχουν εργαζόμενοι που είναι ήδη εξοικειωμένοι ή ενθουσιάζονται με τη χρήση των social media ή είναι άτομα με μεγάλο network, τότε είστε σε πολύ σωστό δρόμο.
Ανεβάζοντας καλό content στις εταιρικές σελίδες, αυξάνεται και το κίνητρο των εργαζομένων να το μοιραστούν με τους φίλους τους. Προσθέτοντας ένα δικό τους caption πάνω στο post, μπορούν να κάνουν το μήνυμα του brand ακόμα πιο δυνατό και αποτελεσματικό.
Εκτός από το έτοιμο καλό content, οι καθημερινές στιγμές ή ειδικά events δίνουν έμπνευση στους εργαζόμενους. Χρειάζεται να καλλιεργηθεί σε κάποιους όμως ότι πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για να “απαθανατίσουν” αυτές τις στιμγές και να τις ανεβάσουν σαν Facebook posts, Instagram posts & stories.
Η εταιρεία επιβάλλεται να εκπαιδεύσει και να καθοδηγήσει τους εργαζόμενους, αλλά και να θέσει πλαίσια στο τι μοιραζόμαστε στα social media και τι όχι. Ωστόσο, δεν πρέπει να στερήσει από τους εργαζόμενους να είναι αυθεντικοί και να διατηρήσουν τη δημιουργικότητά τους. Να εκφράζονται δηλαδή όπως και στην καθημερινότητά τους.
Ας μη ξεχνάμε πως κάθε ένας έχει τη δική τους προσωπικότητα και ένα δικό του τρόπο που εκφράζεται στα social media. Άρα για να παραμείνει το content όσο πιο native γίνεται, άρα και πιο αποτελεσματικό στο network κάθε εργαζόμενου, πρέπει να μιλά τη δική του γλώσσα.
Οι πελάτες σας είναι πολύ εξοικειωμένοι με τα social media για να καταλάβουν αν οι αναρτήσεις που βλέπουν είναι ειλικρινείς και αυθεντικές απόψεις των εργαζομένων ή αν καθοδηγούνται πλήρως από την ομάδα μάρκετινγκ της εταιρείας. Επιτρέψτε στους brand ambassadors λοιπόν να είναι αυθεντικοί και να αντανακλούν στα posts τη δική τους προσωπικότητα.
Μόλις η ομάδα σας αρχίσει να γίνεται πιο ενεργή στα social media, θα πρέπει να μετρήσετε τα αποτελέσματα. Αν κάτι δεν λειτουργεί θα πρέπει να το γνωρίζετε, ώστε να αλλάξετε τη στρατηγική σας. Αν κάτι δουλεύει και δουλεύει καλά, θα πρέπει να το επισημάνετε και να επιβραβεύσετε τον συγκεκριμένο brand ambassador για τη δημιουργικότητα και την αποτελεσματικότητά του.
Πηγή studentlife.com.cy