Όταν είσαι επιχειρηματίας ή ελεύθερος επαγγελματίας, είναι γεγονός πως κολυμπάς καθημερινά σε μεγάλο όγκο πληροφοριών.
Η επικαιρότητα, τα νέα που αφορούν τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείσαι, η οικονομία, οι νέες τάσεις της τεχνολογίας, οι συζητήσεις στα social media και όλα εκείνα που οφείλεις να παρακολουθείς από κοντά ώστε να είσαι ενημερωμένος και κοντά στην εποχή σου.
Στα χρόνια του internet και της εύκολης πρόσβασης στην πληροφορία, η ανάγνωση βιβλίων έχει μειωθεί καθώς όλη μέρα λαμβάνουμε πληροφορίες από διάφορες πηγές και ο εγκέφαλος μας παθαίνει ένα μικρό overdose(sic.).
Όμως, η πραγματικότητα είναι πως ενώ μπορείς να βρεις τα πάντα στον μαγικό κόσμο του internet, όταν θελήσεις να εμβαθύνεις σε κάποιο θέμα πρέπει να μελετήσεις ένα βιβλίο ή μια σειρά βιβλίων που να ασχολείται με αυτό.
Κακά τα ψέματα σαν τα βιβλία – και ειδικά τα καλά βιβλία – δεν υπάρχει τίποτα.
Παρακάτω σας προτείνω 10 ξενόγλωσσα βιβλία μάρκετινγκ & business (των τελευταίων χρόνων) που κάθε καινουργιος ή παλιός επιχειρηματίας, ελεύθερος επαγγελματίας ή άνθρωπος που θέλει η καριέρα του να αποκτήσει ένα δημιουργικό ερέθισμα πρέπει να διαβάσει.
Η επιλογή ήταν δύσκολη.
Ένα βιβλίο που όλοι όσοι ενδιαφέρονται να αναπτύξουν και να βελτιώσουν το Μάρκετινγκ της δουλειάς τους – πρέπει να διαβάσουν. Εδώ ο marketing genius Seth Godin μας εξηγεί γιατί το παραδοσιακό Marketing των διαφημίσεων στην τηλεόραση, ή του τηλεφωνήματος για μια πώληση (το ονομάζει interruption marketing) πλέον δεν δουλεύει. Αυτό που δουλεύει είναι το Permission Marketing (όπως το ονομάζει) όπου το κοινό μας δέχεται να δει τα μηνύματα μας (πχ. όταν μας δίνει κάποιος το email του για να λάβει πληροφοριακό υλικό).
Είναι μικρό σε μέγεθος και ευκολοδιάβαστο.
Το Forbes το ανακήρυξε Καλύτερο Επιχειρηματικό Βιβλίο της Χρονιάς 2015. Πως πραγματικά μοιάζει μια μικρή επιχείρηση; Συχνά διαβάζουμε ιστορίες για μεγάλες εταιρείες αλλά η πραγματική διάσταση της καθημερινότητας ενός επιχειρηματία απέχει από αυτό που νομίζουμε. Ένας πρώην blogger των New York Times μοιράζεται όσα ξέρει από τον κόσμο των μικρών επιχειρήσεων και το αποτέλεσμα είναι συναρπαστικό.
Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι ιδανικό για να πάρεις ιδέες και παραδείγματα για τον τρόπο που λειτουργεί το digital περιβάλλον σε επίπεδο δημιουργικότητας. Προσωπικά το έχω πάνω στο γραφείο μου και το χαζεύω συχνά. Όπως λέει και ο ίδιος ο συγγραφέας η δημιουργικότητα βρίσκεται παντού.
Αυτό το βιβλίο σου ανοίγει το μυαλό και την σκέψη. Ο συγγραφέας Simon Sinek μας περιγράφει ότι κάθε άνθρωπος ή επιχείρηση μπορεί να εξηγήσει ΤΙ κάνει (What), ΠΩΣ το κάνει (How), όμως λήγει είναι αυτοί που εξηγούν ΓΙΑΤΙ το κάνουν (Why). Μας εξηγεί ότι το ΓΙΑΤΙ δεν έχει να κάνει με τα χρήματα – και ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα. Η κεντρική ιδέα είναι ότι οι άνθρωποι συνδέονται σε βαθύτερο επίπεδο με ένα brand – όχι επειδή απλά κάνουν αυτό που κάναουν – αλλά ΓΙΑΤΙ το κάνουν. Εδώ θα βρείτε και μια εξαιρετική ομιλία του συγγραφέα στο TEDx.