“Influencer Marketing”, πολλοί μιλούν για αυτό, αρκετοί πιστεύουν στην αποτελεσματικότητά του όμως λίγοι ξέρουν πως να το χρησιμοποιήσουν σωστά και με έξυπνο τρόπο. Tο Influencer Marketing είναι ένας όρος που θα ακούσουμε πολύ μέσα στο 2017 και μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά σε πολλές καμπάνιες.
Τι είναι το Influencer Marketing;
Σύμφωνα με το BusinessDictionary.com, οι Influencers είναι άτομα τα οποία έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν τις αγοραστικές συνήθειες άλλων ατόμων, λόγω της (αληθινής ή αντιληπτής) εξουσίας, γνώσης, θέσης ή σχέσης τους.
Είναι το ίδιο, με το να βάζεις ένα Celebrity στην τηλεόραση να μιλά για τη χρήση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Μόνο που αυτό αλλάζει μορφή, καθώς οι νέοι σήμερα βρίσκονται στα social media και αρέσκονται σε native content παρά σε διαφήμιση
Η επιτυχία του Influencer Marketing βασίζεται στο γεγονός ότι οι Influencers “θεωρούνται αυθεντική και αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης” (telegraph.com, 2017) και επομένως είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος προώθησης για κάθε brand.
Αξιοσημείωτο είναι πως το Influencer Marketing μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από μικρού μεγέθους εταιρείες, όσο και από εταιρείες κολοσσούς.
Ο Philip Brown, Head of Influencer and Brand Marketing στην Come Round, δηλώνει πως “το κοινό των Influencers ανταποκρίνεται και γίνεται engaged πολύ περισσότερο με περιεχόμενο των Influencers παρά με περιεχόμενο που προέρχεται από ίδιο το brand.” Οι άνθρωποι δηλαδή εμπιστεύονται πιο εύκολα άλλους ανθρώπους, όχι τα brands.
Κόστος: Επιλέγοντας να εργαστείς με online Influencers είναι μια cost-effective επιλογή για να προβάλεις το προϊόν (ή υπηρεσία σου) με ανθρώπους που έχουν τους δικούς τους fans και followers.
Αξιοπιστία: Η τελευταία αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook (YouthFeed #19), που προωθεί πρώτα το περιεχόμενο που δημοσιεύεται από φίλους και οικογένεια, δείχνει τη στροφή των Social Media σε πιο “αξιόπιστο” περιεχόμενο. Το Influencer Marketing λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί και το word-of-mouth. Είναι άτομα τα οποία μιλούν θετικά για το brand σου βελτιώνοντας τη φήμη του.
Search Engine Optimization (SEO): Ο αλγόριθμος του Google Search προωθεί επίσης τα “αξιόπιστα” αποτελέσματα. Επομένως αυτό που μετρά είναι να μιλούν για το brand σου, όπως και να “κάνουν link” τα πιο δημοφιλή websites (ή οι πιο δυνατοί Influencers).
Δημιουργία αληθινών brand ambassadors: Η καλή συνεργασία με τους Influencers προκαλεί την εκτίμησή τους και κτίζεται μια αμοιβαία επικερδής σχέση μεταξύ του brand και των Influencers.
Το Influencer Marketing είναι το μέλλον: Η τάση δείχνει ότι κάθε brand πρέπει να αξιοποιήσει σήμερα την ευκαιρία να προσεγγίσει τους Influencers που σχετίζονται με την αγορά στην οποία απευθύνεται, καθώς ο χώρος είναι φρέσκος και σχεδόν ανεκμετάλλευτος.
Επέλεξε τα σωστά άτομα: Ο Talavera, Co-founder της NeoReach, πιστεύει πως η επιλογή του σωστού Influencer έχει το 75% της αποτελεσματικότητας του campaign. Γι’ αυτό, αφιέρωσε χρόνο να επιλέξεις τα σωστά άτομα με το σωστό personal brand, το σωστό κοινό (δημογραφικά) και αρκετό engagement.
Δώσε ελευθερία στους Influencers: To sponsored content του Influencer πρέπει οπωσδήποτε να ταιριάζει περισσότερο με την εικόνα του ίδιου του ατόμου, παρά με την εικόνα του brand, αλλιώς δεν θα είναι αυθεντικό.
“Η ελευθερία στη δημιουργία σημαίνει αυθεντικότητα σε ό,τι προωθεί ο Influencer και είναι ζωτικής σημασίας για ένα επιτυχημένο campaign”, όπως αναφέρει ο Steven Lammertink, Chief Executive της Cirqle.
Τα brands πρέπει να σκέφτονται μαζί με τους ίδιους τους Influencers για το content που θα τους άρεσε να δημιουργήσουν και να προβάλουν προς τα έξω. Για παράδειγμα, η γνωστή εταιρεία καλλυντικών Viktor & Rolf άφησε τους Influencers να δημιουργήσουν πάνω στον καμβά ένα λουλούδι, στο πλαίσιο της προώθησης του αρώματος FlowerBomb.
Κάνε τους να νιώσουν το προϊόν δικό τους: Η σωστή επιλογή των Influencers και η ελευθερία στη δημιουργία του content με τη σωστή καθοδήγηση του brand, θα τους κάνει να νιώσουν οικεία με το προϊόν και να το εντάξουν στα post τους με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να γίνει αποδεκτό από το κοινό που τους ακολουθεί.